صفحه اصلی / اخبار خارجی / احداث یک هتل کتابی دیگر در ژاپن
احداث یک هتل کتابی دیگر در ژاپن - تصویر 1

احداث یک هتل کتابی دیگر در ژاپن

ایجاد شده: 29/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 29/خرداد/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از تایم‌آوت، ژاپن کتابخانه‌ها و کتابفروشی‌های حیرت‌انگیزی دارد و برای آن دسته که ترجیح می‌دهند به جای گوشی‌های هوشمند وقت خود را در میان کتاب‌های ورقی بگذارنند، جای معرکه‌ای است. اگر بخواهید یک قدم جلوتر برویم باید بگوییم در ژاپن تعداد بی‌شماری هتل‌ها و هاستل‌های کتاب‌خانه‌ای هم هست که می‌توانید شب خود را در آن هتل‌ها و در محاصره کتاب‌ها بگذرانید. به عنوان مثال هتل هنر مانگا که بیش از 5 هزار عنوان کتاب کمیک ژاپنی را در خود جای داده و یا هتل مجلل تفریحی هاکون مونباکو که دیوارهایش از کف تا سقف از کتاب پوشیده شده، از جمله مکان‌های مورد علاقه مسافران کتاب‌دوست در ژاپن است.

حالا یک شعبه جدید از هتل کتابخانه‌ای جدید در این کشور با نام «هتل کتابخانه چراغ‌های روشن» که در سال 2018 در شهر ناگویا ژاپن احداث شده بود، به‌تازگی در شهر ساپورو افتتاح شده است.

در طبقه اول این هتل کافه‌ای قرار دارد که ورود آن برای عموم آزاد است و مردم می‌توانند بدون هیچ گونه مزاحمت و حواس‌پرتی به مطالعه مشغول شوند. در این مکان بیش از 4‌هزار کتاب با موضوعات معمایی و سفر و رمان‌های نویسندگان ژاپنی وجود دارد که مراجعه‌کنندگان می توانند هر کتابی را که خواستند از قفسه‌ها بردارند و در کافه مطالعه کنند. این فضا در طول 24 ساعت به روی عموم باز است؛ اما غذا و نوشیدنی فقط بین ساعت‌های 7 صبح تا 10 شب ارائه می‌شود. مسافران هتل حتی می‌توانند کتاب را با خود به داخل اتاق‌ها ببرند و در مدت اقامت خود در هتل کتاب را همراه خود داشته باشند.

باقی طبقات این هتل که ساختمانی نه‌طبقه را شکل می‌دهد اتاق‌های مسافران قرار دارد که اکثر آن‌ها یک میز مخصوص مطالعه را در کنار تخت در خود جای داده است.

این هتل همچنین قرار است شعبه دیگری را در شهر فوکوئوکا ژاپن در اواخر سال جاری میلادی افتتاح کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...