اخبار خارجی
مدیریت ترافیک بدون سرنشین چیست؟

مدیریت ترافیک بدون سرنشین چیست؟

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، ظهور وسایل نقلیه هوایی جدید مانند هواپیماهای بدون سرنشین و تاکسی­‌های پرواز و عملیات هواپیماهای جدید در حال تغییر شیوه پیکربندی و مدیریت آسمان ما است. مدیریت ترافیک بدون سرنشین اکنون یک مولفه مهم برای فعال کردن این وسایل نقلیه هوایی جدید است تا با خیال راحت وارد فضای هوایی ما شوند. فضای هوایی امروز شلوغ تر از همیشه است. بیش از 1.2 میلیون نفر در هر لحظه در سراسر جهان به پرواز در می‌­آیند که این بیشتر از جمعیت سانفرانسیسکو یا استکهلم است! به لطف فناوری­‌های پیشرفته، اکنون انواع جدیدی از وسایل نقلیه هوایی در حال توسعه هستند و با سرعت وارد آسمان می­‌شوند. این وسایل نقلیه اشکال و قابلیت‌­های جدیدی دارند و در ارتفاعات بسیار پایین‌­تری کار می‌­کنند که همه فضای هوایی فعلی برای رسیدگی به آن طراحی نشده است. به عنوان مثال، هواپیماهای بدون سرنشین باری در حال حاضر بسته‌­ها را سریع‌تر و کارآمدتر از کشتی به ساحل منتقل می­‌کنند و وسایل نقلیه عمود برخاست برقی نشان از توانایی انتقال افراد از نقطه A تا B در داخل شهرها به جای ساعت‌­ها در راه بودن دارند. اما چگونه این وسایل نقلیه هوایی جدید که اکثر آن‌ها بدون سرنشین هستند (یعنی بدون خلبان) می‌­توانند با خیال راحت وارد فضای هوایی فعلی شوند؟ و چگونه می‌­توانند با یکدیگر و کاربران فضای هوایی فعلی و همچنین با استفاده‌­های بعدی که هنوز تعریف نشده­‌اند هماهنگ باشند؟ پاسخ به این سؤالات در حال حاضر مورد بررسی قرار می‌­گیرد که دیجیتالی شدن و استقلال نقش مهمی در نوسازی و مدیریت ایمنی فضای هوایی آینده ما دارند. نوسازی مدیریت ترافیک با مدیریت ترافیک بدون سرنشین امروزه، هواپیماها با کنترل ایمنی حمل و نقل هوایی با خلبانان از طریق رادیو، سیستمی هدایت می­‌شوند که به سیستم مدیریت هوایی معروف است. این ارتباط مستقیم، از نقطه به نقطه، بینایی بین یک اپراتور و هواپیما، روش استاندارد صنعت است. اما برآوردها نشان می­‌دهد که رشد ترافیک هوایی تجاری در نهایت از ظرفیت یک سیستم انسانی محور فراتر خواهد رفت و این فقط برای پروازهایی که توسط انسان هدایت می‌شوند، انجام می‌­شود. همانطور که عملیات بدون سرنشین و خلبان همچنان به تکثیر خود ادامه می‌­دهد، سیستم‌­های مدیریت هوایی باید به یک مدل مقیاس پذیرتر تغییر پیدا کنند: یک سیستم دیجیتالی که می‌­تواند بر افزایش فعالیت نظارت و مدیریت کند. به این سیستم مدیریت ترافیک بدون سرنشین یا مجموعه خدمات شبکه‌­ای گفته می‌­شود که براساس قوانین مشترک با یکدیگر ارتباط برقرار میکنند. چارچوب‌­های مدیریت ترافیک بدون سرنشین به جای تکیه بر کنترل متمرکز در سراسر جهان از اصل اختیارات توزیع شده استفاده می‌­کند، که این سیستم برای ارائه دهندگان، خدمات بیشتری می­‌دهد که می توانند با تحول بازار سازگار شوند و نیاز به تغییر دارند. خدمات مدیریت ترافیک بدون سرنشین واقعی در حال حاضر شروع به اجرا شده است. سیستمی که امروز و طی چند سال آینده راه­‌اندازی می‌­شود­، یکی از سیستم‌­های موجود برای دهه‌­های آینده خواهد بود. این بر نسل بعدی افرادی که از سیستم کنترل ترافیک هوایی استفاده می‌­کنند نیز تأثیر می­‌گذارد. در عمل، مدیریت ترافیک بدون سرنشین به این معنی است که هواپیما دیگر نیازی به صحبت با یک موجود واحد مانند یک کنترل کننده ترافیک هوایی اختصاصی ندارد. درعوض، قادر به برقراری ارتباط آزادانه با چندین تأمین کننده خدمات خواهد بود. این تأمین‌­کنندگان مطابق با استانداردهای ایمنی، امنیتی و عملکردی مربوطه برپا می‌­شوند و قادر خواهند بود با بقیه شبکه هماهنگ شوند تا تصمیم­‌گیری‌­های کارآمد را بر اساس اهداف خاص پرواز انجام دهند. این انتقال به صورت تدریجی انجام خواهد شد­، اما موردی است که برای حیات آتی سیستم جهانی حمل و نقل هوایی مهم است. نسل بعدی مدیریت ترافیک هوایی در سراسر جهان، اصول اساسی و رویکردهای مربوط به چارچوب­‌های مدیریت هوایی بدون سرنشین در توسعه بسیار مشابه هستند. در اروپا، سیستمی که توسطU-Space (SESAR) تهیه شده است، انتظار می‌رود در سال 2020 از بین برود و در آمریکا، ناسا در حال توسعه یک مدل خصوصی موسوم به "تهیه‌کنندگان خدمات سیستم­های هواپیمای بدون سرنشین" است که توسط اداره هواپیمایی فدرال (FAA) تأیید شده­ است. مدیریت هوایی بدون سرنشین ایرباس، مسئول توسعه این زیرساخت­‌های مدیریت ترافیک دیجیتال، در حال ساخت راه حل­‌هایی برای کمک به چارچوب‌­های مدیریت هوایی بدون سرنشین است. این ارائه دهنده خدمات، مجوز پرواز در ارتفاع کم و قابلیت پیمایش در هوای ایالات متحده را دارا می‌­باشد، به این معنی که مدیریت هوایی بدون سرنشین ایرباس می‌­تواند مجوزهای FAA را برای پروازهای سیستم هواپیمای بدون سرنشین در نیز ارائه دهد. به گفته جو پولاستر (رئیس مدیریت محصولات هوایی بدون سرنشین ایرباس)، انتقال کامل به یک سیستم مدیریت هوایی بدون سرنشین از طریق مراحل کوچک پیشرفت خواهد کرد. این شامل پیاده‌­سازی برنامه‌های کاربردی کوچک و گرفتن بازخورد در مورد زنده بودن آن‌ها است که این صنعت را قادر می‌­سازد تا در دراز مدت خدمات را افزایش دهد. در انتها، جو می­‌گوید: "خدمات واقعی مدیریت هوایی بدون سرنشین را از قبل شروع به اجرای آن کرده­‌اند. سیستمی که امروز و در چند سال آینده راه‌­اندازی کرده­‌ایم، دستگاهی خواهد بود که برای دهه‌­های بعد در دست است. این بر نسل بعدی افرادی که از سیستم کنترل ترافیک هوایی استفاده می­‌کنند نیز تأثیر می‌گذارد." منبع : کن نیوز

