صفحه اصلی / اخبار داخلی / وبینار بررسی آثار کرونا بر گردشگری کشورهای سازمان همکاری اسلامی ( OIC )
وبینار بررسی آثار کرونا بر گردشگری کشورهای سازمان همکاری اسلامی ( OIC ) - تصویر 1

وبینار بررسی آثار کرونا بر گردشگری کشورهای سازمان همکاری اسلامی ( OIC )

ایجاد شده: 23/تیر/1399       آخرین ویرایش: 23/تیر/1399

به گزارش هتل‌نیوز، وبینار بررسی آثار ویروس کرونا بر گردشگری کشورهای سازمان همکاری اسلامی ( OIC ) با حضور نماینده سازمان جهانی گردشگری، نمایندگانی از کشورهای عضو و دیگر سازمان‌های تخصصی بین‌المللی برگزار شد.

بر اساس آمار ارائه شده در این وبینار، در میان کشورهای اسلامی کشورهای ترکیه ( ۸۹ درصد )، امارات ( ۸۴ درصد )، اندونزی ( ۷۸ درصد )، مالزی ( ۷۵ درصد )، قطر ( ۷۴ درصد ) و عربستان ( ۶۴ درصد ) بیشترین کاهش در ظرفیت صندلی پروازهای بین‌المللی در ماه آوریل را داشته‌اند.

همچنین نماینده سازمان جهانی گردشگری نیز کاهش ۴۶ میلیون نفری جابه‌جایی گردشگر میان کشورهای OIC و همچنین کاهش ۵۸ میلیارد دلاری درآمد گردشگری این کشورها در سال جاری میلادی را پیش‌بینی کرد.

نمایندگان کشورمان در این وبینار گزارشی از اقدامات انجام شده در فازهای متوالی برای رونق گردشگری و راهکارهایی برای نجات صنعت گردشگری را ارائه دادند که مورد توجه ویژه رئیس جلسه و سایر اعضا قرار گرفت.

دو پیشنهاد نمایندگان ایران در وبینار بررسی آثار کرونا بر گردشگری کشورهای سازمان همکاری اسلامی به شرح زیر بود؛ 

۱ - تمرکز بر رونق گردشگری داخلی با رویکرد تورهای خانوادگی

۲ - تهیه کلیپ‌هایی از وضعیت مثبت رعایت موارد بهداشتی در مراکز اقامتی و پذیرایی و پخش گسترده آن به منظور اعتمادسازی بین مردم جهت انجام سفرهای داخلی

از دیگر نتایج این نشست می‌توان به ضرورت بازتعریف بازارهای هدف گردشگری خارجی در دوران کرونا و پساکرونا و استفاده از بازاریابی و تبلیغات مبتنی بر فناوری اطلاعات و دیجیتال برای بازسازی چهره کشورها اشاره کرد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...