صفحه اصلی / اخبار داخلی / تکمیل جای خالی اسپا در صنعت گردشگری با افتتاح انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی
تکمیل جای خالی اسپا در صنعت گردشگری با افتتاح انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی - تصویر 1

تکمیل جای خالی اسپا در صنعت گردشگری با افتتاح انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی

ایجاد شده: 13/خرداد/1399       آخرین ویرایش: 13/خرداد/1399

آئین افتتاحیه و آغاز بکار فعالیت رسمی انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی و همچنین کمیسیون تخصصی اسپا و ماساژ گروه متخصصین ایران، عصر روز یکشبه مورخ 11 خردادماه در محل دفتر گروه متخصصین ایران برگزار شد.

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس هیات‌مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی در مراسم افتتاحیه با اشاره به تلاش پنج ساله برای دریافت مجوز این انجمن، اظهار داشت: در طول این سال‌ها به عنوان یک شرکت خصوصی فعال در حوزه اسپا دچار چالش‌های زیادی بوده‌ایم زیرا در درجه اول مشخص نبود که این صنعت که وارد ایران شده است، باید در کجا و زیرمجموعه کدام بخش قرار گیرد.

"پانته‌آ ضیمران" در مصاحبه اختصاصی با هتل‌نیوز، ابراز داشت: پس از مدت‌ها رایزنی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سابق و وزارت گردشگری فعلی، موفق شدیم تا مسئولان را توجیه کنیم که اسپا یک واحد گردشگری است و محل فعالیت آن نیز در هتل‌ها و مراکز اقامتی است.

"ضیمران" با تاکید بر اینکه جای خالی اسپا در صنعت گردشگری کشور حس می‌شود، بیان داشت: برای ایجاد و توسعه بخش اسپا در بدنه صنعت گردشگری، نیاز به یک تیم قوی و متخصص و دریافت کمک، راهنمایی و مشاوره از اساتید و صاحب‌نظران حوزه‌های پزشکی و گردشگری داشتیم.

وی تصریح کرد: اسپا نیز مانند سایر خدمات حوزه گردشگری نیاز به استانداردسازی و استانداردنویسی دارد. برای مثال شاهد هستیم که در یک هتل پنج ستاره به دلیل عدم آگاهی و تخصص کافی، اسپایی در حد سه ستاره فعالیت دارد یا اینکه بخش‌هایی از هتل‌ها و مراکز اقامتی که عملاً غیرقابل استفاده است را در اختیار مجموعه‌ای ناشناخته قرار می‌دهند که هیچ شناختی از هتل و هتلداری ندارد. 

رئیس هیات‌مدیره انجمن تخصصی اسپا، ماساژ و حمام سنتی، گفت: در هیات‌مدیره و شورای سیاست‌گذاری انجمن از افراد متخصص در بخش‌های پزشکی، گردشگری، هتلداری، طب سنتی و دیگر بخش‌ها استفاده شده است.

وی افزود: اسپا یکی از بخش‌ها و حوزه‌های درآمدزا در صنعت جهان به حساب می‌آید و فعالیت یک واحد اسپا در هتل‌ها و مراکز اقامتی علاوه بر درآمدزایی، ایجاد ارزش افزوده را نیز در پی خواهد داشت زیرا با جذب تورها در بخش توریسم سلامت و گردشگری پزشکی، می‌تواند گردش مالی زیادی را به ارمغان آورد.

"پانته‌آ ضیمران" در ادامه به تدوین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها در زمینه راه‌اندازی مراکز اسپا اشاره کرد و گفت: بر این اساس، سه مرجع وزارت بهداشت، وزارت گردشگری و جامعه هتلداران ایران بر راه‌اندازی این مراکز، نظارت خواهند داشت.

"ضیمران" در بخش پایانی اظهارات خود گفت: یکی دیگر مسائلی که متاسفانه در این حوزه شاهد آن هستیم، فعالیت زیرزمینی و غیرمجاز مراکز است که امیدواریم با استانداردسازی و استانداردنویسی، بتوانیم علاوه بر درجه‌بندی اسپاها، ماساژورها را نیز درجه‌بندی و رتبه‌بندی کنیم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...