صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل هشتم؛ تجربۀ ترخيص
راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل هشتم؛ تجربۀ ترخيص - تصویر 1

راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل هشتم؛ تجربۀ ترخيص

ایجاد شده: 3/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/مرداد/1399

روش 129


كاركنان خانه دارى را به خداحافظى با مهمانان ترغيب كنيد ؛

همه كاركنان خانه دارى بايد از مهمانانى كه با چمدانشان از راهرو مى گذرند به دليل اقامتشان در هتل تشكر و از آنها به بازگشت مجدد دعوت كنند .

اگر مهمانى در ساعات صبح با چمدانش از راهرو عبور مى كند به اين معناست كه در حال ترخيص و خارج شدن از هتل است .


روش 130


شيشه‌هاى جلوى ماشين میهمان را تميز كنيد؛

هر روز صبح از طرف هتل به صورت تصادفى شيشه جلوى ماشين ده میهمان از میهمانانى كه مى‌خواهند ترخيص شوند، پاک شود و همچنين يادداشت كوچكى كه نشان‌دهنده تميز كردن شيشه از طرف هتل است روى آن قرار گيرد.


روش 131


وسايل زدودن برف يا يخ اتومبيل را پيشنهاد كنيد ؛

اين وسايل براى اتومبيل مهمانى كه در هواى سرد و يخبندان هتل را ترك مى كند بسيار سودمند خواهد بود . يكى از كاركنان مى تواند به عنوان خدماتى اضافى وسيله نقليه مهمان را سريع تميز و برف ها را پاك كند .


روش 132


كارت اتاق را براى يادگارى به كودكان بدهيد ؛

كارت ورودى اتاق را به كودك مهمانى كه درحال ترخيص است براى يادگارى بدهيد. هم چنين مى توانيد در كنار آن لوازم تزئينى ( مانند استيكر ، بدليجات يا نخ هاى رنگى ) را نيز مهيا كنيد تا كودك در مسير بازگشت به خانه كارت را تزيين كند .


روش 133


به كودكان سكه با نشان هتل هديه بدهيد؛

زمانى كه خانواده‌اى به همراه كودكشان در حال ترک كردن هتل هستند، سكه‌هايى طلايى يا نقره‌اى كه نشان هتل روى آنها حک شده است را به كودكان هديه دهيد.


روش 134


اسكناس يک دلارى به مهمانان بدهيد ؛

مدير ميز پذيرش بايد يک ظرف شيشه‌اى پر از اسكناس‌هاى يک دلارى داشته باشد. یک روز در هفته، ظرف را روى ميز پذيرش قرار دهيد و روى كارتى كه روى ظرف چسبيده شده بنويسيد: لطفا چند تا از اينها را براى راهتان برداريد اگر هتل را ترک مى‌كنيد.

تاثير اين كار بيشتر از ميزان تخفيفى است كه مى‌خواهيد در كارت میهمان بدهيد.


روش 135


در مورد مشكلات احتمالى كارت هاى بانكى به مهمانان اطلاع رسانى كنيد ؛

استفاده از كارت هاى بانكى چالشى براى هتل هاست . هر مهمانى كه از كارت بانكى استفاده مى كند بايد بداند كه چه ميزان پول نزد بانك نگه داشته مى شود . توضيح اين موضوع از طرف متصدى ميز ترخيص در ابتدا بسيار كمك كننده است . بدون توجه به اين كه مهمان چه تجربه اى در هتل داشته است ، اگر او با بانكش به مشكل برخورد كند ، مسلماً همه تجربه هاى مثبت مهمان از بين خواهد رفت .


روش 136


امكان انبار كردن لوازم را به مهمانان هميشگى پيشنهاد دهيد؛

استفاده از كارت هاى بانكى چالشى براى هتل هاست . هر مهمانى كه از كارت بانكى استفاده مى كناگر شما مهمانانى داريد كه به صورت هفتگى در هتل شما اقامت مى كنند مى توانيد به آنها پيشنهاد كنيد تا لوازمى كه صلاح مى دانند در هتل به امانت بگذارند و هر هفته با خود به منزل نبرند . حتى اگر مهمان تمايلى براى استفاده از اين خدمت نداشته باشد تأثير اين پيشنهاد بسيار زياد خواهد بود .


روش 137


براى كودك مهمان هديه ارسال كنيد ؛

اگر مهمانى به سفر تجارى آمده و به تنهايى در هتل اقامت دارد ، و طبق سيستم مديريت هتل متوجه شديد قبلاً با كودكش در اين هتل اقامت داشته ، مى توانيد به او پيشنهاد كنيد كه يك كادو از طرف هتل براى كودكش ببرد .


روش 138


ميوه يا گياه تازه به میهمان بدهيد؛

اگر هتل باغ دارد و ميوه‌هاى آن رسيده به میهمان پيشنهاد كنيد تا يكى دو واحد ميوه به خانه ببرد ( همانطور كه دوستان و اقوامى كه باغ دارند هنگام ترک منزلشان اين كار را انجام مى‌دهند ). يا پشت شيشه لابى هتل گياهان دارويى پرورش دهيد و به میهمانان پيشنهاد كنيد تا بعضى از آنها را با خود ببرند.




جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...