صفحه اصلی / اخبار داخلی / نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری خارجی بر خلاف نمونه‌های داخلی منطبق با سیستم هتلداری بین‌المللی است
نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری خارجی بر خلاف نمونه‌های داخلی منطبق با سیستم هتلداری بین‌المللی است - تصویر 1

نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری خارجی بر خلاف نمونه‌های داخلی منطبق با سیستم هتلداری بین‌المللی است

ایجاد شده: 31/خرداد/1397       آخرین ویرایش: 31/خرداد/1397

“حمید عسکری آزاد” به عنوان کارشناس موضوع نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری معتقد است، نرم‌افزارهای خارجی بر خلاف نمونه‌های داخلی با سیستم هتلداری بین‌المللی، سازگار است.

به گزارش هتل‌نیوز “حمید عسکری‌آزاد” در ابتدا و در رابطه با نحوه عملکرد نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری، اظهار داشت: مدیریت تعداد زیادی از اتاق‌ها همواره باعث به وجود آمدن ماتریسی از علامت‌های سوال برای بخش‌های مختلف یک هتل علی‌الخصوص، واحد پذیرش بوده است زیرا از یک سو این اتاق‌ها بایستی به فروش برسند و از سوی دیگر شاهد ارائه درخواست‌های متعدد از کانال‌های مختلف و در بازه‌های زمانی متفاوت هستیم.

“عسکری آزاد” در خصوص تاریخچه فعالیت نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری در ایران، ابراز داشت: با توجه به آنچه که گفته شد، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت به مرور زمان و با افزایش تعداد اتاق‌ها و پیچیدگی‌های مربوط به آن به یک امر ضروی در هتل‌های سطح دنیا و به طبع آن در ایران، تبدیل شد.

وی ادامه داد: تولید و استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری یا PMS در ایران سابقه‌ای 20 ساله دارد که نسبت به کامپیوتری و هوشمند شدن سایر صنایع، پیشرو بوده است. از نیمه دوم دهه 70 و در ابتدا به سفارش برخی گروه‌های هتلداری، نرم‌افزارهایی در ایران تولید و عرضه شدند و امروز پس از گذشت دو دهه، هر کدام از این سیستم‌ها بخشی از بازار صنعت هتلداری کشور را در اختیار خود دارند.

کارشناس نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری در خصوص حجم استفاده هتل‌های ایران از این نرم‌افزارها، گفت: تقریبا تمامی هتل‌ها و واحدهای اقامتی 2 تا 5 ستاره از این نرم‌افزارها در سطوح مختلف و با کیفیت‌های متفاوت استفاده می‌کنند. طبعا هر چه هتل‌ها بزرگتر می‌شوند، نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری نیز کامل‌تر و با کارایی بیشتری خواهند بود.

وی تصریح کرد: در دنیای امروزی، استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت در هتل‌ها از یک امر ضروری تبدیل به یک نیاز پایه‌ای شده است.

“حمید عسکری‌آزاد” در ادامه اظهارت خود به بررسی تفاوت‌ها و نقاط ضعف و قوت نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری تولید داخل با نمونه‌های خارجی بومی‌سازی شده پرداخت و گفت: کلیت کار تمامی نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری، یکسان است و قرار است هتل را مدیریت کنند ولیکن در نوع معماری، نحوه و چگونگی مدیریت، اختلافاتی وجود دارد.

“عسگری آزاد” ادامه داد: در تولید نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری هر چه از دانش تخصصی بیشتری استفاده شود، مدیریت هتل نیز با کیفیت بهتری صورت خواهد گرفت. در واقع این نرم‌افزارها ابزاری هستند برای مدیریت هتل نه اینکه صرفا به عنوان یک ماشین حساب عملکرد مالی داشته باشند.

وی افزود: هتل از بخش‌های مختلفی نظیر پذیرش، خانه‌داری، غذا و نوشابه، اداری و مالی، مراسمات و تشریفات و … تشکیل شده است که هر کدام به نوعی با نرم‌افزار مدیریت هتلداری مرتبط هستند پس در نتیجه یکی دیگر از تفاوت‌های موجود میان نرم‌افزارهای داخلی و خارجی، تنوع بخش‌های قابل مدیریت است.

“عسگری آزاد” اما تفاوت اصلی را در توانایی تبادل اطلاعات با کانال‌های فروش خارجی دانست و گفت: چنانچه نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری از API های تائید شده با آژانس‌های بین‌المللی از جمله Booking و HRS برخوردار باشند، این ویژگی باعث خواهد شد تا بخشی از اتاق‌های هتل نیز از طریق ارتباط با سامانه‌های جهانی رزرواسیون به فروش برسد که در عملکرد مالی هتل تاثیر بسزایی خواهد داشت.

وی افزود: در نرم‌افزارهای مدیریت هتلداری خارجی تمام آن چیزی که هتلداران نیاز دارند، طراحی شده و قابل دریافت است. برای مثال علاوه بر اتصال به API های جهانی، سازگاری با نظام بانکداری بین‌المللی و سایر سیستم‌های مدیریت هتل مانند BMS نیز از دیگر ویژگی‌های آنهاست ولیکن در مقابل نرم‌افزارهای داخلی صرفا مجهز به موارد عمومی و پرکاربرد هستند و سایر موضوعات بایستی به سفارش هتلداران و با پرداخت هزینه‌های جداگانه، انجام می‌شود.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...