صفحه اصلی / اخبار داخلی / عدم حمایت دولت از راهنمایان گردشگری جای سوال و تعجب دارد
عدم حمایت دولت از راهنمایان گردشگری جای سوال و تعجب دارد - تصویر 1

عدم حمایت دولت از راهنمایان گردشگری جای سوال و تعجب دارد

ایجاد شده: 27/فروردین/1399       آخرین ویرایش: 27/فروردین/1399

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور معتقد است بسته‌ای که دولت برای حمایت از صنعت گردشگری و فعالان این حوزه پیش‌بینی کرده، می‌تواند شروع یک کمک باشد اما واقعیت این است که این بسته حمایتی برای تاسیسات گردشگری راه‌گشاست و دولت تا این لحظه برای حمایت از نیروی انسانی متخصص صنعت گردشگری به ویژه راهنمایان گردشگری، کمکی نکرده است.

"محسن حاجی‌سعید" اظهار داشت: در واقع تا این لحظه اقدام حمایتی ملموسی برای راهنمایان گردشگری اتفاق نیفتاده است. البته وزارت گردشگری در نامه‌هایی که خطاب به معان اول رئیس‌جمهور ارسال شده، مستقیماً به راهنمایان اشاره کرده و به لزوم حمایت از آنها تاکید کرده است اما اینکه چرا حمایت از این افراد هنوز در مرکز توجه دولت قرار نگرفته، سؤالی است که همچنان پابرجاست.

"حاجی‌سعید" ابراز داشت: آنچه که شاید بتواند کمک موثر دولت به نیروی متخصص صنعت گردشگری قلمداد شود، اعطای وام بلاعوض با تنفس یکساله به بخش کوچکی از اهالی این صنعت است زیرا مشاغل دیگر فعال در کشور به صورت موقتی تعطیل شده‌اند اما فعالیت راهنمایان گردشگری از زمستان سال گذشته و به واسطه وقوع حوادث مختلف تا حدودی مختل شده است.

وی ادامه داد: در حالت خوش‌بینانه، شغل راهنمایان گردشگری در فصل پائیز به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت و اگر بخواهیم با بدبینی نیز پیش‌بینی کنیم، این وضعیت در اواسط سال آینده احیا خواهد شد زیرا بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته، گردشگری بین‌المللی در فاصله زمانی 10 ماه بعد از مهار ویروس کرونا به شرابط نرمال برمی‌گردد.

رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور، گفت: کمک دولت به فعالان صنعت گردشگری باید بلافاصله باشد. بخشی از راهنمایان گردشگری به دنبال این هستند که بتوانند در مشاغل دیگر، کار پیدا کنند و ما تلاش می‌کنیم تا مشاغلی را برای این افراد پیدا کنیم که برای آنها درآمد ایجاد کند اما وابستگی در این راهنمایان گردشگری ایجاد نکند که آن‌ها نتوانند در آینده به بدنه صنعت گردشگری برگردند.

وی تصریح کرد: اگر نیروی متخصص از صنعت گردشگری خارج شود، آموزش نیروی جدید زمان‌بر و بسیار پرهزینه خواهد بود و گردشگری کشور را ۳ تا ۴ سال به حاشیه می‌برد. بنابراین هم‌اکنون باید از نیروی متخصص صنعت گردشگری حمایت کنیم تا در آینده بتوانیم با در شرایط ویژه‌ای که پس از رفع بحران کرونا به وجود می‌آید با تمام قدرت در چرخه گردشگری بین‌المللی حاضر شویم.

وی افزود: اگر صنعت گردشگری در شرایط فعلی نیروی متخصص خودش را از دست بدهد، چگونه پس از مهار ویروس کرونا به شرایط مطلوب خودش باز خواهد گشت؟

رئیس کانون انجمن‌های صنفی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در پایان گفت: راهنمایان گردشگری از وقوع حوادثی مانند ویروس کرونا، بیشترین آسیب را می‌بینند و بیشترین مدت بیکاری و دریافت نکردن دستمزد را باید متحمل شوند. از سوی دیگر به عنوان پیشرانان صنعت گردشگری با توجه به ماهیت کارشان، کارفرما‌های متعددی دارند و به همین دلیل از بیمه اجباری محروم هستند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...