صفحه اصلی / اخبار داخلی / شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت تلقی شود
شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت تلقی شود - تصویر 1

شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت تلقی شود

ایجاد شده: 26/اسفند/1398       آخرین ویرایش: 26/اسفند/1398

به گزارش هتل‌نیوز، معاون گردشگری کشور و دبیر کمیته گردشگری و فضاهای ورزشی ستاد ملی مدیریت کرونا، روز گذشته در جلسه ویدئو کنفرانسی با مدیران کل و معاونین گردشگری استان‌های سراسر کشور با بیان اینکه ستاد خدمات سفر در نوروز 99 با حداقل نیرو و به صورت شیفتی فعال خواهد بود، اظهار داشت: تشدید نظارت‌ها و رسیدگی به شکایت‌های مردمی دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر کشور است. 

"ولی تیموری" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در تهران و ستاد اجرایی خدمات سفر در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف در نوروز 99 به ‌منظور نظارت بر رعایت موارد مختلف از سوی تاسیسات گردشگری از جمله پروتکل‌های بهداشتی، فعال است و نظارت‌ها از سوی این ستادها تشدید خواهد شد. 

"تیموری" گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و کاهش سفرهای نوروزی، وظایف و دستورالعمل‌های جدیدی به ستادهای خدمات سفر ابلاغ خواهد شد و ستادها موظف به اجرای آن‌ها هستند. تشدید نظارت‌ها با توجه به ابلاغ دستوراالعمل شماره 1 و 2 با امضای وزیر گردشگری و نیز رسیدگی به شکایات مردم و تاسیسات گردشگری دو وظیفه مهم ستاد خدمات سفر در نوروز 99 است.

معاون گردشگری کشور در ادامه بیان داشت: شیوع کرونا و کاهش سفرها می‌تواند یک فرصت نیز تلقی شود زیرا می‌توان از این فرصت برای برنامه‌ریزی سفرهای هرچه بهتر در سال 99 برای گردشگران و عموم مردم بهره برد. ادارات کل وزارت گردشگری و ستادهای خدمات سفر استانی می‌توانند برای سال 99 و بعد از مهار بیماری کرونا برنامه‌ریزی کنند تا شاهد رونق مجدد سفرها و بارورتر شدن صنعت گردشگری در کشور باشیم.

"ولی تیموری" در ادامه به تاثیرات شیوع ویروس و بیماری کرونا بر صنعت گردشگری، اشاره کرد و گفت: با شیوع این ویروس شاهد خسارت‌هایی به بخش‌های مختلف صنعت گردشگری هستیم که خوشبختانه وزارت گردشگری اولین دستگاهی بود که موضوع حمایت از بخش‌های مختلف صنعت گردشگری و نیز حوزه صنایع‌دستی را در دستور کار خود قرار داد. 

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته، نتایج خوبی نیز به دست آمد که یکی از آنها تعویق سه ماهه اقساط تسهیلات بخش‌هایی از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی است.

معاون گردشگری کشور در پایان گفت: همه باید کمک کنیم تا از بحرانی که برای این صنعت پیش آمده عبور کنیم. به ‌طور حتم این بحران را پشت سر خواهیم گذاشت و برای سال 99 با یک آمادگی کامل و برنامه‌ریزی منسجم شرایط بسیار مناسبی در حوزه سفر و گردشگری فراهم خواهد شد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...