صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل پنجم؛ تجربۀ اتاق مهمان
راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل پنجم؛ تجربۀ اتاق مهمان - تصویر 1

راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل پنجم؛ تجربۀ اتاق مهمان

ایجاد شده: 19/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 23/مرداد/1399

روش 67


از ملحفه كاملاً سفيد استفاده كنيد؛

رنگ همه ملحفه هاى روتختى و تخت ، شامل روبالشى و زيرانداز، بايد سفيد باشد . به طور ناخودآگاه ، تخت كاملاً سفيد نشانه تميزى و بزرگى فضاست .


روش 68


تماس پيگيرى برقرار كنيد؛

كارمند واحد پذيرش ( يا هر كارمند معين ديگرى ) بايد بعد از پذيرش میهمان با اتاق میهمان تماس بگيرد و از مرتب بودن همه موارد و منطبق بودن با انتظارات میهمان اطمينان حاصل كند. اين شخص بايد اسم خود را به میهمان بگويد تا در صورت هرگونه نياز بتواند با او تماس بگيرد.


روش 69


حوله‌هايى با چند رنگ مختلف داشته باشيد؛

چند دست حوله در رنگ‌هاى مختلف در دست داشته باشيد تا اگر گروهى از دوستان با هم اقامت دارند و نمی‌خواهند حوله‌هايشان جابه‌جا شود و حوله‌هاى مختلف مى‌خواهند، بتوانيد به نحو احسن به آنها خدمات ارائه دهيد و حوله‌هاى رنگى را بر اساس درخواست مهمانان در اختيارشان بگذاريد.

همچنين اگر شخصى از اعضاى خانواده دچار سرماخوردگى است، مي‌توان براى كاهش خطر انتقال بيمارى به ساير اعضاى خانواده از اين نوع حوله‌هاى رنگى استفاده كرد.


روش 70


مهمانان را براى بردن رخت‌آويز هتل به منزلشان ترغيب كنيد؛

به جاى استفاده از رخت‌آويز ثابت در كمد لباس‌ها كه مهمانان نمى‌توانند آنها را جابه‌جا كنند از اين فرصت استراتژيک استفاده كنيد و از مهمانان بخواهيد تا رخت‌آويزى شيكى همراه با لوگو و نام هتل و نام شركت برايتان طراحى كند. اين رخت‌آويز تزئين شده در كمد لباس منزل مشترى باعث تقويت نام تجارى هتل و شركت مى‌شود.


روش 71


حوله را به شكل حيوان تزئين كنيد؛

اگر متصدى خانه‌دارى هنگام تميز كردن اتاق متوجه شد كه كودكى همراه خانواده است بايد يكى از حوله‌ها را به شكل يک حيوان نمادين درآوريد. دستورالعمل نحوه درست كردن در يوتيوب وجود دارد.


روش 72


صداى يك هنرپيشه را براى پيام بيدار باش تلفنى انتخاب كنيد؛

به عنوان يك روش متحير كننده از هنرپيشه يا كمدين معروفى بخواهيد تا پيام زنگ بيدار باش تلفنى را برايتان ضبط كند تا در هتل استفاده شود.


روش 73


كيسه مخصوص براى بسته بهداشتى حمام ارائه كنيد؛

آيا مهمانان شما بسته بهداشتى مانند شامپو، لوسيون يا صابون را بر مى‌دارند يا از شما براى برداشتن آنها اجازه مى‌گيرند؟ اگر چنين درخواستى داشتند، جنبه منفى آن را نبينيد و آن را به فرصتى مثبت تبديل كنيد.

براى اين منظور كيسه.هايى ساده و تورى شكلى داشته باشيد. اگر مهمانى از شما چنين درخواستى كرد، اين كيسه را نشان دهيد تا در صورت تمايل آن را بردارد.

چه هديه غير منتظره‌اى خواهد بود اگر تعداد بيشترى از آنها را داخل كيسه به مهمان بدهيد كه هر چند ارزش مادى آنها تنها چند سنت است، مسلماً كارى فراتر از انتظار مهمان خواهد بود.


روش 74


هديه‌هاى غافلگيركننده به اتاق‌ها ارسال كنيد؛

كارمند پذيرش بايد اين امكان را داشته باشد تا در هر شيفت براى دو نفر از مهمانان بسته غير منتظره‌اى ارسال كند. هديه غير منتظره مى‌تواند يک شيرينى بومى از همان منطقه باشد.

براى مثال كيک ليمو در منطقه كى وست يک محصول بومى است‌.