ایجاد شده: 6/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 6/خرداد/1400
اعلام جزئیات اولین سفر تجاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی

اعلام جزئیات اولین سفر تجاری به ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، شرکت آمریکایی آکسیوم اسپیس (Axiom Space) اعلام کرد ماموریت آکسیوم میشن-۱ (Axiom Mission-1) در ژانویه۲۰۲۲ چهار توریست فضایی را توسط کپسول کرو دراگون (Crew Dragon) شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد. طی این عملیات، ناسا نیز برای ارائه خدماتی همچون انتقال تجهیزات به ایستگاه فضایی مبلغ ۱.۶۹ میلیون دلار به آکسیوم اسپیس پرداخت می‌کند. به‌گفته مایک سافردینی (Michael Suffredini)، مدیر ارشد اجرایی آکسیوم اسپیس، این اولین پرواز تجاری به ایستگاه مذکور خواهد بود و طی آن مسافران ۸ روز را در آنجا می‌گذرانند. آکسیوم اسپیس نام چهار فضانورد خود را نیز اعلام کرده که این چهار نفر قرار است یک سفر تمرینی به کوه‌های آلاسکا (Alaska) داشته باشند. مارک پتی (Mark Pathy)، سرمایه‌گذار کانادایی، لری کانر (Larry Connor)، سرمایه‌گذار آمریکایی، ایتن استیب (Eytan Stibbe)، خلبان سابق صهیونیستی و مایکل لوپز-آلریا (Michael López-Alegría)، فضانورد سابق ناسا که فرمانده پرواز خواهد بود، در این ماموریت حضور دارند. لوپز-آلریا از ماه اوت سال جاری میلادی تمرین‌های تمام وقت خود را آغاز می‌کند و کانر در ماه سپتامبر به او می‌پیوندد. دو نفر دیگر نیز از اکتبر تمرین‌های خود را شروع می‌کنند. گفتنی است این تمرین‌ها برای هر فرد متناسب با وظیفه‌اش در آکسیوم میشن-۱ در نظر گرفته شده است.

ایجاد شده: 5/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 5/خرداد/1400
افزایش تولید هواپیمای مکس ۷۳۷

افزایش تولید هواپیمای مکس ۷۳۷

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از رویترز، منابع صنعت هواپیماسازی آمریکا اعلام کردند که مقامات شرکت بوئینگ طرح اولیه‌ای را برای افزایش تولید هواپیمای مکس 737 تا 42 جت در ماه طی پاییز 2022 برنامه ریزی کرده و در تلاشند تا از بحران‌های همزمان ایمنی این هواپیما و کرونا رهایی یابند. این طرح میزان تولید هواپیمای مکس را بیش از هدف 31 فروند در ماه افزایش می دهد. به گفته این منابع بوئینگ در ماه مارس 2022 به این هدف خواهد رسید. اما اجرای این امر به عواملی از جمله تقاضا، ظرفیت نامطمئن برخی از تأمین کنندگان و موفقیت بوئینگ در کاهش مازاد جت های ساخته شده بستگی دارد. بوئینگ از اظهار نظر در این باره خودداری کرد و به آخرین دستورالعمل های خود اشاره کرد. ماه گذشته این شرکت مجدداً برنامه خود را برای افزایش تولید هواپیمای مکس از نرخ پایین مشخص نشده به 31 فروند در ماه در اوایل سال 2022 تأیید کرد. بر اساس این گزارش، سهام این شرکت هواپیماسازی در معاملات اولیه بورس تا 3.7 درصد افزایش یافت و از بازار کمی قویتر ایالات متحده پیشی گرفت. در پی دو سانحه سقوط سریعترین مدل بوئینگ، تولید این هواپیما در سال 2019 متوقف شد. ماه مه سال گذشته در حالی که بوئینگ مصوبات نظارتی را دریافت می کرد و با یک زنجیره تامین شکننده مواجه بود، با کسری از میزان تولید این هواپیما قبل از این حوادث تولید خود از سر گرفت.

ایجاد شده: 3/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 3/خرداد/1400
مسیر پرابهام گردشگری پس از کرونا

