صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / ادراکات مهمانها در هتلداری و آمیخته بازاریابی
ادراکات مهمانها در هتلداری و آمیخته بازاریابی - تصویر 1

ادراکات مهمانها در هتلداری و آمیخته بازاریابی

ایجاد شده: 9/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 12/اردیبهشت/1398

درک مهمان از خدمات

چهار عامل اصلی که علاوه بر تأثیر گذاري بر ادراکات مهمانها از خدمات، بر ادراکات کلی از کیفیت، رضایت و ارزش نیز تأثیر می گذارند، تصویر ذهنی، قیمت، مواجهه خدمت و شواهد خدمت هستند

مواجه خدمت منعکس کنندة توانایی پوشش خدمت، سازگاري و توانایی مدیریت ارائه دهندگان خدمت می شود. با توجه به ناملموس بودن و همزمانی تولید و مصرف در خدمات، مصرف کنندگان یا مهمانهای هتل به دنبال شرایط ملموس هستند تا بتوانند سطوح خدمات را تشخیص بدهند.

شواهد خدمت، اغلب به افراد، فرآیند وشواهد فیزیکی باز می گردد.

افراد: ویژگی هاي خدمت، اغلب در رابطۀ دو جانبه بین کارکنان و مهمانها در هتلی که خدمت ارائه می شود، مشخص می گردد. کارکنان ضمن رعایت کارآیی و اثر بخشی در شغلشان، ملزم به جلب رضایت مهمانها هستند. این امر میتواند توسط جذب نیروي جدید، آموزش، ایجاد انگیزه، پاداش کارکنان و همچنین، پیشرفت گروه هاي تیمی، ارتقاء یابد.

به هر حال، مهمانها و نظر آنها نقش بسزایی در رضایت خودشان و سایر مهمانها دارند.

بنابراین، هتلها ها می توانند با آموزش، اجتماعی سازي و مسئولیت پذیري، به سوي مشتري گرایی گام بردارند .

فرآیند: بر اساس پیچیدگی خدمات، مدیران هتلها باید در خصوص استاندارد سازي و متنوع سازي فرآیند هاي خدماتی، تصمیماتی را اتخاذ نمایند.

مدیریت فرآیند، موجود بودن و کیفیت مناسب و پایدار خدمات را تضمین می کند.

وظیفه و نقش این عنصر آمیخته بازاریابی، ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاي خدمات است.

شواهد فیزیکی: بیان کننده تسهیلات فیزیکی و سایر ملموسات است. شواهد فیزیکی، خدمات را براي مهمانها ملموس و به آنها کمک می کند تا خدمت را قبل از خرید آن، با رضایت حاصل از خدمت در حین استفاده و بعد از مصرفش ارزیابی نمایند.


جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...