صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل دهم؛ پيش‌بينى و برنامه‌هاى احتمالى آينده‌
راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل دهم؛ پيش‌بينى و برنامه‌هاى احتمالى آينده‌ - تصویر 1

راهنمای عملی مدیریت هتل - فصل دهم؛ پيش‌بينى و برنامه‌هاى احتمالى آينده‌

ایجاد شده: 4/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 3/شهریور/1399

روش 152


يک زنگ اخبار پشت ميز پذيرش نصب شود؛

يک زنگ اخبار پشت ميز پذيرش قرار دهيد تا هنگام ازدحام ناگهانى در جلوى ميز متصدى پذيرش بتواند از آن استفاده كند. اين زنگ اخبار به قسمت پشتيبانى وصل خواهد بود تا فرد يا افرادى كه آموزش‌هاى لازم براى كار با سيستم مديريت پذيرش را ديده‌اند، فراخوانده شوند.


روش 153


ارتباط تلفنى مستقيم ميز پذيرش با آشپزخانه را برقرار كنيد؛

خط مستقيمى از ميز پذيرش به آشپزخانه برقرار كنيد تا اگر ميز پذيرش به صورت غير منتظره‌اى شلوغ شد، متصديان پذيرش بتوانند از طريق آن براى میهمانانى كه در صف انتظار ايستاده‌اند، خوراكى سفارش دهند.

همه متصديان ميز پذيرش و آشپزخانه بايد آموزش‌هاى لازم را براى مديريت و هماهنگى اين وضعيت ديده باشند و اين اختيار به آنها داده شود كه بتوانند در چنين موقعيتى سريع وارد عمل شوند.

در اين موقعيت‌ها شيرينى كوكى پيشنهاد بسيار خوبى است اما بايد محلى جلوى ميز پذيرش براى اين كار در نظر گرفته شود. همچنين از خوراكى‌هاى خلاقانه ديگرى مانند قطعات شكلات يا مغزهاى مختلف نيز مى‌توان در پذيرايى از میهمانان صف انتظار استفاده كرد.


روش 154


هنگامى كه اتاق میهمان آماده مى‌شود با او تماس تلفنى بگيريد؛

اگر میهمان پيش از موقع معمول به هتل رسيده است و اتاق آماده نيست به او بگوئيد كه در صورت تمايل مى‌تواند شماره تلفن خود را در واحد پذيرش بگذارد تا به محض آماده شدن اتاق به او اطلاع داده شود.

اين حركت تاثیر به سزايى در بالابردن رضايت مشترى خواهد داشت.


روش 155


برای ارزیابی اتاق‌ها کارت‌های پلاستیکی تهیه کنید؛

همه مدیران هتل باید یک فهرست کاور شده برای بازرسی اتاق‌ها به همراه داشته باشند.

معمولاً وقتی واحد خانه‌داری به علت شلوغی در استرس کاری است، مدیران سایر واحدها به منظور کمک به آنها برای بازرسی اتاق‌ها فراخوانده می‌شوند.


روش 156


براى همه ‌اقلام تدارکاتی سطح کیفی تعیین کنید؛

واحدها باید برای خرید اقلام مورد نیازشان یک سطح کیفی مشخص تعیین کنند. فردی که سطح کیفی آیتم تهیه شده را تائید می‌کند باید همان فردی باشد که فرم اولیه را درخواست کرده است. سیستم‌های خدمات اغلب به درستی عمل نمی‌کنند زیرا دقیقاً همان وسیله سفارش داده شده تهیه نمی‌شود.


روش 157


پیش‌بینی‌های اشتباه را آنالیز کنید؛

اگر برای بخش خاصی از هتل پیش‌بینی اشتباهی صورت گرفته باشد و در نتیجه اُفت شدید در کیفیت خدمات دیده شود، باید دلیل بروز چنین اشتباهی در جلسه بعدی مدیریت به بحث و گفتگو گذاشته شود. این تمرین مخصوصاً برای آنالیز و بررسی اشتباهات میز ناهار و شام در رستوران کار است.




جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...