صفحه اصلی / اخبار خارجی / یونان مرزهایش را به روی گردشگران باز کرد
یونان مرزهایش را به روی گردشگران باز کرد - تصویر 1

یونان مرزهایش را به روی گردشگران باز کرد

ایجاد شده: 26/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 26/اردیبهشت/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات یونان امیدوارند که با آغاز فصل تابستان، صنعت گردشگری یونان که به دلیل همه‌گیری کرونا به شدت آسیب دیده، احیا شود.

پس از ماهها اعمال محدودیت های کرونایی، موزه ها در یونان این هفته بازگشایی شد.

ویکتوریا یک دانشجوی ۲۲ ساله در این رابطه گفت: واقعا احساس زنده بودن و خوشایندی دارم چون سال سخت و طولانی به دلیل کرونا پشت سرگذاشتیم. باز دیگر احساس سرزندگی کردم.

از روز گذشته گردشگران خارجی اجازه یافتند در صورتی که واکسینه شده اند یا نتیجه آزمایش منفی کرونا در اختیار داشته باشند، وارد یونان شوند.

همچنین گردشگرانی که به دنبال سفر بین مناطق مختلف یونان هستند نیز باید نتیجه آزمایش منفی کرونا داشته باشند.

در همین حال هری تئوهریس وزیر گردشگری یونان طی توییتی اعلام کرد: یونان آنچه را مردم بدان نیاز داشتند، اجرایی کرد. اوضاع به سوی آرامش و شرایط عادی در جریان است.

ربکا یک گردشگر در یونان نیز در این رابطه گفت: بالاخره به یونان آمدم. دو سال منتظر ماندم؛ دوسالی که با بیماری کووید- ۱۹ همراه بود.

مقامات یونان تلاش کرده اند تا واکسیناسیون را در مناطق مختلف این کشور به سرعت انجام دهند و امیدوارند که تا پایان ماه ژوئن بیشتر واکسیناسیون در برخی مناطق مهم انجام شود تا بازدیدکنندگان به طور امن سفر کنند.

یونان بدترین سال خود را طی ۲۰۲۰ در بخش گردشگری متحمل شد به طوریکه در این سال فقط ۷ میلیون گردشگر به این کشور سفر کردند در مقایسه با ۳۳ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۹. درآمد ناشی از گردشگری از ۱۸ میلیارد یورو به چهار میلیارد یورو کاهش یافت.

در این میان مردم یونان نیز از لغو تدابیر محدودکننده کرونایی استقبال کرده اند.

یونان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی عملکرد بهتری طی موج اول کرونا داشت اما افزایش موارد ابتلا به کرونا طی سال ۲۰۲۰ این کشور را مجبور کرد تا چند سری تدابیر محدودکننده و قرنطینه اعمال کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...