واکنش شدید هتلداران نسبت به اظهارات دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران
ایجاد شده: 5/آبان/1397 آخرین ویرایش: 5/آبان/1397
به گزارش
هتلنیوز، هتلداران و روسای تشکلهای هتلداری سراسر کشور نسبت به اظهارات اخیر دبیر
انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران واکنش نشان دادند که در ادمه مشاهده میفرمائید.
لازم به
ذکر است "مرتضی قربانی" دبیر انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در بخشی
از مصاحبه اخیر خود اظهار داشته که رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری
با موضوع دو نرخی شدن قیمت هتلها مخالف است و به هیچ وجه چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
کامیار
اسکندریون؛ دبیر جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان زنجان
- به چه
دلیل برای تصمیمگیری در خصوص هتلها از سایر بخشها مانند تورگردانان یا آژانسها
دعوت و نظرخواهی میشود. آیا برای تعیین قیمت مرغ از نمایشگاههای اتومبیل دعوت میشود؟
- این عمل
مدیران معاونت گردشگری در مقابل هم قرار دادن تشکلهای گردشگری و دخالت در امور همدیگر
است. آیا جامعه هتلداران تا این لحظه در امور سایر بخشها دخالتی کرده است که ایشان
این اجازه را به خود میدهند؟
- این حق
مسلم هتلهاست که بتوانند مانند اکثر هتلهای کشورهای جهان، ارز خارجی دریافت کنند.
هتلداران چون در کشور عزیزمان ایران سرمایهگذاری کرده اند وحجم این سرمایه نیز بسیار
هنگفت بوده با ارز و پول ملی آشنایی کامل دارند ولیکن در نظر داشته باشید که هتلداران
طالب دریافت نرخ ارزی از گردشگران خارجی هستند نه هموطنان عزیز.
- آیا همین
آژانسها برای فروش تور خارجی از همین هموطنان ما ارز برای مسافرتشان دریافت نمیکنند
یا اینکه ایشان با چنین ادعایی از چند و چون اعمال آژانسها بیاطلاع است؟
- بار دیگر
تاکید میکنم که دخالت و تصمیمگیری در امور سایر بخشها و تشویش اذهان، شایسته نیست
و سعی شود در امور مرتبط به بخش خود اعلام نظر و تصمیم بگیرند.
حسن سیادتان؛
عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان فارس
- جناب آقای
"مرتضی قربانی" اخیرا مصاحبهای نمودند در مورد اينكه واحد پول رایج در كشور
ما ريال است و هتلها نبايد دو نرخی شوند.
- زمانی
كه يک توريست با تور وارد ايران ميشود، دفاتر خدمات مسافرتی و تورگردانان قیمت را
محاسبه و برای مثال مبلغ 2000 يورو به ازای يک نفر دريافت میكنند. اين مبلغ را كجا
تبديل به ريال میكنند تا مخارج آن توريست را پرداخت كنند.
- قطعا اين
مبالغ تبدیل به ريال میشود و سود حاصل از این تبدیل و اختلاف نرخ به جیب دوستانی میرود
که امروز مخالف دو نرخی شدن قیمت هتلها هستند.
- البته
این مخالفت کاملا طبیعی است. زیرا تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی فقط به منافع خود
فکر میکنند و این در شرایطی است که یک دفتر خدمات مسافرتی حداکثر دو میلیارد تومان
و در مقابل کوچکترین هتلها حداقل بیست میلیارد تومان، سرمایهگذاری انجام دادهاند.
- همه دفاتر
خدمات مسافرتی به هتل و هتلداران محتاج هستند زیرا اگر هتلی در کشور نباشد، نمیتوانند
تور وارد کنند.
- هتلهای
سراسر کشور مصمم به دو نرخی نمودن قیمتهای خود هستند و به هیچ عنوان از این حق مسلم
خود نمیگذرند.
علی معینزاده؛
عضو هیاتمدیره جامعه هتلداران ایران و رئیس جامعه هتلداران استان کرمان
- واقعا
مسئولیت اعضای هیاتمدیره و روسای جوامع هتلداری چه استانی و چه کشوری چیست؟ به استثنای
امضای نرخنامهها و تبریک و تشکرهای معمول به یاران و همچنین تسلیت و ابراز همدردی
با حوادث ناگواری که برای همکاران پیش میآید.
- آیا گاهی
و فقط گاهی نباید برای دفاع صنفی از هتلداران
با انسجام و همکاری بیشتر از دولتمردان حقوق خود را مطالبه و از دخالت سایر افراد در
امور مربوط به خودمان جلوگیری کنیم؟
- هرچه بیشتر
سکوت کنیم از همه طرف ضربه خواهیم خورد. ریاست محترم جامعه تورگردانان آمار کاهش گردشگر
را اعلام میکنند و با برخورد سخت جناب آقای "مونسان" مواجه میشوند.
- دبیر محترم
انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی فریاد وامصیبتا سر میدهند که نمیگذاریم هتلها دو
نرخی شوند که البته شاید بعضی از جوامع نیز خودشان مخالف دو نرخی باشند امّا ما خودمان
اجازه میدهیم که دیگران در کارمان دخالت کنند.
جواد عباسی؛
رئیس جامعه هتلداران استان گیلان
- جای تاسف
است که تریبون در اختیار افرادی قرار گرفته
که بدون تحلیل علمی، نظرات شخصی خود را در قالب نظر صنفی از جایگاه صنفی اعلام میکنند.
- این افراد فقط شیفته حرف زدن در محافل، مجالس و
... هستند بدون اینکه بدانند هر حرفی که میزنند چه آثار و نتایجی دارد. زمانی که ما
سرگرم ارسال پیامهای تسلیت و تبریک هستیم، عدهای منافع صنفی را به مخاطره انداختهاند.
- پیشنهاد
تکراری بنده تاکید بر ایجاد کمیسیونها و تشکیل گروههای کاری دارای مسئولیت است تا
در خصوص هر یک از مشکلات به صورت قاعدهمند و مستمر، پیگیریهای لازم را داشته باشند.