صفحه اصلی / اخبار داخلی / صندوق ذخیره و تامین اجتماعی ویژه صنعت گردشگری راه‌اندازی شود
صندوق ذخیره و تامین اجتماعی ویژه صنعت گردشگری راه‌اندازی شود - تصویر 1

صندوق ذخیره و تامین اجتماعی ویژه صنعت گردشگری راه‌اندازی شود

ایجاد شده: 14/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 14/اردیبهشت/1399

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتل و هتل‌آپارتمان‌های استان تهران عدم پرداخت بیمه بیکاری از سوی تامین اجتماعی به پرسنل هتل‌ها و تاسیسات گردشگری را نوعی خیانت در امانت معرفی کرد.

"محمدعلی فرخ‌مهر" در مصاحبه با خبرنگار هتل‌نیوز ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: هتلداران بیش از ۳۰ سال است که ماهیانه حق بیمه سه درصدی به عنوان بیمه بیکاری را به تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند و اکنون حق دارند که از آن استفاده کنند.

"فرخ‌مهر" تصریح کرد: بسیاری از کارفرمایان در صنوف مختلف این سه درصد را پرداخت نکرده‌اند و پرسنل آنها نیز بیمه بیکاری دریافت نمی‌کنند اما استفاده از بیمه بیکاری حق طبیعی هتلداران است. در واقع این مورد را نمی‌توان جزو بسته‌های حمایتی دولت به حساب آورد.

رئیس جامعه هتلداران پایتخت در ادامه پیشنهادی در این خصوص ارائه کرد و گفت: با توجه به وضعیت فعلی، پیشنهاد من این است که هتلداران، آژانس‌داران و ... حق بیمه را به حساب تامین اجتماعی واریز نکنند.

وی افزود: اگر این مبالغ در حساب جداگانه‌ای ویژه فعالان صنعت گردشگری واریز شود، می‌توان اقدامات بسیاری از جمله پرداخت تسهیلات، دریافت سود و ... را انجام داد.

"محمدعلی فرخ‌مهر" در پایان با اشاره به نقش فعالان و تشکل‌های گردشگری در احقاق حق پرسنل، گفت: جامعه هتلداران ایران مى‌تواند تا در جلسه با مسئولان کشور این موضوع را پیگیری کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...