صفحه اصلی / اخبار داخلی / نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس فرصتی است برای تبدیل میراث ملی به ثروت
نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس فرصتی است برای تبدیل میراث ملی به ثروت - تصویر 1

نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس فرصتی است برای تبدیل میراث ملی به ثروت

ایجاد شده: 14/آبان/1397       آخرین ویرایش: 14/آبان/1397

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در نشست خبری و آئین رونمایی از پوستر دهمین نمایشگاه بزرگ گردشگری پارس، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های بزرگ ما در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، تبدیل میراث ملی به ثروت است زیرا معتقدیم اگر این میراث تبدیل به ثروت نشود به شکل واقعی در این رقابت جهانی، شکست خورده‌ایم.

به گزارش هتل‌نیوز، دکتر "حسین اربابی" ابراز داشت: برگزاری رویدادهای نمایشگاهی از جمله نمایشگاه‌های گردشگری، فرصت بسیار مناسبی است تا با استفاده از آن بتوانیم میراث ملی خود را تبدیل به ثروت کنیم زیرا کشور ایران با برخورداری از اقلیم چهار فصل از پتانسیل بی‌نظیری در این زمینه برخوردار است.

"اربابی" به نقش و اهمیت صنعت گردشگری در دنیای امروزی اشاره کرد و گفت: در دنیای امروزی، میراث فرهنگی و گردشگری یک کشور به جز هویت فرهنگی، ملی، دینی و ادیانی از هویت مالی نیز برخوردار است و به شخصه معتقدم در شرایط فعلی، اقتصاد و حیات کشور ایران به صنعت گردشگری و ورود گردشگران وابسته است.

وی افزود: برخی از کشورهای بزرگ و توسعه یافته دنیا بیش از دو سوم اقتصاد خود را از طریق برگزاری رویداد و نمایشگاه در حوزه‌های مختلف تامین می‌کنند پس در نتیجه بایستی بحث رویدادمحوری و برگزاری نمایشگاه را در کشور جا بیاندازیم و با یک برنامه‌ریزی دقیق و مدیریت درست، کشور را تبدیل به نمایشگاه کنیم زیرا بسیار کم هزینه و در مقابل سودآور است.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در ادامه تصریح کرد: سعی داریم تا با استفاده از سیاست عدم تمرکز، رویداد محوری را از پایتخت خارج کنیم زیرا امروزه در اکثر شهرهای کشور نمایشگاه داریم و فقط بایستی با برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی در پایان گفت: اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در واگذاری یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کشور در حوزه گردشگری به بخش نیمه دولتی و خصوصی مانند سازمان همیاری‌های شهرداری که از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند قابل تحسین است.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...