صفحه اصلی / اخبار داخلی / چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر + گزارش تصویری
چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر + گزارش تصویری  - تصویر 1

چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر + گزارش تصویری

ایجاد شده: 21/بهمن/1398       آخرین ویرایش: 21/بهمن/1398

به گزارش هتل‌نیوز، چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، روز شنبه مورخ 21 بهمن‌ماه به میزبانی کانون جهانگردی اتومبیل‌رانی و با حضور معاون گردشگری کشور، روسا و نمایندگان دستگاه‌های عضو و جمعی از فعالان بخش‌های مختلف صنعت گردشگری کشور در محل هتل لاله تهران، برگزار شد.

"ولی تیموری" معاون گردشگری کشور با اشاره به در پیش بودن رویداد بین‌المللی سیزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران و پس از آن سفرهای نوروزی، اظهار داشت: با توجه به نقش سفر در نشاط اجتماعی، نباید مردم را از سفر محروم کرد بلکه باید سفرها را هدایت کرد تا مردم با یک برنامه‌ریزی مناسب به سفر بروند.

معاون گردشگری کشور در ادامه به اتفاقات رخ داده در سفرهای نوروزی سال گذشته، اشاره کرد و گفت: در نوروز سال ۹۸ شاهد وقوع سیل در برخی استان‌ها بودیم که پیام‌هایی به اشتباه از سوی برخی دستگاه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی می‌شد که از سفر خودداری کنند.

"حسین اربابی" مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران نیز به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این کانون در آستانه آغاز سفرهای نوروزی، پرداخت و ابراز داشت: بعد از ۱۱ سال از شکل‌گیری سامانه ۰۹۶۲۹ شاهد این هستیم که به خوبی توانسته است نیازهای مرتبط با یک گردشگر را پاسخ دهد.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان دی ماه، ۱۴۶ هزار و ۷۷۴ تماس با این سامانه داشته‌ایم که نشان‌دهنده اعتماد مردم است. مخاطبان سازمانی، دستگاه‌های خدمات‌رسان و مردم، سه گروه مخاطب اصلی این سامانه هستند.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران در پایان در رابطه با طرح سفرهای ارزان نیز گفت: به عنوان مجموعه‌ای که آژانس گردشگری دارد، تلاش داریم تا سفرهای ارزان را همگام با سیاست‌های وزارت گردشگری پیش ببریم.

"محمد صادق براتی" معاون هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه اعلام کرد: طی ۱۰ ماه سال جاری، تعداد ۳۷ میلیون زائر وارد شهر مقدس مشهد شده‌اند و میزبان ۴ میلیون نفر زائر غیرایرانی نیز بوده‌ایم.

وی افزود: از این میان 8 میلیون نفر از طریق خطوط جاده‌ای، 6 میلیون نفر با استفاده از حمل و نقل ریلی، 3 میلیون و 800 هزار نفر از طریق هوایی و 18 میلیون نفر نیز با استفاده از خودروهای شخصی به مشهد مقدس سفر کرده‌اند.

"محمدصادق براتی" با اشاره به تنوع ایجاد شده در زمینه مراکز اقامتی شهر مشهد، گفت: زائرسراهای ارزان‌قیمتی در شهر مشهد ایجاد شده که مخاطبان خاص و از شبی ۱۰ هزار تومان به بالا نرخ دارند. از سوی دیگر مدارسی که برای اقامت در نظر گرفته شده‌اند، تنها به فرهنگیان و خانواده آنها خدمات ارائه می‌دهد.

وی در پایان گفت: در حوزه خانه‌مسافرهای غیرمجاز نیز ورود کرده‌ایم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه ۱۶۰۰ خانه‌مسافر شناسایی شده است.

گزارش تصویری چهل و ششمین نشست ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر را در ادامه مشاهده می‌نمائید.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...