مسیر پرابهام گردشگری پس از کرونا

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، در چند هفته اخیر انتشار اخبار امیدوارکننده از روند واکسیناسیون علیه کرونا تصویری زیبا از بازگشت وضعیت بخش سفر و گردشگری به حالت عادی ترسیم کرده است. در ایالات‌متحده ده‌ها میلیون نفر به‌طور کامل واکسن کرونا تزریق کرده‌اند. یونان، ایرلند و کرواسی پذیرای گردشگران آمریکایی هستند و بر تعداد این کشورها همچنان افزوده می‌شود. از سوی دیگر خطوط هواپیمایی پروازهای خارجی را از سر گرفته‌اند و احتمالا بزرگ‌ترین تحول این است که در تابستان، جمعیت آمریکا که تا آن زمان به‌طور کامل واکسینه‌شده، می‌تواند به اروپا سفر کند. اما احتمالا این خوش‌بینی بجا نیست؛ زیرا درحال‌حاضر واقعیت‌ها چندان امیدبخش نیستند. مجموعه‌ای از عوامل شامل افزایش مجدد موارد ابتلا به کرونا در برخی کشورها، روند کند واکسیناسیون علیه کرونا در مقاصد جذاب گردشگری و فوران سیستم قابل اتکای تایید واکسینه‌شدن گردشگران سبب می‌شود عادی‌شدن شرایط و افزایش سفرهای بین‌المللی روندی طولانی باشد. رئیس دپارتمان ایمنی‌شناسی و بیماری‌های واگیر دانشکده سلامت عمومی ‌ها‌روارد می‌گوید: «بازگشایی برخی مناطق به سوی گردشگران خارجی واکسینه‌شده یک ریسک معقول است. اما اگر شاهد سفر گردشگرانی باشیم که واکسینه‌نشده‌اند آنگاه همه‌گیری بار دیگر شدت پیدا خواهد کرد.» از سوی دیگر کشورهایی که به درآمد بخش گردشگری وابسته هستند، تلاش می‌کنند گردشگران بیشتری را بپذیرند. اکثر کشورهای حوزه کارائیب پذیرای گردشگران آمریکایی هستند و در یونان محدودیت‌های مربوط به پذیرش گردشگران خارجی اواسط ماه قبل لغو شد. در این کشور ۲۵ درصد نیروی کار در این بخش مشغول کار هستند. حالا آمریکایی‌ها، انگلیسی‌ها و گردشگرانی از اتحادیه اروپا که به‌طور کامل واکسیه شده‌اند می‌توانند بدون قرنطینه‌شدن یا دادن تست‌کرونا به یونان سفر کنند. اما هنوز نمی‌توان گفت آینده صنعت گردشگری چه شکلی خواهد داشت. از آنجا که مشخص نیست چه زمان همه‌گیری در جهان مهار می‌شود و چه زمان واکسیناسیون در اقتصادها به حد مطلوب می‌رسد، گردشگران از کشورهایی که سطح واکسیناسیون‌شان بسیار بالاست نمی‌توانند با اطمینان کامل به سفرهای خارجی بروند. در هفته‌های اخیر موارد متعددی از شیوع کرونا در برخی کشورها و مناطق گزارش شده است. در هند شیوع سویه جدید ویروس‌کرونا بسیار وسیع و مرگبار بوده، اما در دیگر کشورها به‌ویژه برخی اعضای اتحادیه اروپا نظیر فرانسه، آلمان و ایتالیا که مقاصد جذاب گردشگری برای آمریکایی‌ها هستند نیز روند مهار همه‌گیری مطلوب نیست. در آلمان محدودیت‌ها تا پایان ماه آینده ادامه پیدا خواهد کرد و واقعیت این است که در اتحادیه اروپا سرعت واکسیناسیون پایین است در نتیجه مهار کرونا در آینده نزدیک رخ نخواهد داد. در مکزیک و کانادا نیز کمتر از ۱۰ درصد جمعیت به‌طور کامل واکسینه شده‌اند. با آنکه بر سرعت واکسیناسیون افزوده خواهد شد؛ اما در برخی کشورهای دیگر شرایط بسیار نامطلوب است. عرضه واکسن از سوی هند به‌دلیل شیوع کرونا در این کشور دچار اختلال شده؛ زیرا دولت برای مهار کرونا در داخل، صادرات واکسن را متوقف کرد. بسیاری از کشورها از جمله کانادا برای تامین نیاز خود به واکسن، کاملا به خارج وابسته هستند و این کشور اکنون در زمینه واکسیناسیون کامل جمعیت از ۵۰ اقتصاد دیگر عقب‌تر است. این وضعیت نه‌تنها یک مانع بزرگ برای احیای بخش گردشگری جهان است بلکه شروع فعالیت‌های اقتصادی را با مشکل مواجه می‌کند. نکته دیگر این است که سفر گردشگران واکسینه‌شده به کشورهای دیگر برای این افراد خطر کمی در پی دارد. اما برای مردم کشور مقصد خطرناک است. به‌این ترتیب شرایط واقعی مهار کرونا در جهان چندان رضایت‌بخش نیست و برای رسیدن به سطحی مطلوب از مهار این ویروس به گذشت زمان نیاز است، همچنین روند واکسیناسیون و کاهش موارد ابتلا به کرونا یکپارچه نیست. منبع : دنیای اقتصاد

ایجاد شده: 3/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 3/خرداد/1400
موفقیت بوئینگ در جلب تایید نهادهای نظارتی

موفقیت بوئینگ در جلب تایید نهادهای نظارتی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از دنیای اقتصاد، یک مقام اداره‌ فدرال هوانوردی تایید کرد آژانس بولتن خدمات فنی و دستورالعمل‌های مربوطه را تایید کرده است. بوئینگ روز چهارشنبه دو بولتن خدمات فنی برای حل مشکل حامل‌های هوایی را به این اداره ارسال کرد. این شرکت در گفت‌وگو با رویترز اظهار کرده که پس از اخذ تاییدیه‌های نهایی از اداره‌ فدرال هوانوردی، به‌سرعت بولتن‌های خدماتی را برای ناوگان آسیب‌دیده صادر کرده است. همچنین در حال آماده‌سازی کار برای ازسرگیری فعالیت‌های مکس ۷۳۷ است. در این اطلاعیه آمده که این اتفاق برای ناوگان هوایی ایالات‌متحده که با اضطراب در انتظار بازگشت این هواپیماها به سرویس هوایی قبل از اواخر ماه مه و شروع فصل سفر تابستان هستند، با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی، مایه آرامش خواهد بود. سه اپراتور برتر هواپیمای بوئینگ۷۳۷ مکس در ایالات‌متحده یعنی خطوط هوایی ساوث‌وست، اُمریکن ایرلاینز و یونایتد ایرلاینز پس از اعلامیه بوئینگ بیش از ۶۰ فروند هواپیما را از سرویس خارج کردند. شرکت‌های حمل‌ونقل با کمی درنگ در این خصوص اظهار نظر کردند. در اوایل روز چهارشنبه گذشته، استیو دیکسون، مدیر اداره‌ فدرال هوانوردی به نهادهای نظارتی آمریکایی گفت مساله برق که حدود یک‌چهارم ناوگان مکس را زمین‌گیر کرده بود، نیاز به رفع مشکل ساده دارد. دیکسون همچنین اظهار کرد که در حال حاضر کاملا از ایمنی هواپیماهای مکس اطمینان دارد که پس از 20 ماه زمین‌گیر شدن در پی دو حادثه مرگبار در پنج ماه که منجر به کشته شدن 346نفر شد، درنهایت در نوامبر سال 2020 به سرویس ناوگان هوایی بازگشتند. رویترز 4 ماه‌می گزارش داد که اداره‌ فدرال هوانوردی از بوئینگ خواسته است تا تجزیه و تحلیل جدیدی را در این خصوص ارائه دهد که نشان می‌دهد زیرسیستم‌های مکس 737 دیگر تحت تاثیر مشکلات اتصال الکتریکی قرار نمی‌گیرند و دیگر فجایع هوایی رخ‌داده ناشی از این ضعف فنی به وقوع نخواهد پیوست. این سانحه در سال 2019 یک بار دیگر به‌شدت به اعتبار بوئینگ لطمه زد. بعد از این فاجعه، بوئینگ مدیرعامل خود را برکنار کرد و میلیاردها دلار را صرف پرداخت جریمه، تسویه‌حساب با خانواده‌های قربانیان و سفارش‌های تعلیق‌شده خود کرد. کارشناسان می‌گویند مشکل الکتریکی مذکور پس از تغییر روش بوئینگ در فرآیند ساخت و در حالی که در جهت سرعت بخشیدن به تولید هواپیماهای جت‌لاینر خود کار می‌کرد، ظاهر شد. مدیرعامل شرکت بوئینگ، دیو کالون، در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد که پس از انتشار بولتن‌ها، یک بازه زمانی برای حل مشکل هواپیماها نیاز است. شرکت‌های هواپیمایی در اوایل آوریل پس از هشدار بوئینگ در خصوص مشکل برقی در برخی از هواپیماهای مکس 737 اخیر خود، مربوط به یک واحد کنترل قدرت پشتیبان در کابین خلبان، ده‌ها جت مکس 737 را از سرویس خارج کرده و زمین‌گیر کردند. این مشکل همچنین تحویل هواپیماهای جدید را متوقف کرد، سپس در دو مکان دیگر روی عرشه پرواز این هواپیما ظاهر شد؛ از جمله قفسه ذخیره‌سازی که واحد کنترل در آن نگهداری می‌شود و همچنین پنل ابزار دقیق روبه‌روی خلبانان. اداره‌ فدرال هوانوردی می‌گوید از جمله سایر شرکت‌های هواپیمایی متاثر از این مشکل بوئینگ می‌توان به هواپیماهای کیمن، خطوط هوایی کوپا، GOL Linhas Aereas، ایسلندایر، مینسنگ‌لیزینگ، نئوس‌ایر، خطوط هوایی شاندی، سیلک‌ایر، اسپیس‌جت، هواپیمایی سان وینگ، TUI، هواپیمایی ترکیه، شرکت هواپیمایی والا جتز، هواپیمایی وست‌جت و خطوط هوایی Xiamen اشاره کرد.  دیکسون می‌گوید، نهادهای نظارتی هر روز جلساتی را با بوئینگ برای بحث در مورد عملکرد هواپیمای مکس برگزار می‌کنند. اداره‌ فدرال هوانوردی اعلام کرد که طبق توافق‌نامه‌ای با شرکت نظارت بر ترافیک هوایی Aireon LLC، از ماه فوریه، تمام هواپیماهای بوئینگ 737 مکس را با استفاده از داده‌های ماهواره‌ای ردیابی می‌کند

