صفحه اصلی / اخبار داخلی / معاون گردشگری کشور ؛ درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری خواهد شد
معاون گردشگری کشور ؛ درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری خواهد شد - تصویر 1

معاون گردشگری کشور ؛ درآمد حاصل از عوارض خروج از کشور صرف توسعه زیرساخت‌های گردشگری خواهد شد

ایجاد شده: 23/بهمن/1401       آخرین ویرایش: 23/بهمن/1401

به گزارش هتل نیوز؛ " علی‌اصغر شالبافیان " معاون گردشگری کشور گفت : رقم افزایش عوارض خروج از کشور ۲۰ درصد تعیین شده است که ۳۰ درصد از منابع کلی عوارض خروج از کشور به حوزه گردشگری اختصاص می‌یابد.

او گفت :  سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شدۀ عوارض خروج از کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۲ بود که ۲۰ درصد به این مبلغ اضافه خواهد شد و مبلغ کلی آن به حدود چهار هزار میلیارد تومان خواهد رسید که از این مبلغ ۳۰ درصد به حوزه گردشگری اختصاص می‌یابد.

وی افزود : این منابع قرار است برای توسعه گردشگری اختصاص پیدا کند و محل مصرف آن هم مشخص است؛ توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تبلیغات و بازاریابی ایران.

" شالبافیان " گفت : برای مقابله با ایران‌هراسی ردیف بودجه مجزایی را در لایحه پیشنهاد کرده‌ایم که هنوز در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بررسی نشده و آن ردیف با عنوان بازارسازی و ایجاد ظرفیت‌های گردشگری پیشنهاد شده است.

او خاطر نشان کرد : خوشبختانه در متن مصوب کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، محل مصرف این منابع مشخص است و امکان این‌که در جای دیگر مصرف شود وجود ندارد. 

معاون گردشگری کشور افزود : مزیت دیگرش این است که صددر صد این منابع تخصیص می‌ِیابد، به این معنی که ۳۰ درصد منابع عوارض خروج از کشور حتما باید به وزارت گردشگری تخصیص پیدا کند.  


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...