صفحه اصلی / اخبار داخلی / برای ساختن یک اصفهان پُر امید کمک کنید
برای ساختن یک اصفهان پُر امید کمک کنید - تصویر 1

برای ساختن یک اصفهان پُر امید کمک کنید

ایجاد شده: 8/دی/1400       آخرین ویرایش: 8/دی/1400

به گزارش هتل نیوز ، " علیرضا ایزدی " مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در آئین معارفه خودشان به این سمت اظهار کرد: همدانی‌ها می‌گویند: "اونجا که میگن عین جِهانه هِمِدانه / خوشگل‌تر اَ شش دانگ جِهانه هِمِدانه" اما خداییش اصفهانه.

وی ادامه داد: ۲۹ سال از شاگردیِ من در نظام مقدس جمهوری گذشته است، نظامی که مدیونش هستم. پدرم که به او افتخار می‌کنم همیشه به من می‌گوید که اگر این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید شما حالا یک یتیمی در کوچه پس کوچه‌ها بودی. من مدیون این نظام و نتیجه تربیتی آن هستم.

ایزدی تأکید کرد: برای من هیچ جای ایران فرقی نمی‌کند، از بهترین نقطه عالم یعنی مشهد علی‌بن موسی الرضا (ع) تا خوزستان را جغرافیای مقدسی را به نام جمهوری اسلامی ایران را تشکیل داده و وای به روزی که قدرش را ندانیم. خدا رحمت کند اخوان ثالث شعر زیبایی دارد که می‌گوید "ما راویان قصه‌های رفته از یادیم / با صدایی ناتوان‌تر زانکه بیرون آید از سینه / ما راویان قصه‌های رفته از یادیم" و ما میراثی‌ها، راویان قصه‌های رفته از یادیم.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان افزود: آقای دکتر زینعلیان، اگر حال اصفهان بد باشد حال ایران بد است. اصفهان قلب تپنده‌ای است که چه زاینده‌رود در آن جاری باشد و چه نباشد، عشق ایرانی‌ها گره خورده با میدان نقش جهانش است. من ۲۹ سال پیش راهنمای تور بودم و بسیار علاقه داشتم که کنار پل خواجو و سی‌وسه پل بیایم و مقابل شیرهای آن بایستم، ۲۹ سال گذشت و هیچ موقع فکر نمی‌کردم به جای فرد عزیزی به نام دکتر فریدون الهیاری بیایم.

وی گفت: همیشه آرزویم این بود که در رأس هرم میراث فرهنگی کشور یک فرد بزرگ بنشیند، ما انواع آدم‌ها را در حوزه میراث فرهنگی کشور دیدیم، اما آدم بزرگ کم داشتیم، امروز آقای مهندس ضرغامی، بزرگی است که امیدواریم در کنار سایر عزیزان همچون آقای دکتر دارابی، این کشتی پرتلاطم میراث را به سرمنزل مقصودی برساند و ما هم برای ارتقای فرهنگ و برای پایدار شدن تمدن نابی که به آن افتخار می‌کنیم شاهد آرامش باشیم. ایران و اصفهان شایسته بهترین‌ها است و آقای مهندس ضرغامی بهترینی است که دل به دل او گره زده و به او امید بستیم تا آنچه را که شایسته و بایسته است برای وزارت میراث فرهنگی انجام دهد.

ایزدی ادامه داد: من به‌عنوان کوچک‌ترین عضو از خانواده میراث فرهنگی، به‌عنوان یک خادم و به‌عنوان یک نوکر، امروز امانت‌دار مسئولیتی هستم که به من رسیده است. نباید بگذاریم که خدای ناکرده، نگاه بی‌مبنای ناسیونالیستی مبنای واقعی و مقدس ایران را زیر سوال ببرد. نباید بگذاریم رنگ غربت و فراموشی در فرهنگ ایران مستولی شود. ایران همیشه سرافراز است و به فرمایش رهبر معظم انقلاب، از صبرش که تبریز باشد، سینه ستبرش که کرمانشاه باشد، از پایتخت ایران زمین که همدان باشد و از قلب همیشه تپنده‌اش که اصفهان باشد، همه باید یک بار دیگر سرود ایران بلند و سربلند را سردهیم. هیچ‌کس، هیچ قومی و هیچ ملتی هیچ موقع نتوانسته ایران را در عرصه تاریخی به فراموشی بسپارد. ایران همیشه سرزنده است و در سبدش نام بزرگ خرازی‌ها و همت‌ها است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد: اصفهان شایسته بهترین‌ها است و منِ نوکر و خادم که امروز لباس خدمت در میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری این دیار را بر تن کردم، عاجزانه دست یاری به سویتان دراز می‌کنم، در رأس به سمت‌وسوی جناب آقای مهندس ضرغامی، جناب آقای دکتر دارابی و سایر بزرگواران و از یک طرف به سمت جناب آقای دکتر مرتضوی، جناب آقای دکتر زینعلیان و سایر بزرگواران از جمله نمایندگان محترم مجلس، ائمه جمعه و جماعت و در رأس آن‌ها حضرت آیت‌الله مظاهری و حضرت آیت‌الله طباطبایی که برای ساختن یک اصفهان پرامید کمک کنید.

ایزدی خاطرنشان کرد: هرچقدر اصفهان پرامیدتر، استوارتر و محکم‌تر گام بردارد قطعاً این قلب باعث می‌شود در شریان حیاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشور عزیزمان ایران اسلامی اتفاقات بهتر رخ دهد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...