روش 158
يك زنگ اخبار روى ميز پذيرش قرار دهيد؛
بايد يک زنگ اخبار براى استفاده میهمانان روى ميز پذيرش قرار داد. اگر میهمانى وارد هتل شد و متصدى مربوطه پشت ميزش نبود، میهمان نبايد منتظر برگشت متصدى پذيرش بماند و مىتواند از زنگ اخبار براى اعلام حضورش استفاده كند. در ضمن وجود زنگ نبايد بهانهاى براى حاضر نبودن متصدى پذيرش در محل كارش شود.
روش 159
بيرون در آسانسورها آينه قرار دهيد ؛
كنار در آسانسور ، در هر طبقه، يك يا چند آينه نصب كنيد. با ايجاد فرصتى براى نگاه كردن مهمان در آينه ، مدت زمان انتظار تا رسيدن آسانسور براى او كاهش مى يابد.
روش 160
در صف انتظار پذيرش به میهمانان خوشامد بگوئيد؛
با انجام اين روش زمان درک شده انتظار كاهش مىيابد. به اين علت كه خوشامدگويى بخشى از فرايند پذيرش است، بنابراين زمانى كه ميز پذيرش به صورت غير منتظرهاى شلوغ مىشود، نمايندهاى از بخش ديگر هتل مىتواند به صحبت خوشامدگويى به میهمانانى كه در صف انتظار ايستادهاند، بپردازد.
روش 161
به صورت ماهرانه اطلاعات را در داخل آسانسور نمايش دهيد؛
نمايش اطلاعات به میهمان در داخل آسانسور نه تنها باعث كاهش زمان درک شده انتظار مىشود بلكه مىتواند فرصت خوبى براى تبليغات هتل شما نيز باشد. نمايش مناسب اطلاعات باعث افزايش ارتباط با میهمان نیز مىشود.
روش 162
در زمان ازدحام پذيرش از میهمانان پذيرايى كنيد؛
در جلوى ميز پذيرش خوردنى يا نوشيدنى كوچكى ( مانند كوكى، آب طعمدار ) قرار دهيد تا زمان انتظار میهمانان به كمترين حد ممكن برسد.
روش 163
براى استفاده از كارت هاى الكترونيكى هتل در اماكن گردشگرى محلى، همكارى هاى راهبردى ايجاد كنيد ؛
هتل بايد با اماكن گردشگرى محلى قرارداد مشاركتى منعقد كند تا مهمانان بتوانند از كارت هتل براى ورود به اين مكان ها استفاده كنند. اين هماهنگى موجب مى شود تا زمان انتظار تهيه بليت ورود اماكن گردشگرى كاهش يابد.
روش 164
براى میهمانان نقشههاى اماكن مختلف را تهيه كنيد؛
اگر میهمانان مرتبط نحوه دسترسى به بزرگراه، پارک يا ساير اماكن گردشگرى را سوال مىكنند، متصدى ميز پذيرش مىتواند مسير دسترسى به اين اماكن را روى كاغذ كوچكى آماده داشته باشد.
در نتيجه، هنگان پرسيدن آدرس از طرف میهمان، كارمند نيازى نخواهد داشت تا مكان مورد نظر را در اينترنت جستجو كند و بعد از يافت آدرس آن پرينت بگيرد يا براى توضيح دادن به میهمانان وقت صرف كند.
روش 165
نقشه هايى را كه محل هتل در آن نشان داده شده ، داشته باشيد ؛
گردشگران دوست دارند به نقشه ها نگاه كنند. نقشه اى كه مكان هتل در آن مشخص شده است در دسترس داشته باشيد. از اين طريق در زمان پاسخگويى به مهمانان صرفه جويى كرده ايد و آنها نيز راحت تر متوجه مى شوند كه از لحاظ جغرافيايى كجا قرار گرفته اند. اگر مهمانان بخواهند مى توانند از پرسنل سؤال كنند يا مى توانند از نقشه ها استفاده كنند و مسيرهاى مورد نظرشان را بيابند.
روش 166
براى كاهش زمان انتظار درک شده از مسابقه گردونه شانس استفاده كنيد؛
اگر به صورت غير منتظرهاى واحد پذيرش شلوغ شد از همكار بخش ديگرى بخواهيد قرعهكشى گرودنه شانس را اجرا كند. او مىتواند گردونه بزرگى بياورد تا میهمانان بتوانند آن را بچرخانند و جايزه دريافت كنند. جايزهها براى مثال مىتوانند از يک تا پنج درصد تخفيف روى اتاق باشند.