صفحه اصلی / اخبار داخلی / صنعت گردشگری آسیب دیده است و نیاز به حمایت ملی دارد
صنعت گردشگری آسیب دیده است و نیاز به حمایت ملی دارد - تصویر 1

صنعت گردشگری آسیب دیده است و نیاز به حمایت ملی دارد

ایجاد شده: 21/مرداد/1399       آخرین ویرایش: 21/مرداد/1399

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور در دیدار و گفتگو با رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: صنعت گردشگری آسیب‌دیده از بحران کرونا برای بقا و حیات دوباره نیازمند حمایت ملی است. 

"ولی تیموری" در این دیدار، ابراز داشت: به دنبال حوادث و اتفاقات ناخوشایند نیمه دوم سال گذشته که منجر به لغو سفر گردشگران بین‌المللی از ابتدای سال جاری میلادی به کشورمان شد و پس از آن شیوع بیماری کرونا که عملاً صنعت گردشگری کشور را با چالش‌های اساسی مواجه ساخت، شاهد افول در سطح ملی، منطقه‌ای و جهانی بوده‌ایم.

"تیموری" همچنین گفت: به منظور احیای دوباره این حوزه نیاز به اتخاذ تدابیر مختلف از جمله بخشودگی مالیات و هزینه‌های تاسیسات گردشگری آسیب‌دیده از شیوع کرونا وجود دارد که برای تحقق آن اهمیت حمایت ملی و یاری تمامی نهادهای فرابخشی مرتبط با موضوع سفر، نمود پیدا می‌کند.   

وی افزود: عدم قطعیت موجود و نبود امکان ترسیم دورنمای کلی برای خروج از این وضعیت، فعالان حوزه گردشگری و صنایع‌ دستی کشور را به شدت مستاصل کرده است و بیم آن می‌رود روند تعدیل و اخراج کارکنان و کارشناسان این حوزه، فضای کسب و کار‌های موجود را بیش از پیش متلاطم کند. 

معاون گردشگری کشور ادامه داد: متاسفانه تاکنون حمایت قابل توجهی از بخش گردشگری و صنایع ‌دستی صورت نگرفته و علی‌رغم مکاتبات و گزارش‌های ارسالی به مراجع مختلف، هیچگونه تمایزی به فعالان این حوزه نسبت به سایر حوزه‌ها که زمان بسیار کوتاهی را با این بحران مواجه بودند، قائل نشده‌اند.

"ولی تیموری" تصریح کرد: عدم امکان ذخیره یا نگهداشت خدمات گردشگری، آسیب‌پذیر بودن فعالان این حوزه به دلیل نو پا بودن، کوچک و متوسط بودن نوع کسب و‌کار، سیال بودن ماهیت صنعت گردشگری کشور و نیز تاثیرپذیری از پیامدهای محیطی از جمله ویژگی‌هایی است که این حوزه را نیازمند یاری و نگاه متفاوت می‌کند.

"تیموری" در بخش دیگری از صحبت‌های خود در این جلسه، پیشنهاد کرد: تخصیص تسهیلاتی با نرخ کارمزد تک رقمی و دوره تنفس یکساله، برخورداری افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت گردشگری و صنایع دستی از تسهیلات سرمایه در گردش، امهال یکساله باز‌پرداخت تسهیلات دریافتی و بخشودگی کامل مالیات، عوارض و سایر هزینه‌های فعالان این حوزه در طول سال جاری می‌تواند جانی دوباره به صنعت گردشگری کشور ببخشد.  

معاون گردشگری کشور در پایان گفت: نیاز است با توجه به رکود صنعت گردشگری و زیان‌های وارد شده به فعالان این صنعت، خصوصاً در اثر بحران کرونا با ارائه راهکارهای مناسب جهت عبور از این بحران به مسائل و مشکلات این صنعت در فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی توجه بیشتری شود.

"محمدرضا دشتی اردکانی" رئیس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری کشور و رسیدگی به مشکلات فعالان این حوزه، تاکید کرد: صنعت گردشگری می‌تواند برای کشور ارز‌آور باشد لذا باید این حوزه را جدای از مسائل سیاسی دانست و اولویت اصلی نظام باید به این سمت سوق پیدا کند.

رئیس فراکسیون گردشگری همچنین به رویکرد مثبت مجلس نسبت به مقوله گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: در بودجه سال آینده باید بخشی جهت کمک بلاعوض به فعالان آسیب‌دیده گردشگری در نظر گرفته شود که شخصاً این موضوع و پیشنهادات معاونت گردشگری را از طریق فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهم کرد. 


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...