روش 75


به رويدادهاى خاص توجه كنيد؛

اگر مهمانى هنگام پذيرش يا حتى رزرو هتل اشاره كرد كه دليل اقامتش سالگرد تولد يا يک موقعيت خاص ديگرى است، او را با هديه‌اى خاص همراه با كارت هديه كه اطلاعات هتل شما روى آن است، غافلگير كنيد. مهمان هيچ وقت اين موضوع را فراموش نخواهد كرد.


روش 76


امكان عكس گرفتن مهمانان را فراهم كنيد؛

يک كارت در اتاق مهمان قرار دهيد تا از اين طريق به وى اطلاع دهيد كه مى‌تواند از كاركنان پذيرش بخواهد عكسى در لابى هتل از او بگيرند و او عكس چاپ شده‌اش را روى كارت پستالى از هتل دريافت كند.

همچنين درباره مهمانان كثيرالسفر مى‌توان عكس قديمى آنها را قبل از رسيدنشان به اتاق روى پاتختى اتاقش قرار داد.

اگر اين تصاوير در سيستم مديريت هتل ذخيره شود به كارمندان پذيرش كمك می‌كند تا نام مهمان را به خاطر داشته باشند.


روش 77


لباس فرم شغل‌هاى مختلف براى كودكان داشته باشيد؛

اگر رزرواسيونى از طريق تلفن صورت بگيرد و مهمان كودكى به همراه داشته باشد، مى‌توان از والدينش پرسيد كه آيا تمايل به رزرو لباس شغل مورد علاقه فرزندشان را دارند تا كودک هنگام ورود به هتل آن را بپوشد؟

كارمند مربوطه مى‌تواند فهرست لباس‌هاى موجود ( مانند پزشک، خلبان، آتش‌نشان و ... ) را كه در آن تاريخ‌ها موجود است به مهمان اعلام كند تا لباس مناسب‌تر را انتخاب نمايند.


روش 78


اسباب‌بازى حمام براى نوزادان در نظر بگيريد؛

اگر قرار است خانواده‌اى از اتاق استفاده كنند كه نوزاد به همراه دارند، بايد به كارمند خانه‌دارى آموزش داده شود تا يک اسباب بازى بسته‌بندى شده مخصوص حمام در اتاق بگذارد.


روش 79


عروسک‌ها را به شكلى جالب و خنده‌دار قرار دهيد؛

هنگام مرتب كردن اتاق مهمانى كه كودكى همراه دارند و عروسک‌هايى در اتاقشان هست، كارمند خانه‌دارى بايد آنها را به شكلى جالب و خنده‌دار روى تخت و در زاويه ديد كودک بچيند تا وقتى كودک وارد اتاق مى‌شود از ديدن نحوه قرار گرفتن عروسک‌هايش شاد شود.


روش 80


براى استفاده از كارت پستال هتل انگيزه ايجاد كنيد؛

يک كارت پستال با عكسى از هتل روى ميز مهمان قرار دهيد. هزينه تمبر كارت پستال بايد قبلاً از طرف هتل پرداخت شده باشد.


روش 81


مهمانان را با آب‌نبات‌هاى خاص غافلگير كنيد؛

به عنوان يک راهكار هر هفته، ده تا بيست مهمان تازه وارد را از سيستم رزرواسيون انتخاب كنيد و آب‌نبات‌هاى بسته‌بندى شده‌اى به همراه نام مهمان سفارش دهيد. آب‌نبات مخصوص را هنگام اقامت در اتاقشان قرار دهيد.

همچنين در زمان‌هاى مختلف می‌توانيد تعداد كمى آب نبات با لوگوى هتل روى ميز پذيرش بگذاريد.


روش 82


قهوه‌سازهاى قديمى را تعويض كنيد؛

اگر قهوه‌ساز اتاق هنوز از مدل كترى‌هاى شيشه‌اى است با قهوه‌سازهايى كه براى ساخت قهوه نياز به بلند كردن آنها نيست، تعويض شود.


روش 83


صحت اطلاعات داخل اتاق را بررسى كنيد؛

مديريت هتل يا يكى از كارمندان بايد حداقل يک بار در هر فصل، اطلاعات قرار گرفته در اتاق مهمان را كنترل كند تا از صحت و به روز بودن آن اطمينان حاصل شود.


روش 84


صحت برچسب‌هاى روى تلفن بررسى كنيد؛

كليدهاى برچسب خورده روى تلفن اتاق مهمان را حداقل دو بار در سال كنترل كنيد.


روش 85


نام اتاق را به نام مهمان هميشگى تغيير دهيد؛

اگر مهمانى بيش از پنجاه روز در سال در هتل شما اقامت دارد، پيشنهاد مى‌شود به افتخار ايشان نام او روى درب اتاق قرار گيرد. يک تابلوى كوچک روى درب اتاق يا راهرو قرار دهيد.




جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...