ایجاد شده: 1/خرداد/1400       آخرین ویرایش: 1/خرداد/1400
توافق کشورهای عضو اتحادیه و پارلمان اروپا برای صدور گذرنامه سبز

توافق کشورهای عضو اتحادیه و پارلمان اروپا برای صدور گذرنامه سبز

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از روزنامه اتریشی "کوریر"، کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان درباره صدور گذرنامه سبز به توافق رسیدند. این گواهی سلامت مشترک قرار است شرایط برای آزادی های سفر در اتحادیه اروپا را دوباره تضمین کند. این خبر را پرتغال به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا روز گذشته اعلام کرد. از آنجایی که واکسن روسی "اسپوتنیک وی" هنوز در اتحادیه اروپا تایید نشده است در گواهی واکسیناسیون مشترک اروپایی برای آزادی سفرها در این اتحادیه تزریق این واکسن اعتبار ندارد. این خبر را رهبر مذاکره کنندگان پارلمان اروپا شب گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد. این تصمیم اروپا با استقبال اتریش روبرو شده و وزیر توریسم این کشور اعلام کرده که توافق اروپایی روی گذرنامه سبز به بازگشت آزادی های سفر دراین اتحادیه منجر می شود. بر اساس این توافق، حرکت آزادانه شهروندان اروپایی در سراسر این اتحادیه بار دیگر ممکن خواهد شد و آنها می‌توانند بدون نگرانی درباره مقررات قرنطینه، برای سفر به 27 کشور عضو این اتحادیه در طول تعطیلات تابستانی برنامه‌ریزی کنند. این توافق با هدف افزایش سفرها و احیای دوباره صنعت گردشگری در کشورهای عضو بویژه پس از بحران اقتصادی ناشی از شیوع کرونا حاصل شده است. انتظار می‌رود که ساز و کار جدید حدود 40 روز دیگر فعال شود. خوان فرناندو لوپز آگیلار، نماینده اسپانیایی پارلمان اروپا و عضو گروه مذاکره کننده برای رسیدن به این توافق اعلام کرد: «این توافق اولین گام برای احیای مسیر شنگن است... با این کار کابوس تابستان 2020 دیگر تکرار نخواهد شد.» بنا بر اعلام کمیسیون اروپا قرار است این پاسپورت‌ها بصورت دیجیتال صادر شود و بگونه‌ای طراحی شود که هم روی تلفن‌های هوشمند و هم روی کاغذ قابل مشاهده باشد. کمیسیون همچنین تضمین کرده است که در جریان راه اندازی این ساز و کار جدید، در قبال داده‌های شخصی مسافران «سطح بسیار بالایی از سیستم حفاظت از داده‌ها» را به اجرا بگذارد. پیش از این نیز طرح مشابهی برای صدور گذرنامه برای افراد واکسینه شده در ماه مارس مطرح شده بود. اما از آنجا که موضوع کنترل مرزها در دوران شیوع ویروس کرونا یک مسئولیت جدی ملی برای دولت‌ها محسوب می‌شد، بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه حاضر نبودند برای صدور چنین پاسپورتی از اختیارات خود برای وضع مقررات سختگیرانه مرزی و انجام کنترل‌ها چشم‌پوشی کنند. هزینه انجام تستهای کرونا نیز از دیگر موضوعات اختلاف برانگیز در جریان مذاکرات درباره اجرای این پروژه محسوب می‌شد؛ چراکه نمایندگان پارلمان اروپا اصرار داشتند تست‌های کرونا در جریان سفرهای درون اتحادیه باید برای همه شهروندان رایگان باشد اما برخی کشورها با آن مخالف بودند. اکنون بر اساس توافق جدید، کمیسیون اروپا متعهد شده است که مبلغ 100 میلیون یورو از بودجه اتحادیه را به انجام تست‌های رایگان و مناسب با مقررات وضع شده برای صدور پاسپورت کرونا اختصاص دهد. به گفته پارلمان «این کار بویژه برای افرادی مهم است که بطور روزانه یا در دفعات زیاد برای رفتن به محل کار یا مدرسه، دیدار خویشاوندان نزدیک یا دریافت کمکهای پزشکی و مراقبت از یکی از عزیزانشان مجبور به عبور از مرزها هستند.» کشورهای عضو نیز پذیرفتند تا از اعمال محدودیتهای اضافی در فصل سفر و تعطیلات خودداری کنند؛ مگر اینکه چنین کاری «برای حفاظت از سلامت عمومی ضروری» باشد. اکنون باید طرح این توافق، به تایید رسمی کشورهای عضو همچنین تایید نمایندگان پارلمان اروپا در جلسه بعدی آن در ماه ژوئن برسد. کمیسیون اروپا نیز از مدت‌ها پیش کار روی جنبه‌های فنی این طرح را با همکاری کشورها آغاز کرده است. با این وجود اورزولا فون در لاین، رئیس این کمیسیون اعلام کرد که «هنوز کارهایی باقی مانده است» و تا چند روز دیگر این سیستم برای اجرا در سطح اتحادیه اروپا آماده خواهد شد. او همچنین از کشورهای عضو خواست تا تدابیر لازم را در داخل کشورهایشان با هدف هماهنگ سازی سیستم‌های ملی با سیستم این گذرنامه به اجرا بگذارند تا راه اندازی این ساز و کار اروپایی در اسرع وقت ممکن شود. بر اساس این طرح، همه واکسن‌های ضدکرونایی که به تایید اتحادیه اروپا رسیده است یعنی فایزر‌-بیون‌تک، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون بطور خودکار از سوی همه کشورهای عضو به رسمیت شناخته خواهد شد و در کنار آن، به دولت ها نیز اجازه داده می‌شود تا واکسن‌های دیگری را که مستقلا برای واکسیناسیون شهروندانشان انتخاب کرده‌اند، حتی اگر مجوزی در سطح بازار اتحادیه اروپا دریافت نکرده باشند به این فهرست بیفزایند. بر اساس این توافق، گذرنامه‌های صادر شده برای مدت 12 ماه معتبر خواهد بود.

