صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / ایجاد تمرکز در یک ساختار سازمانی
 ایجاد تمرکز در یک ساختار سازمانی  - تصویر 1

ایجاد تمرکز در یک ساختار سازمانی

ایجاد شده: 20/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 20/بهمن/1402

یک ساختار سازمانی که در آن عناصر سازمانی تحت یک سیستم مرکزی، یکپارچه و متحد می‌شوند.

این نوع از سازمان را می‌توان در سیستم‌های کامپیوتری، شبکه‌ها، کارکنان، عملیات حسابداری، و امکانات و تجهیزات تجاری نیز به کار برد.در آن زمان کامپیوترها توانستند کنترل بهتری را در سازمان پیاده‌سازی و مستقر کنند.

مزایای ایجاد تمرکز عبارت است از:

▫️افزایش سازماندهی سیستم
▫️کاهش هزینه به دلیل استانداردسازی
▫️تجهیزات و روش ها
▫️افزایش بهره‌وری

نقطه ضعف این مدل: انعطاف‌پذیری و اجرای بسیار آهسته آن در ساختارهای سازمانی

گاهی سیستم‌های رزرواسیون یک هتل برای هتل‌های کوچکتر و مجزا طراحی و اجرا می‌شوند.

اما برای هتل‍های زنجیره‌ای، معمولا یک سیستم و تجهیزات رزرواسیون متمرکز اجرا می‌شود که بسیار موثرتر است.

اگر قرار باشد که چندین سیستم رزرواسیون یکپارچه شوند، باید زیرساخت‌های آنها را بر اساس قوانین و پروتکل‌های تمرکززدایی سازماندهی شوند و همگی در یک سیستم یکپارچه ادغام گردند.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...