صفحه اصلی / اخبار داخلی / پرفسور جعفری ؛ شگرف، پلی برای علم و عمل در گردشگری است
پرفسور جعفری ؛ شگرف، پلی برای علم و عمل در گردشگری است - تصویر 1

پرفسور جعفری ؛ شگرف، پلی برای علم و عمل در گردشگری است

ایجاد شده: 15/آبان/1402       آخرین ویرایش: 15/آبان/1402

به گزارش هتل نیوز ؛ شگرف درحاشیه کنفرانس سه روزه توسعه پایدار و تاب آوری گردشگری که با حضور جمعی از فعالان، متخصصان، استادان دانشگاه و پژوهشگران حوزه گردشگری در استانبول ترکیه در۱۸ شهریورماه ۱۴۰۱ برگزار شد متولد شد. در حاشیه این کنفرانس فعالان ومتخصصین گردشگری فارسی زبان از ایران وسایرکشورها در نشست هم اندیشی روند تاسیس و فعالیت شبکه متخصصین گردشگری فارسی‌زبان (شگرف) را که از حدود یک سال پیش ازکنفرانس آغاز شده بود، بررسی ومورد تاییدقراردادند.

" پرفسور جعفر جعفری "، استادبرجسته گردشگری جهان ورئیس هیئت موسس شگرف درباره تاسیس و فعالیت شبکه متخصصین گردشگری فارسی‌زبان (شگرف) اظهار داشت: مدتها بود فعالان گردشگری تقاضای ایجادفضایی برای تبادل اندیشه و ارتباط میان فارسی‌زبانان سراسر جهان که در عرصه علمی و عملی گردشگری فعالیت می‌کنندمطرح بودتا بنحو مقتضی به طور حرفه ای به هم پیوندداشته ودرواقع با این کار یک پل زبانی برای علم وعمل بزنیم که این گروه‌ها با هم ارتباط تخصصی داشته و تبادل نظروتبادل تجربه کنند.

استاد ایرانی دانشگاه ویسكانسین استاوت ومولف دایره المعارف گردشگری جهان افزود: فقط ایرانیان نیستند که فارسی صحبت می‌کنند؛ ملت‌های دیگر مانند تاجیکستان ،افغانستان ومردمان سایرکشورهای همسایه ایران وهمچنین افراد بسیاری که در سراسر جهان پراکنده هستند به زبان فارسی صحبت می‌کنند ودارای تخصص گردشگری هستند، با تاسیس این شبکه موجبات هم افزایی، تبادل اطلاعات وتجارب میان متخصصین به زبان فارسی انجام می‌شود،فرصتی است مغتنم برای تعاملات بیشتر، انسجام،مشارکت وهمراهی برای کمک به توسعه پایدارگردشگری درکشورهای فارسی زبان وارتقاءسطح مهارت ودانش فعالان این عرصه درسایرنقاط جهان است.

پروفسورجعفری بیان کرد: درباره تشکیل این شبکه بیش از یکسال است که در حال هم اندیشی و رایزنی هستیم،چالشها وچاره های مختلف رادرتیم علاقه مندان مطرح نمودیم وبه صورت گروهی کار کردیم، مخالفت و موافقت درباره موضوعات وجود داشت اما درنهایت هم صدا و هم نظرشدیم. 

وی ضمن دعوت ازعلاقه مندان افزود: چه ایرانی و چه غیر ایرانی فارسی زبان ودارای تخصص گردشگری تازمانی که علاقه‌مند به فعالیت در شبکه شگرف باشندمیتوانندبااین انجمن همکاری داشته ، حوزه فعالیت این انجمن مردم فارسی زبان درهر ملیتی و در هر نقطه از جهان است،‌ مرکزاصلی انجمن کشوراسپانیاانتخاب شد،بدلیل اینکه مقرسازمان جهانی گردشگری در اسپانیا است.

برنده جایزه اولیس (Ulysses) سازمان جهانی گردشگری بیان کرد: اساسنامه‌ این شبکه تدوین وبه تصویب رسیدودرمراجع قانونی اسپانیانیز به ثبت رسیده است، 

جعفری درادامه گفت: بادعوت ازمتخصصین،وبینارها ونشستهای ماهیانه حرفه ای و تخصصی برگزارمی گردد،کنگره ونشست سالانه شبکه متخصصین گردشگری فارسی زبان نیز درآینده برگزار خواهد شد.

علاقه مندان میتوانندبرای کسب اطلاعات بیشتربه سایت shegarf.org مراجعه نمایند.


برچسب‌ها:    شگرف پرفسور جعفر جعفری
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...