ایجاد شده: 31/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 31/اردیبهشت/1400
گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر

گردشگری در اولویت واکسیناسیون مصر

مسئولان گردشگری مصر به منظور احیا و ارتقای گردشگری این کشور، واکسیناسیون کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را در اولویت قرار داده‌اند. به گزارش هتل نیوز و به نقل از میراث آریا، " خالد العنانی " وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر در مصاحبه‌ای عنوان کرد: «این کشور واکسیناسیون کارکنان بخش گردشگری را برای حمایت از بهبود و بازگشایی این صنعت در اولویت قرار داده است و در آستانه اعلام واکسیناسیون کامل دو منطقه تفریحی مهم در ماه جاری است.» او افزود: «در حالی که صدمات ناشی از بیماری همه گیر کووید ۱۹ به بدنه صنعت گردشگری مصر هنوز التیام نیافته است، این بخش در ماه‌های اخیر شاهد رشد خوبی بوده است و این روزها تعداد بیشتری از بازدیدکنندگان به مراکز تفریحی در امتداد دریای سرخ و سواحل مدیترانه می‌روند.» وزیر گردشگری و آثار باستانی گفت: «ما کارکنان و فعالان صنعت گردشگری را که یک بخش ضروری برای اقتصاد مصر است در اولویت واکسیناسیون قرار خواهیم داد.» او در حاشیه یک کنفرانس درباره صنعت سفر در دبی گفت: «در ماه مه من همراه با وزیر بهداشت، دستور واکسیناسیون کامل کارکنان مصری در هتل‌ها، استراحتگاه‌ها، مشاغل مرتبط با گردشگری و رستوران‌ها در استان سینای جنوبی و امتداد دریای سرخ را اعلام خواهم کرد. حدود ۶۵ درصد از گردشگرانی که به مصر سفر می‌کنند، به همین مقاصد ساحلی می‌روند.» العنانی گفت که در ادامه سایر نقاط توریستی مانند لوکسور، اسوان و قاهره، محل اهرام جیزه و موزه‌های بزرگ، وارد این طرح واکسیناسیون گردشگری خواهند شد. به گفته مقامات، مصر که تقریباً ۱۰۰ میلیون نفر جمعیت دارد، حدود یک میلیون دوز واکسن مصرف کرده است. حدود دو میلیون نفر در صنعت گردشگری یا سازمان‌های مرتبط با آن در مصر کار می‌کنند. مصر علاوه بر اهرام و معابد فرعونی خود، به دلیل داشتن استراحتگاه‌های ساحلی بی‌نظیر خود نیز شهرت دارد. به گفته العنانی، پس از ضررهای بزرگ و پیوسته به دلیل شیوع ویروس کرونا، بخش گردشگری در حال قدم برداشتن به سوی رشد و پیشرفت است. او همچنین گفت: «مصر در ماه آوریل از ۵۰۰ هزار گردشگر استقبال كرد كه در مقایسه با ژانویه بیش از دو برابر شده است. در نیمه دوم سال گذشته ماهانه فقط ۲۰۰ هزار گردشگر به مصر سفر کرده بودند. البته مهم این است که حالا ما با یک منحنی رو به بالا برای گردشگری مواجهیم.» وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر افزود: «امیدواریم با گشودن مسیرهای گردشگری از سوی برخی کشورها و کاهش محدودیت‌های کرونایی، از جمله در کشورهای عربی، اروپا و روسیه، در آینده نزدیک، تعداد گردشگران ورودی دوباره افزایش یابد. بازگشت و احیای گردشگری در مصر فقط به ما بستگی ندارد، بلکه تصمیمات کشورهای دیگر نیز در این امر تاثیرگذار خواهد بود.» قاهره به امید احیای بخش گردشگری که در اثر ناآرامی‌های سیاسی در سال‌های گذشته آسیب دیده بود، در ماه‌های اخیر دست به چندین اکتشاف بزرگ باستان‌شناسی زده است. در حالی که این صنعت برای سال‌های ۲۰۱۸-۲۰۱۹ بازدهی تقریباً ۱۳ میلیارد دلاری را به ثبت رسانده است، تحت تأثیر بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ آسیب شدیدی دیده است. ارقام رسمی کاهش بیش از ۲۰ درصدی درآمد را برای اواسط سال ۲۰۱۹ تا اواسط سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهند. مصر پس از بستن مرزهای خود در ماه مارس سال گذشته، در ماه ژوئیه دوباره درهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود. البته بازدیدکنندگان باید نتیجه منفی تست PCR خود را ارائه بدهند.

ایجاد شده: 30/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 30/اردیبهشت/1400
تست رایگان کرونا از توریست های ورودی به فرانسه

تست رایگان کرونا از توریست های ورودی به فرانسه

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، "  کلمنت بون " وزیر امور اروپای فرانسه گفت: در حالی که فرانسه برای رفع محدودیت‌های سفر و استقبال از گردشگران در تابستان پیش رو آماده شده است، تست‌های PCR رایگان را برای شناسایی COVID-۱۹ به خارجی‌ها ارائه می‌دهد. اکثر کشورهای اروپایی از گردشگران خارجی‌ می‌خواهند قبل از ورود به خاک این کشورها، گواهی منفی شدن تست COVID-۱۹ خود را ارائه بدهند. به گفته این وزیر امور اروپا، فرانسه تنها کشور اروپایی است که امکان تست PCR رایگان را برای شهروندان خود فراهم می‌کند. او گفت كه حالا قرار است این تسهیلات برای گردشگران خارجی كه برای تعطیلات وارد خاک این کشور می‌شوند هم ارائه شود. گفتنی است هزینه این تست در کشورهایی همچون اسپانیا، انگلستان، آلمان و سوئد از ۵۰-۳۰۰ یورو (۶۰-۳۶۴ دلار) است. بون در ادامه با بیان اینکه این حرکت برای احیای اقتصادی گردشگری فرانسه امری ضروری است، تصریح کرد: «ما می‌خواهیم شرایط بهداشتی خوب فعلی را حفظ کنیم و به عنوان مقصد اصلی گردشگری در اروپا و جهان باقی بمانیم.» پارلمان اروپا در حال حاضر در تلاش است تا قوانین مربوط به سفر را در تمام اعضای اتحادیه اروپا یکدست‌سازی کند و از آنها می‌خواهد تست‌های کرونا را به صورت رایگان ارائه دهند یا حداقل تعرفه مقرون‌به‌صرفه‌ای برای آزمایش PCR ارائه دهند. البته مشخص نیست که آیا همه کشورها چنین پیشنهادی را قبول می‌کنند یا نه. بون در مورد کارت سلامت دیجیتال که شامل جزئیات واکسن یا نتیجه آزمایشات منفی PCR به عنوان مجوز شرکت در اجتماعات بزرگ در فرانسه و سفر به کشورهای داخل اتحادیه اروپا از ماه ژوئن است، عنوان کرد: «این کارت سلامت ابزاری برای بازگشایی مجدد گردشگری به‌شمار می‌رود.» او اضافه کرد: «کد موجود در کارت سلامت امکان سفر به هرجای اتحادیه اروپا، از پاریس به آتن یا از مادرید به برلین را فراهم می‌کند.» از ۱۹ ماه مه، فرانسه به تدریج به سمت مرحله دوم بازگشایی قرنطینه و کم کردن محدودیت‌ها قدم پیش خواهد گذاشت. رستوران‌ها و غذاخوری‌هایی که در فضای باز خدمات ارائه می‌دهند، مکان‌های عمومی از جمله موزه‌ها، سالن‌های سینما و تئاترها - که از اکتبر بسته شده‌اند - دوباره بازگشایی می‌شوند. ساعت ممنوعیت تردد هم به جای ساعت ۷ عصر به ساعت ۹ شب تغییر خواهد کرد. با بهبود اوضاع بهداشتی و کاهش تعداد مبتلایان در فرانسه، امکان پایان قرنطینه فراهم شده است. روز شنبه مقامات بهداشتی این کشور اعلام کردند که ۲۰ میلیون نفر، یعنی تقریباً یک‌سوم جمعیت، حداقل با یک بار تزریق واکسن COVID-۱۹ واکسینه شده‌اند. همچنین از ماه آوریل که سومین قرنطینه اعلام شد، تعداد مرگ و میرهای روزانه و موارد مثبت کاهش قابل‌توجهی داشته است و در روز ۱۶ مه، به ۸۱ فوتی جدید و ۱۳ هزار مبتلای جدید رسیده است. منبع : میراث آریا

