صفحه اصلی / اخبار داخلی / یزد در فهرست جهانی شهر کامل قرار گرفت
یزد در فهرست جهانی شهر کامل قرار گرفت - تصویر 1

یزد در فهرست جهانی شهر کامل قرار گرفت

ایجاد شده: 9/آبان/1400       آخرین ویرایش: 9/آبان/1400

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایرنا، " سید مصطفی فاطمی "مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: مرکز این استان در کنار شهرهای شوشتر و ماسوله به ترتیب از استان های خوزستان و گیلان از سوی نشریه بین‌المللی تخصصی"A2" به‌عنوان شهر کامل انتخاب شد.

فاطمی افزود:  همچنین شهر یزد به‌عنوان «شهر موزه تاریخی»  در کنار رم، بارسلونا، سن‌پترزبورگ، ورشو، برلین، پاریس و برخی شهرهای دیگر  قرار گرفت.

وی ادامه داد: مسئولان مجله، هدف از معرفی شهر کامل را رسیدن به چرخه‌ای برای بهبود وضعیت شهرها می‌دانند که شهرهای واجد شرایط به‌عنوان مناطق ایده‌آل در جهان مطرح و معرفی می‌شود و این امر در برندینگ و توسعه آن‌ها تأثیر بسزایی دارد.

فاطمی در ادامه  گفت: چنین موضوعی می‌تواند در بلندمدت به ایجاد رقابت میان شهرها برای دستیابی به‌عنوان پاراگون سیتی( شهر نمونه)، از طریق بهبود شرایط شان در ابعاد مختلف شهری شده و آن‌ها را در مسیر توسعه قرار دهد، از سوی دیگر با بررسی ویژگی‌های شهرهای مطرح‌شده، می‌توان به الگوهایی برای رفع مشکل شهرهای مشابه آن‌ها دست پیدا کرد.

این مسئول درباره چگونگی انتخاب یزد توضیح داد: یکی از مهم‌ترین و پایدارترین مقاصد گردشگری شهر، موزه‌های تاریخی است که در کنار توسعه‌یافتگی در بخش‌ها و محله ها ماهیت تاریخی را حفظ می‌کند و این موضوع بیشتر در معماری می‌گنجد. در یزد هم به‌واسطه پیشینه تاریخی دوره‌های مختلف، المان‌هایی در مرکز شهر و بافت تاریخی از جمله مدارس، تکایا، مقبره بزرگان، دیوان‌خانه حکما و از این قبیل فضاها باقی‌ است.

به گفته وی در یزد می‌توان در دوره‌های تاریخی قدم زد و ساختار سکونت و فعالیت‌های اقتصادی در ادوار مختلف را به‌ویژه در بازار و صنایع‌دستی شهر دید و همین جریان تاریخی باعث شده تا یزد به‌عنوان شهر کامل انتخاب شود و در فهرست شهر موزه‌های تاریخی در کنار رم، بارسلونا، سن‌پترزبورگ، ورشو، برلین، پاریس قرار گیرد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...