صفحه اصلی / اخبار داخلی / نرخ گاز برای تاسیسات‌گردشگری به یک چهارم تعرفه بخش صنعت کاهش یافت
نرخ گاز برای تاسیسات‌گردشگری به یک چهارم تعرفه بخش صنعت کاهش یافت - تصویر 1

نرخ گاز برای تاسیسات‌گردشگری به یک چهارم تعرفه بخش صنعت کاهش یافت

ایجاد شده: 13/شهریور/1402       آخرین ویرایش: 13/شهریور/1402

به گزارش هتل نیوز ؛ " اسماعیل برات " معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری گفت :  آیین‌نامه اجرایی جزء ۱ بند الف تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ که در خرداد ماه سال‌جاری تصویب شده بود، موجب شد که نرخ گاز مصرفی تاسیسات گردشگری افزایش یافته و بر مبنای واحد به مبلغ ۶هزار ریال تعیین شود. این موضوع موجب افزایش تعرفه هتل‌ها و تاسیسات گردشگری شد و در قبوض گاز ماه‌های تیر و مرداد اعمال شد.

وی افزود : با تلاش‌ها و پیگیری‌های وزیر گردشگری در فرآیند اصلاح آیین‌نامه مزبور، نظر وزارتخانه لحاظ شد و بر این اساس نرخ گاز تاسیسات گردشگری و صنایع‌دستی به میزان ۱۴۹.۵ریال تعیین و به تصویب هیأت دولت رسید و در تاریخ ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ رسماً ابلاغ شد. بنابراین نرخ تاسیسات گردشگری کمتر از یک چهارم تعرفه بخش صنعت شد و این خبر خوبی برای فعالان حوزه گردشگری است. 

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری 'گفت : یکی از ابزارهای حمایتی برای توسعه گردشگری در کشور، بهره‌مندی فعالان این صنعت از تسهیلات و تعرفه‌های انرژی است. وزارت گردشگری در فرآیندهای مربوط به ارزیابی و درجه‌بندی و… با اعمال سیاست تشویقی، تدابیر لازم را برای ترغیب  تاسیسات گردشگری در مدیریت مصرف انرژی در نظر گرفته است.



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...