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400
درخواست وزرای ۸ کشور اروپایی برای سبز کردن سوخت هواپیما

درخواست وزرای ۸ کشور اروپایی برای سبز کردن سوخت هواپیما

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، هفته گذشته وزیران کشورهای دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، لوگزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوئد نامه‌ای را تحت‌عنوان درخواست تامین سوخت‌ پایدار به امضا رساندند و تحویل اتحادیه اروپا دادند. در این درخواست به‌طور ویژه بر تامین سوخت سبز biofule و e-Fule به‌عنوان سوخت‌های جایگزین تاکید شده، البته این درحالی است که سهم این دو نوع سوخت در مجموع به ۵صدم درصد سوخت جت هم نمی‌رسد. در این در خواست آمده است: «سوخت هوایی پایدار «SAF» نقش مهمی‌ در کاهش ردپای کربن در صنعت هواپیمایی طی دهه‌های آینده خواهد داشت. همچنین استفاده از این سوخت‌ها از طریق مخلوط کردن با سوخت‌های فعلی امکان‌پذیر است. زیرساخت‌های فعلی فرودگاه‌های کافی هستند و فقط باید تغییرات اندکی را بپذیرند اما لازم است دستور مخلوط کردن این سوخت‌ها خیلی زود ابلاغ شود. ما به‌عنوان وزرای کشورهای‌های اروپایی، استفاده از SAF را ازجمله اقدامات اثربخش در دستیابی به کاهش اثرات اقلیمی در بخش هواپیمایی، حتی در کوتاه‌مدت می‌دانیم. به‌رغم پاندمی کنونی و تاثیرات بی‌سابقه آن در صنعت هواپیمایی، لازم است تاکید ویژه‌ای بر کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای داشته‌ باشیم. البته درصورت اصلاح روند فعلی در آینده از لحاظ اقتصادی دچار عقبگرد نخواهیم شد. برای دستیابی به اهداف محیط‌زیستی که در اروپا برای انعطاف‌پذیری و پایدارمحورتر بودن صنعت هواپیمایی درنظر گرفته شده، باید سرعت بیشتری به روند اصلاح استفاده از سوخت‌ها داده شود.» این وزرا اعلام کردند از تصمیمات اتحادیه اروپا حمایت خواهند کرد تا سوخت‌های SAF عرضه شوند و تقاضای مطلوبی هم داشته باشند و درنهایت به معیارهای توسعه اقتصادی پایدار در این صنعت اعتبار بخشند. در این بیانیه طرح «ReFuelEU» به معنی استفاده از سوخت‌های جدید در اروپا مطرح شده است که چارچوبی را برای کاهش انتشار کربن در صنعت هواپیمایی تعیین می‌کند. قرار است براساس این چارچوب‌ها قوانینی تا پایان سال ۲۰۲۱ برای سوخت صنایع هوایی در اروپا درنظر گرفته شود. در ادامه این بیانیه می‌خوانیم: «پتانسیل سوخت‌های سنتتیک علاوه‌بر بیوفیول‌ها کاملا واضح و مشخص است. چالش اصلی ایجاد انگیزه و الزام برای فعال‌سازی چشم‌اندازی بلندمدت و روشن است. دستور استفاده از SAF می‌تواند به بازار سیگنال‌های صحیحی را ارسال کند.» در ادامه آنها از اتحادیه اروپا درخواست کردند با یک برنامه مالی اقدام به جذب سرمایه‌ برای حمایت از سوخت‌های پایدار هوایی ازجمله سوخت‌های سنتتیک از طریق یارانه و مشوق‌ها کنند. امضاکنندگان این درخواست رسمی؛ بنی‌ انگلبرشت، وزیرحمل‌ونقل دانمارک، تیمو هاراکا؛ وزیر حمل‌ونقل و ارتباطات فنلاند، ژان‌باتیست ژیببری؛ وزیر امور حمل‌ونقل فرانسه، آندریاس شوئر؛ وزیر زیرساخت‌های دیجیتال و حمل‌ونقل آلمان، فرانسوا باوش؛ وزیر حمل‌ونقل و فعالیت‌های عمومی لوکزامبورگ، کورنلیا ون نیوآنهایزن؛ وزیر زیرساخت و مدیریت آب هلند، پدرو ساورا؛ وزیر امور حمل‌نقل اسپانیا و کارل توماس انرژیوت؛ وزیر زیرساخت‌های سوئد هستند. درخواست این وزرا حرکت قاطعانه‌ای برای وضع قوانین جدید در سوخت مصرفی جت در اروپا خواهد بود.

