صفحه اصلی / اخبار داخلی / پیش‌بینی رئیس جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز / تکمیل ظرفیت هتل‌های استان‌های جنوبی
پیش‌بینی رئیس جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز / تکمیل ظرفیت هتل‌های استان‌های جنوبی - تصویر 1

پیش‌بینی رئیس جامعه هتلداران ایران از ضریب اشغال هتل‌ها در ایام نوروز / تکمیل ظرفیت هتل‌های استان‌های جنوبی

ایجاد شده: 11/اسفند/1397       آخرین ویرایش: 11/اسفند/1397

به گزارش هتل‌نیوز بر اساس پیش‌بینی‌های رئیس جامعه هتلداران ایران، ظرفیت هتل‌های استان‌ها و شهرهای جنوبی کشور مانند کرمان، بوشهر، هرمزگان و چابهار در ایام نوروز سال آینده تکمیل خواهد بود و بنابراین از هم‌‌اکنون باید برای سفرهای نوروزی برنامه‌ریزی کرد.

به اعتقاد رئیس جامعه هتلداران ایران، سفر به شمال کشور برای بسیاری از مردم تکراری شده و وحشت از ترافیک سنگین جاده‌های شمالی نیز مسافران نوروزی را از سفر به شهرهای شمالی، منع می‌کند. از سوی دیگر هوای سرد استان‌های غرب و شمال غربی نیز توجه عده زیادی را به سمت استان‌های خوش آب و هوا می‌کشاند.

"جمشید حمزه‌زاده" ابراز داشت: در تعطیلات بهمن‌ماه، استان‌های جنوبی با سیل عظیم جمعیت مسافرانی مواجه شدند که از همه شهرها آمده بودند و به دلیل تکمیل ظرفیت هتل‌ها، بسیاری از مسافران مجبور شدند در چادرها و یا خانه‌های محلی اقامت کنند.

"حمزه‌زاده" افزود: این وضع در ایام نوروز نیز بیشتر از چند روز تعطیلات بهمن به وجود خواهد آمد زیرا مردم تصمیم دارند نوروز خود را در کنار دریا سپری کنند. 

وی تصریح کرد: وضعیت رزرو هتل‌های استان‌های جنوبی در اسفندماه نیز گویای این امر است که ضریب اشغال هتل‌های این مناطق بیشتر از سال پیش خواهد بود.

رئیس جامعه هتلداران ایران در ادامه گفت: البته هر اندازه به عید نزدیک می‌شویم، راحت‌تر می‌توان نظر داد زیرا تعداد رزروها بیشتر خواهد شد ولیکن در مجموع پیش‌بینی ما این است که وضعیت اشغال هتل‌ها بهتر از سال گذشته خواهد بود.

وی افزود: میزان اشغال کمتر هتل‌ها در سال 97 نسبت به سال 96 در نوروز امسال، جبران خواهد شد. 

رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص نرخ هتل‌ها در ایام نوروز نیز گفت: هتل‌ها معمولا در ایام سال تا 60 درصد نیز تخفیف می‌دهند اما در ایام عید این تخفیف را برمی‌دارند زیرا این موضوع به رابطه عرضه و تقاضا، مربوط می‌شود و هتلدار همان نرخ مصوب را بدون تخفیف ارائه می‌دهد. 

وی بیان داشت: چنانچه هتلداری خارج از نرخ مصوب اقدام به گران کردن اتاق‌های خود کند، مسافران می‌توانند این موضوع را با جامعه هتلداران آن استان در میان بگذارند و همکاران ما هم به این موضوع رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...