روش 167
نظرات مثبت مشتريان را در معرض ديد كارمندان قرار دهيد؛
كارمندان دوست دارند ( و بايد دوست داشته باشند) كه به عنوان بهترين خدمات دهنده به میهمان شناسانده شوند. در يک محل خاص مانند محل استراحت كارمندان يا نزديک ساعت ديوارى كه كارمندان آنجا جمع مىشوند، همه مطالب و توضيحاتى مانند مطالب تريپ ادوايزر، شبكههاى اجتماعى، فرم ارزيابى میهمانان، نامهها و ساير موارد مربوطه را در معرض ديد كارمندان قرار دهيد.
اين عمل موجب شناسايى كارمند نمونه در ارائه خدمات مىشود و ساير كارمندان نيز سعى مىكنند با انجام خدمات اضافى خود را به بقيه بشناسانند.
روش 168
كارمندان واحد پذيرش و پشتيبانى را يكسان تشويق كنيد؛
همكاران ميز پذيرش تمجيد شده در وبسايت تريپ ادوايزر بايد مورد تشويق مديريت هتل قرار بگيرند. همچنين دريافت كننده جايزه بايد يكى از افراد پشتيبان را كه در انجام بهترين خدمات به او كمک كرده انتخاب و معرفى كند تا او هم جايزهاى به همان ارزش دريافت كند.
كارمند ميز پذيرش بايد در محل استراحت همكاران نصب شود ( به اين نكته بايد توجه داشت كه هديه هر دو كارمند مساوى باشد ).
روش 169
كميته تعيين وضع ظاهرى و لباس فرم را برپا كنيد ؛
يك كميته تعيين وضع ظاهرى و لباس فرم شامل مديران و كاركنان بخش هاى مختلف هتل ايجاد كنيد. وظيفه اين كميته بررسى مسائل فرم ظاهرى كارمندان است. براى مثال ، آيا كارمندان بخش خاصى از هتل اجازه پوشيدن لباس آستين بلند با شلوار كوتاه دارند يا خير ؟ دانستن اين موضوع كه همكاران مى توانند در مورد تعيين نوع لباس فرم نظر دهند ، يك عامل انگيزشى قلمداد مى شود.
روش 170
جلساتى با حضور پرسنل براى غافلگير كردن میهمانان برگزار كنيد؛
جلساتى با حضور پرسنل تشكيل دهيد و پاورپوينتى از تصاوير مكانهاى مختلف هتل نمايش دهيد. در هنگام نمايش هر تصوير، پرسنل را به ارائه نظريات و ايجاد طوفان فكرى در مورد نحوه غافلگير كردن میهمان، هدايت كنيد ( در اين تمرين مبلغ ٢ دلار براى ارائه هر ايده در نظر بگيريد ).
اگر بتوانيد از فرد ارائه دهنده ايده در اجراى آن ايده استفاده كنيد، مشوق بهترى براى پرسنل ايجاد كرده.ايد.
روش 171
مسابقه بهترين فكر براى غافلگير كردن میهمانان را برگزار كنيد؛
نقشه محوطههاى عمومى هتل را در محل استراحت كارمندان قرار دهيد ( معمولاً آن را نقشه مسير خدماتى مىنامند ).
همكارانى كه براساس نقشهها بهترين ايدههاى خلاقانه غافلگير كردن میهمانان را ارائه دهند، تشويق خواهند شد.
روش 172
اهميت نقش كارمندان را براى خانواده هايشان بيان كنيد ؛
اگر اعضاى خانواده كارمندان از اهميت نقش كارمند درارائه خدمات در هتل مطلع باشند ، معضلات و تنش هاى خانواده و محيط كار كم مى شود. به همين دليل مدير بايد حداقل دوبار در سال برنامه دورهمى خانوادگى را طراحى و اجرا كند. مدير بايد در حين اجراى اين برنامه در مورد اهميت شغل كارمندان و ارتباط و هماهنگى وظايف آنها با فعاليت ها و موفقيت هاى هتل توضيحاتى ارائه دهد.
روش 173
"من عاشقم كارم هستم وقتى ... "؛
در جلساتى كه كارمندان حضور دارند، اين جمله پاورپوينت شده را با اسلايد نشان دهيد: "من عاشقم كارم هستم وقتى ... ".
به هر كارمندى كه داوطلبانه و در مقابل ساير افراد گروه جمله را تكميل كند جايزهاى بدهيد.
روش 174
در واحد خانهدارى مسابقه برگزار كنيد ؛
يک سيستم امتيازدهى بازرسى اتاق براى واحد خانهدار تعيين كنيد.
متصدى خانهدارى كه بالاترين امتياز را طى هفت روز به دست آورد، برنده پول نقد يا كارت هديه خريد از فروشگاههاى محلى خواهد شد.
روش 175
واحدهايى را كه بالاترين امتياز رضايتمندى میهمان كسب كردهاند را تشويق كنيد؛
براى همه واحدها مسابقهاى برگزار كنيد و كل تيم برنده را به میهمانى پيتزا، ناهار با كارت هديه دعوت كنيد.
اين جايزه به واحدى كه بالاترين حدنصاب رضايتمندى میهمانان را كسب كرده باشد، اعطا خواهد شد.
روش 176
اتاقهاى ادارى را مرتب نگه داريد؛
اتاق كار همه مديران بايد تميز، مرتب و بىعيب و نقص باشد زيرا اين موضوع به صورت ناخودآگاه نشان دهنده اهميت و توجه به جزئيات و ارسال اين پيام به كارمندان و میهمانان است.
این مطلب به صورت روزانه بروزرسانی میشود.