اخبار داخلی
رشد خودرویی سفرهای نوروزی

رشد خودرویی سفرهای نوروزی

نوروز ۱۴۰۳ در حالی با افزایش ۲۶‌درصدی استفاده از خودروی شخصی مواجه شدیم که میزان تردد با وسایل حمل‌ونقل عمومی جاده‌‏‌ای با افت ۲۵ درصدی و حمل‌ونقل ریلی با کاهش ۱۲درصدی مواجه بوده است‌‏‌. در موضوع اقامت به عنوان دیگر ارکان سفر نیز اقامتگاه‌‏‌های بوم‌گردی بازار سردی را تجربه کرده‌‏‌اند؛ تا نیمه تعطیلات نوروز ضریب اشغال کلی اقامتگاه‌‏‌ها در ایران ۴۷‌درصد بود و برخی استان‌‏‌ها مانند خراسان رضوی حتی عدد ۸‌درصد را برای اقامت در اقامتگاه‌‏‌ها اعلام کردند.در حالی که کشورهای موفق در حوزه توریسم، ‌‌‌برای جذب توریست‌ها اطلاعات لحظه به لحظه از مقاصد گردشگری و جاذبه‌‌‌ها را ارائه می‌‌‌دهند در نوروز امسال هم مشابه سال‌های پیش شاهد بودیم که تنها به هشدارهای هواشناسی اکتفا شد و تلاشی جز بیان ارائه اطلاعات کلی درباره یک سایت گردشگری برای جذب توریست‌‌‌ها صورت نگرفت.

ایجاد شده: 15/فروردین/1403       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1403
ثبت بیش از ۶ ميليون نفر بازدید از اماكن تاریخی در نوروز ۱۴۰۳

ثبت بیش از ۶ ميليون نفر بازدید از اماكن تاریخی در نوروز ۱۴۰۳

به گزارش هتل نیوز؛ " علی دارابی " قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور اعلام کرد: نوروز امسال موزه ها پایگاههای میراث فرهنگی بناها و محوطه های تاریخی مورد اقبال گسترده مردم قرار گرفت.وی افزود: حافظیه، تخت جمشید، سعدیه، عالی قاپو و نقش جهان، امیر چخماق و بافت تاریخی یزد، باغ شاهزاده ماهان و ارگ بم در کرمان، مازندران، گیلان، خوزستان، بوشهر بندر عباس، اردبیل، تبریز و ارومیه از دیگر مکان های مهم برای بازدید مردم بود.او اظهار کرد: ۳۰ هزار نفر فقط در مراسم تحویل سال حافظیه حضور داشتند. نظم و رعایت مقررات توسط حاضران قابل تقدیر است.وی خاطرنشان کرد: در تخت جمشید ۱۰ هزار نفر در ساعت تحویل سال حاضر بوده اند.او بیان کرد: از ۲۴ اسفند ماه تا شامگاه ۱۲ فروردین بیش از ۶ میلیون نفر بازدید از موزه ها پایگاه ها و اماکن میراث فرهنگی بازدید کرده اند که در نوع خود کم نظیر است.

ایجاد شده: 15/فروردین/1403       آخرین ویرایش: 15/فروردین/1403
ساخت ۷۲ درصد هتل‌های چهار و پنج ستاره تهران بعد از انقلاب بوده است

ساخت ۷۲ درصد هتل‌های چهار و پنج ستاره تهران بعد از انقلاب بوده است

به گزارش هتل نیوز؛ معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری اعلام کرد: در حال حاضر ۲۰۱۹ هتل و هتل آپارتمان در سطح کشور وجود دارد که در این میان ۷۳ هتل پنج ستاره و ۱۵۴ هتل چهار ستاره در حال بهره‌برداری است. او بیان کرد: برابر بررسی انجام شده در استان تهران، ۷۲ درصد هتل‌های چهار و پنج ستاره بعد از انقلاب ساخته شده و این در حالی است که این رقم در سطح کشور بالاتر بوده و بهره‌برداری اکثر هتل‌های چهار و پنج ستاره مربوط به دوران بعد از انقلاب اسلامی است. وی خاطرنشان کرد: تعداد ۹ هتل پنج ستاره در استان تهران داریم که ۴ هتل قبل از انقلاب ساخته شده است و ۱۹ هتل چهار ستاره نیز داریم که ۴ هتل متعلق به قبل از انقلاب و الباقی متعلق به بعد از انقلاب است.او افزود: هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در دست احداث ۱۲۷ پروژه شامل ۷۰ هتل ۵ ستاره و ۵۷ هتل ۴ ستاره است. وی اظهار کرد: پروژه‌های افتتاح شده در حوزه گردشگری در دولت سیزدهم نیز تاکنون، حدود ۱۶۱۰ پروژه با حجم بیش از ۴۰ همت و با تعداد ۳۸۶۱۱ تخت اقامتی است.

ایجاد شده: 14/فروردین/1403       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1403
ستاد سفر، آمار‌های نادرست به رئیس جمهور می‌دهد

ستاد سفر، آمار‌های نادرست به رئیس جمهور می‌دهد

به گزارش فلای نیوز؛ " حرمت‌الله رفیعی " رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اعلام کرد: نسبت به سال گذشته ریزش مسافر داشتیم و تعداد مسافر‌ها نسبت به سال گذشته کمتر شده است. او افزود: سال گذشته فقط هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در برخی نقاط پر شد و هتل‌های ۳ و ۴ که متعلق به طبقه متوسط بود خالی ماند. وی بیان کرد: ریزش امسال نسبت به پارسال یعنی وضعیت خوبی نداشتیم. او اظهار کرد: با توجه به سوابق سال‌های گذشته، ماه رمضان باعث رکود گردشگری نشده است. وی بیان کرد: ما یک ستاد سفر راه انداختیم که آمار‌های نادرست به رئیس جمهور و مردم می‌دهد. او افزود: من به عنوان بخش خصوصی و مجری باید بگویم که چه وضعیتی داریم. وی خاطرنشان کرد: من در ستاد سفر عضو هم نیستم. امسال در شیراز و مشهد هم دخالت کردند، مثلاً دو مدیر گردشگری داریم، یک مدیر منصوب استاندار، یک مدیر منصوب وزارت گردشگری که مدیر وزارت گردشگری را به حاشیه برده‌اند.

ایجاد شده: 14/فروردین/1403       آخرین ویرایش: 14/فروردین/1403
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...