ایجاد شده: 29/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 29/اردیبهشت/1400
کدام کشورها به مسافران واکسن کرونا می‌زنند؟

کدام کشورها به مسافران واکسن کرونا می‌زنند؟

توزیع ناعادلانه و سرعت کند واکسن کرونا در بسیاری از کشورها بعضی‌ از شهروندان جهانی را بر آن داشته به کشورهای دیگری که به توریست‌ها خدمات واکسن می‌دهند، سفر کنند. به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، روسیه اولین کشور عرضه‌کننده واکسن کووید به گردشگران است. Enno Lenze، یک کارآفرین، روزنامه‌نگار و مدیر یک موزه در آلمان حاضر بود به خاطر واکسن سفر کند، او نخست از پزشکان محلی در شهر برلین، درباره واکسن اضافه پرس‌وجو کرد، برای تزریق واکسن در صربستان درخواست داد و درباره گزینه‌های موجود در امارات متحده عربی، عراق و… تحقیق کرد و حتی خواست شانس خود را با ویزای امریکا امتحان کند. سرانجام یک شرکت توریستی در نروژ پیدا شد که بسته سفر شامل پرواز به مسکو و واکسن «اسپوتنیک وی» را عرضه می‌کرد. لنز به همراه ۵۰ آلمانی دیگر اولین دوز واکسن کووید را در روسیه تزریق کرده‌اند و به‌زودی برای تزریق دوز دوم به مسکو خواهند رفت. دولت روسیه موظف است این مسافران را سه روز تحت نظر داشته باشد، اما به اعتقاد این کارآفرین آلمانی، فرصت خوبی برای گشت‌وگذار در مسکو و آشنایی با سفینه‌های فضایی در دوران جماهیر شوروی است. این آژانس مسافرتی نروژی به دنبال تقاضای زیاد برای سفر به خاطر واکسن، یک تور سه‌هفته‌ای با عنوان «سلامت» عرضه کرده که گردشگران فاصله بین دو دوز واکسن را می‌توانند در آبگرم‌های ترکیه سپری کنند. این شرکت توریستی همچنین تور سفر سیبری با قطار همراه با واکسن را عرضه کرده است که تا به حال ۶۰۰ نفر از آلمان، سوئیس و چند کشور اروپایی دیگر در آن ثبت نام کرده‌اند. در امریکا ، با سرعت گرفتن تزریق واکسن به افراد بالغ، برخی ایالت‌ها که واکسن بیشتری دارند، برنامه تزریق به مسافران را آغاز کرده‌اند. مثلا از ماه ژوئن، یعنی یک ماه دیگر، در آلاسکا که بخشی از ایالت متحده آمریکا است تزریق واکسن کووید به مسافران در فرودگاه پیشنهاد می‌شود. در داکوتای شمالی، ایالت هم‌مرز با کانادا نیز تزریق واکسن کرونا به راننده‌های ترانزیتی کامیون که از کانادا وارد آمریکا می‌شوند، شروع شده است. در فلوریدا افرادی که به صورت موقت یا برای تجارت به این ایالت سفر می‌کنند، امکان تزریق واکسن کرونا را دارند. در میامی نیز مقررات آزاد این اجازه را می‌دهد به افرادی که از امریکای جنوبی و مرکزی با ویزا وارد می‌شوند واکسن تزریق شود. دنیل کوردوا، یک اقتصاددان اهل پرو که در دانشگاه فلوریدا کار می‌کند موفق شده با ویزای امریکا، واکسن کووید را دریافت کند. او با یک پرواز از شهر لیما به میامی رفته و مستقیم به کمپ تزریق واکسن مراجعه کرده و با ارائه مدارک شغلی خود، این واکسن را تزریق کرده است. او گفته خیلی‌ها را در پرو و لیما می‌شناسد که به همین منظور به امریکا سفر کرده‌اند. روزنامه مکزیکی «ریفورما» هم گزارش داده که آدم‌برها (Coyotes) ـ قاچاقچیانی که افراد را از مرز مکزیک و امریکا رد می‌کنند ـ این بار به افرادی که قصد دارند برای تزریق واکسن کووید به امریکا بروند، کمک می‌کنند. اما مالدیو ـ جزیره‌ای در اقیانوس هند ـ که سیاست افزایش گردشگر را در پیش گرفته شده، با استراتژی 3V (تعطیلات، واکسن، بازدید) گردشگران را برای سفر به این کشور همراه با تزریق واکسن کووید تشویق می‌کند. عبدالله ماسوم، وزیر گردشگری مالدیو به CNBC گفته در حالی که فقط حدود ۱۳ درصد از مالدیو واکسینه شده‌اند، اما حدود ۹۰ درصد از کارگران خط مقدم گردشگری واکسن کووید را دریافت کرده‌اند که از اهمیت این کشور به صنعت گردشگری ناشی می‌شود. صربستان نیز تجربه تزریق واکسن به مسافران بین‌المللی را دارد، این کشور حدود سه میلیون واکسن فایزر، آسترازنکا، اسپوتنیک وی و سینوفارم برای شهروندانش خریده که بیشتر از حد مورد نیاز بوده، بنابراین واکسن اضافه را به ملیت‌های دیگری که به صربستان سفر کنند، تزریق می‌کند. به گزارش یورونیوز، تا کنون بیش از ۲۲ هزار نفر خارجی واکسن کووید را در صربستان دریافت کرده‌اند. بیشتر این افراد از همسایگان صربستان و حوزه بالکان بوده‌اند، شهروندانی از کانادا نیز به انگیزه تزریق واکسن به صربستان سفر کرده‌اند. چالشی که بسیاری از کشورها با آن روبه‌رو هستند نابرابری جهانی در تهیه و توزیع واکسن است. بر اساس مطالعه انجام‌شده در دانشگاه آکسفورد، ۸۲ درصد از واکسن‌های کووید به کشورهایی با درآمد بالا و اقتصاد متوسط رو به بالا رسیده و فقط ۰.۲ درصد واکسن‌ها برای کشورهای کم‌درآمد خریداری شده است. برای کاهش این مشکل، تلاش‌هایی کوواکس (نهاد هماهنگ‌کننده تهیه واکسن زیر نظر سازمان بهداشت جهانی) درحال انجام است، اما کشورهای ثروتمند سهم بیشتری را برای عرضه واکسن در اختیار گرفته‌اند و اکنون که موج سفر به خاطر واکسن شکل گرفته، با توجه به اقتصاد از دست‌رفته بخش گردشگری در برخی کشورها، نگرانی‌هایی از بابت نگاه سرمایه‌داری به واکسن کووید که شانس آن را نصیب افراد ثروتمند می‌کند و نه فقیر، مطرح است. منبع | ایسنا

ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1400
آغاز بکار بزرگترین رویداد توریستی جهان از زمان شیوع کرونا در دبی

