صفحه اصلی / اخبار خارجی / مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود
مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود - تصویر 1

مسافرت به کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بدون گذرنامه معتبر واکسیناسیون ناممکن می‌شود

ایجاد شده: 2/دی/1400       آخرین ویرایش: 2/دی/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز کمیسیون اتحادیه اروپا قانونی را به اجرا می‌گذارد که بر اساس آن مسافرت به ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپایی تنها با ارائه گذرنامه واکسیناسیون کامل در برابر کووید-۱۹ که ۹ ماه (۲۷۰ روز) بیشتر از زمان صدور آن نگذشته باشد، میسر خواهد بود.

قانون جدید کمیسیون اروپا در حالی به اجرا گذاشته می‌شود که سویه جدید کرونا، اومیکرون، به سرعت در قاره سبز در حال گسترش است.

دیدیه رندر، کمیسر بلژیکی دادگستری اتحادیه اروپا چهارشنبه گفت که اجرای قوانین جدید از اول فوریه برای تمامی کشور‌های عضواجباری خواهد شد. البته ۲۷ کشور عضو در حد و حدود سرزمین خود می‌توانند تصمیم به اجرای این قانون بگیرند و یا آن را به اجرا نگذارند.

با این حال به نظر نمی‌رسد، با توجه به اراده رهبران و نمایندگان پارلمان‌های کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در سطح ملی مخالفتی با این قانون صورت گیرد.

به این ترتیب، پس از اجرایی شدن این قانون از اول فوریه، کشور‌های اتحادیه اروپا موظف خواهند بود به مسافرانی که کاملا واکسینه شده و دارای گذرنامه معتبر هستند اجازه دسترسی به قلمرو خود را بدهند.

هفت کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله ایتالیا در حال حاضر از مسافران می‌خواهند که به جز گذرنامه واکسیناسیون، تست منفی نیز را در بدو ورود نشان دهند.

به جز ایتالیا، یونان، ایرلند، پرتغال، لتونی، قبرس و اتریش در این فهرست هستند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...