صفحه اصلی / اخبار داخلی / ممانعت از ورود مبتلایان کرونا به تاسیسات گردشگری و اقامتی با اتصال سامانه‌های جانا و ماسک
ممانعت از ورود مبتلایان کرونا به تاسیسات گردشگری و اقامتی با اتصال سامانه‌های جانا و ماسک  - تصویر 1

ممانعت از ورود مبتلایان کرونا به تاسیسات گردشگری و اقامتی با اتصال سامانه‌های جانا و ماسک

ایجاد شده: 13/دی/1399       آخرین ویرایش: 13/دی/1399

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور با اشاره به اینکه مطلع نبودن از میزان تاسیسات گردشگری کشور همواره یکی از مشکلات اساسی در نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری بوده است، اظهار داشت: هم‌اکنون ۱۳ هزار واحد گردشگری در سراسر کشور به سامانه "جانا" متصل هستند.

"سید جواد موسوی" در رابطه با نحوه اعمال و اجرای دستورالعمل سفر هوشمند نیز گفت: مقرر شد با اتصال سامانه‎های هوشمند "جانا" و "ماسک" و تبادل اطلاعات لازم، ضمن دسترسی به اطلاعات افراد مبتلا به کرونا از ورود و انجام سفر برای این افراد ممانعت شود.

معاون توسعه مدیریت و امور مجلس وزارت گردشگری نیز ابراز داشت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بانک اطلاعاتی افراد را در اختیار ما قرار داد و ما به‌ وسیله سامانه جانا در اختیار تأسیسات گردشگری قرار می‌دهیم.

"محمد خیاطیان" تصریح کرد: در این سامانه گزینه‌ای برای استعلام کد ملی افراد طراحی شده که وضعیت پرونده پزشکی‌شان توسط تأسیسات گردشگری بررسی می‌شود.

وی در پایان گفت: هتل‌ها، پرونده پزشکی مسافران را قبل از پذیرش بررسی می‌کنند و در صورت داشتن سابقه کرونا از پذیرش فرد جلوگیری می‌شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...