آغاز بکار بزرگترین رویداد توریستی جهان از زمان شیوع کرونا در دبی

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، بازار سفر عربی 2021 (Arabian Travel Market)، بزرگترین رویداد بخش سفر و گردشگری جهان از نظر تعداد شرکت کنندگان در 18 ماه اخیر، روز گذشته در مرکز تجارت جهانی دبی آغاز به کار کرد شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور امارات، نخست وزیر امارات و حاکم دبی، از شرکت کنندگان در این رویداد جهانی استقبال کردند شیخ محمد در توییتر گفت: 62 کشور در فعالیت‌های "بازار سفر عربی" در دبی شرکت می‌کنند که بزرگترین رویداد جهانگردی و توریستی از زمان شیوع همه گیری کرونا در جهان است. از همه در دبی، جایی که بهبود گردشگری جهان آغاز می‌شود، استقبال می‌کنیم. جایی که می‌توانیم نور انتهای تونل را ببینیم. تونلی که بشریت طی یک سال و نیم از آن عبور کرده است شیخ احمد بن سعید آل مکتوم، رئیس سازمات هواپیمایی دبی و رئیس گروه هواپیمایی امارات، روز گذشته فعالیت‌های بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بازار سفر عربی را افتتاح کرد شیخ احمد ‌تأیید کرد: مشارکت گسترده مردم در نمایشگاه سال جاری سفر عربی توسط متولیان صنعت گردشگری و مسافرتی در سراسر جهان، گواهی جدید بر موفقیت دبی در تأمین محیطی امن است که سلامتی و امنیت همه شرکت کنندگان در این رویداد را تضمین میکند. رویدادی که از نظر تعداد شرکت کنندگان، بزرگترین در نوع خود در جهان، در 18 ماه اخیر است  برگزاری این رویداد بزرگ، مطابق با دیدگاه  شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس کشور امارات، نخست وزیر امارات و حاکم دبی، برای تقویت موقعیت دبی به عنوان مقصد اصلی برای گردشگری و سفر در منطقه و تقویت نقش آن در تسریع سرعت بهبود این بخش است. این امر نه تنها در منطقه بلکه در سطح جهانی و تأیید سهم دبی در صنعت سفر و گردشگری جهان در دوره پس از همه گیری کرونا، بسیار حیاتی است منبع: امارات الیوم

ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1400
نخستین هواپیمای الکتریکی لوکس برای تحول صنعت حمل‌ونقل آماده می‌شود

نخستین هواپیمای الکتریکی لوکس برای تحول صنعت حمل‌ونقل آماده می‌شود

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز، اگرچه استفاده از پیشرانه‌های الکتریکی در هواپیماها هنوز در مرحله‌ی طراحی است اما هواپیمای لوکس آلیس می‌خواهد بازی را تغییر دهد و پیشرفت سریعی را در این زمینه رقم بزند. «آلیس» (Alice) نخستین هواپیمای لوکس حمل‌ونقل کوتاه برقی جهان لقب گرفته است. این نخستین هواپیمای شرکت «ای‌وییشن» (Eviation) است و عرضه‌ی آن برای سال ۲۰۲۴ تخمین زده شده است. این شرکت امیدوار است که آلیس امسال و پیش از صدور گواهینامه‌ها در سال ۲۰۲۳ نخستین پروازهای آزمایشی خود را انجام دهد. این هواگرد سال‌هاست که در چند طراحی متفاوت قرار گرفته و یکی از معدود پروژه‌های این حوزه است که هم به‌یادماندنی و هم امیدوارکننده است. آلیس از نظر طراحی یک هواپیمای مسافربری عادی است، بنابراین یک هواگرد عمودپرواز الکتریکی (eVTOL) محسوب نمی‌شود اما برای مسافت‌های کوتاه طراحی شده و در عین حال بسیار زیبا و لوکس است. پروژه‌ی آلیس که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ اعلام شد، کم‌کم برای پرواز در آسمان آماده می‌شود. نمونه‌ی اولیه‌ی این هواپیما در سال ۲۰۱۹ تولید و رونمایی شد اما در سال ۲۰۲۰ در آتش سوخت. سپس در نمایشگاه هوایی پاریس یک نمونه‌ی ثابت به نمایش درآمد و اگر همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ نبود، این هواپیما پروازهای آزمایشی خود را آغاز می‌کرد. در سال گذشته این شرکت برای جذب سرمایه‌گذاران و مشتریان تلاش می‌کرد. گرایش به چنین هواپیمایی معقولانه بالاست. تا اکتبر ۲۰۱۹، ای‌وییشن سفارش بیش از ۱۵۰ فروند را تنها از دو شرکت دریافت کرده است. با توجه به اینکه هر یک حدود ۴ میلیون دلار فروخته می‌شود، درآمد نقدی بالایی برای شرکت به همراه دارد. این شرکت در ابتدا برای ساخت دو نسخه از آلیس برنامه‌ریزی کرده بود؛ یک نسخه‌ی بدون فشار و طبیعتا ارزان‌تر برای استفاده به‌عنوان تاکسی هوایی و یک مدل تحت فشار که برای پروازهای طولانی‌مدت درنظر گرفته شده بود. اما اکنون فقط یک مدل تحت فشار در حال توسعه است. این وسیله‌ی نقلیه می‌تواند حداکثر ۹ مسافر و ۲ خلبان داشته باشد و نوید پروازی جذاب، بی‌نظر و بدون سروصدا را تا مسافت ۸۱۴ کیلومتری می‌دهد. بدین ترتیب برد آلیس زیاد نیست و به همین دلیل به عنوان یک هواپیمای جابه‌جایی کوتاه درنظر گرفته شده است. آلیس توسط سه واحد پیشرانه‌ی الکتریکی Magni250s مگنیکس (Magnix) با ۳۷۵ اسب بخار قدرت حرکت می‌کند که دو پره را در نوک هر بال و یکی در دم به حرکت درمی‌آورند. نیروی این موتورها به کمک مجموعه‌ی باتری لیتیوم-یون ۸۲۰ کیلووات ساعت تأمین می‌شود که با ۳۷۲۰ کیلوگرم، ۶۰ درصد از کل محموله‌ی هواپیما را تشکیل می‌دهد. باتری‌ها برای ۱۰۰۰ چرخه‌ی پروازی یا ۳۰۰۰ ساعت پرواز طراحی شده‌اند. ای‌وییشن تخمین می‌زند که برای هر ساعت پرواز، آلیس باید با استفاده از وسیله‌ی شارژرهای سیار مانند سوخت‌رسان‌های هواپیما، حدود ۳۰ دقیقه شارژ شود. این هواپیما می‌تواند با سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت پرواز کند و موتورهای الکتریکی به دلیل سروصدای کمتر و نداشتن پسماند گازهای گلخانه‌ای، تجربه‌ی یک سفر هوایی دلپذیر را فراهم می‌کنند. برای هر چه بیشتر کم کردن وزن، آلیس از مواد کامپوزیتی ساخته شده است. این پرنده‌ی شیک ابتدا در آمریکا و اروپا عرضه خواهد شد و همان‌طور که بیان شد، تخمین زده می‌شود که تحویل آن از سال ۲۰۲۴ با قیمت حدود ۴ میلیون دلار آغاز شود. این‌طور که ای‌وییشن می‌گوید: «آلیس هواپیمای خوبی نیست که آن را الکتریکی کرده‌ایم، بلکه هواپیمای خوبی است چون الکتریکی است.» باید دید با گسترش تولیدات در زمینه‌ی هواگردهای شهری، یک هواپیمای لوکس کوچک چقدر می‌تواند مشتریان را برای سفرهای کوتاه جذب کند.

ایجاد شده: 27/اردیبهشت/1400       آخرین ویرایش: 27/اردیبهشت/1400
جایگاه تبلیغات 1 جایگاه تبلیغات 1


کمی منتظر بمانید...