صفحه اصلی / مدیریت هتلداری / آشنایی با ریسک تجاری
 آشنایی با ریسک تجاری - تصویر 1

آشنایی با ریسک تجاری

ایجاد شده: 4/بهمن/1402       آخرین ویرایش: 5/بهمن/1402

احتمال آسیب یا ضرر دیدن به هر طریقی، ریسک نامیده میشود.

ریسک تجاری در صنایع و همچنین در شرکتهای تابعه از یک صنعت خاص متفاوت است.

تنوع تقاضا یا "فصلی بودن نوع کار"، نوسانات هزینه ورودی، نوسانات قیمت فروش، اهرم عملیاتی و توانایی یک شرکت در رقابت و تطبیق قیمت فروش برای جذب نوسانات هزینه، برخی از عواملی هستند که می توانند در ریسک تجاری یک شرکت تأثیرگذار باشند.

این عوامل تا حدودی به خصوصیات صنعتی یک شرکت بستگی دارند.

با این حال، مدیریت یک شرکت نیز ممکن است تا حدودی بتواند این عوامل را کنترل کند. به عنوان مثال، فصلی بودن در تقاضای هتلهای ریزورت در پیست اسکی ممکن است یک ویژگی مختص این صنعت محسوب شود.

یک مدیر قوی ممکن است با سازماندهی جشنواره های قبل و بعد از فصل، چنین نوساناتی در تقاضای شغلی را با موفقیت کاهش دهد و از این طریق بتواند فصول کاری را مدیریت کند.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...