صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / آشنایی با برخی اصطلاحات و عبارات اختصاصی و پر کاربرد در بخش خانه‌داری هتل
 آشنایی با برخی اصطلاحات و عبارات اختصاصی و پر کاربرد در بخش خانه‌داری هتل  - تصویر 1

آشنایی با برخی اصطلاحات و عبارات اختصاصی و پر کاربرد در بخش خانه‌داری هتل

ایجاد شده: 9/مهر/1397       آخرین ویرایش: 9/مهر/1397



 
 گزارش وضعیت خانه‌داری

 به گزارشی که توسط واحد خانه‌داری بر اساس مشکلات فیزیکی اتاق‌ها اماده می‌شود، اطلاق می‌گردد.


 عملیات پیشگیرانه تعمیر و نگهداری

سیستمی نظام‌مند جهت نگه‌داری و تعمیرات وسایل اتاق‌ها به صورت دوره‌ای که باعث پیشگیری از خرابی‌های آتی و کاهش هزینه‌های تعمیرات و نگه‌داری می‌شود.


 اختلاف در وضعیت اتاق

 وضعیتی که طی آن توضیحات ثبت‌شده در واحد خانه‌داری در مورد اتاق با وضعیت ثبت‌شده در میز پذیرش تفاوت دارد.

 Turn down Service

 وضعیتی که در آن خانه‌دار وارد اتاق میهمان مقیم شده و تخت وی را برای خواب آماده می‌کند. برخی از هتل‌ها در این مورد خلاقیت به خرج داده و روی بالشت میهمانان شکلات قرار می‌دهند؛ آباژورهای اتاق را روشن می‌نمایند و یا برای کودکان کتاب داستان برای خواب شبانه قرار می‌دهند.

 
 حداکثر ظرفیت رزرو

 به وضعیتی گفته می‌شود که تمامی اتاق‌های هتل رزرو شده باشند.


 No show Guest

 به وضعیتی اطلاق می‌شود که میهمان در زمان رزرو به هتل مراجعه نکرده باشد.


 اتاق اشغال شده ( OCC )

 اتاقی که در حال حاضر خود میهمان و لوازم وی در آن قرار دارد.


 
 اتاق خالی ( VAC )

 به اتاق‌های آماده ورود میهمانان گفته می‌شود.


 خارج از سرویس ( O.O.O )

 به اتاقی که به هر دلیل قابل فروش نباشد، گفته می‌شود.


 M./U ( Make-up Room)

 به اتاق اشغال‌شده توسط میهمان گفته می‌شود که نیازمند تمیزکاری و مرتب نمودن تخت است.


 T.D.S.  (Turndown Service)

 سرویس شامگاهی که تنها به مرتب نمودن تخت، ختم می‌شود.

 
 مزاحم نشوید ( D.N.D )

 به معنای آن است که میهمان داخل اتاق تمایل ندارد که کسی وارد اتاقش و یا به هر صورت مزاحم وی شود.


 S.O. (Sleep-Out)

 به معنای آن است که میهمان داخل اتاق شده است اما در اتاق نخوابیده است.


 C/O (Check-out)

به معنای آن است که میهمان اتاق را ترک نموده و اتاق آماده تمیزکاری است.




برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...