اخبار داخلی
میزان اشغال مراکز اقامتی رسمی آذربایجان شرقی به صددرصد رسید

میزان اشغال مراکز اقامتی رسمی آذربایجان شرقی به صددرصد رسید

به گزارش ایتنا ؛ معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت : با آغاز هفته جدید میزان اشغال مراکز اقامتی استان با افزایش کم‌سابقه‌ای داشت که نهایتاً این افزایش‌ها در ورود گردشگران به استان، میزان اشغال مراکز اقامتی رسمی را به صددرصد رساند. وی افزود : افزایش میزان تقاضا برای مراکز اقامتی استان از روز پنجشنبه ۸ شهریورماه آغاز شده و در ۱۱ شهریور به میزان ۷۰ درصد رسید که بیانگر روند تصاعدی کم‌سابقه در ورود گردشگران به آذربایجان‌شرقی است. او گفت : این میزان از ورود گردشگر به آذربایجان‌شرقی حاکی از ظرفیت‌های کم‌نظیر این استان در حوزه‌های مختلف گردشگری با جاذبه‌های تاریخی و کم‌نظیر دارد. معاون گردشگری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد : گردشگران و مسافران عزیزی که مقصد سفر آن‌ها استان آذربایجان‌شرقی‌ست، حتماً قبل از آغاز سفر از رزرو محل اقامت خود اطمینان حاصل کنند.

ایجاد شده: امروز       آخرین ویرایش: امروز
صالحی امیری : دولت بر عهدی که با مردم بسته است پایبند می‌ماند

صالحی امیری : دولت بر عهدی که با مردم بسته است پایبند می‌ماند

به گزارش ایتنا ؛ " سیدرضا صالحی امیری " وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه بازدید از موزه شهر سوخته گفت : زمانی که از ایران حرف می‌زنیم نمی‌شود از سیستان و بلوچستان هویت سخن نگوئیم چرا که شناسنامه ایران بدون سیستان و بلوچستان ابتر بوده و این استان به بهشت باستان‌شناسان شهرت یافته است. وی افزود : این منطقه دارای ظرفیت‌های میراثی بسیار بکر و ارزشمندی است که باید آن را غنیمت بشماریم. او گفت : قطعا در این دوران سفرهای متعدد دیگری به سیستان و بلوچستان خواهم داشت و رسیدگی به امور این استان جزو اولویت‌های کاری وزارتخانه و دولت است. وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تاکید کرد : عزم دولت جزم شده تا با وفاق و همدلی مشکلات را کمتر کند و فشار رو از روی شانه‌های مردم بردارد که این مهم با همکاری ملت عزیز ایران و همدلی همه جانبه به زودی زود محقق خواهد شد.

ایجاد شده: 9/شهریور/1403       آخرین ویرایش: 9/شهریور/1403
آمادگی استان‌ها برای میزبانی شایسته از زائرین دهه پایانی ماه صفر

آمادگی استان‌ها برای میزبانی شایسته از زائرین دهه پایانی ماه صفر

به گزارش ایتنا ؛ " علی اصغر شالبافیان " رییس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت : هم‌اکنون ستادهای اجرایی خدمات سفر همه استان‌ها به ویژه استان‌های سمنان، گلستان، خراسان‌شمالی، خراسان‌جنوبی و استان خراسان‌رضوی برای میزبانی از زائرین دهه پایانی ماه صفر فعال و در حال آمادگی کامل هستند. وی افزود : با توجه به اینکه این ایام با تعطیلات ماه آخر تابستان نیز همزمان شده است، از این رو هر استان با ایجاد هم‌افزایی و تعاملات بین‌دستگاهی، ضمن ارتقای سطح خدمات، گسترش نظارت‌ها و نیز افزودن کمی به نیازهای فوری گردشگران و زائرین، جهت میزبانی شایسته از مسافران، برنامه‌ها و اقدامات اجرایی متعدد و متنوعی را تدارک دیده‌اند. شالبافیان تاکید کرد : استفاده حداکثری از امکانات اقامتی و زیرساختی استان‌ها، آمادگی لازم جهت اسکان اضطراری در مشهد مقدس ، نظارت برقیمت کالاها و خدمات ، تامین اقلام ضروری و تامین ایاب و ذهاب در کنار ارائه خدمات مناسب به زائران و گردشگران از اهم موضوعات و برنامه‌های در دست اقدام در استان‌ها به شمار می‌آید.

ایجاد شده: 9/شهریور/1403       آخرین ویرایش: 9/شهریور/1403
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...