صفحه اصلی / اخبار داخلی / شکایت احتمالی هتلداران به دیوان عدالت اداری برای ابطال آئین‌نامه جدید
شکایت احتمالی هتلداران به دیوان عدالت اداری برای ابطال آئین‌نامه جدید - تصویر 1

شکایت احتمالی هتلداران به دیوان عدالت اداری برای ابطال آئین‌نامه جدید

ایجاد شده: 19/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 19/شهریور/1399

به گزارش هتل‌نیوز، نایب رئیس جامعه هتلداران ایران در واکنش به پیشنهاد اخیر وزارت گردشگری در خصوص افزودن عنوان "سرویس آپارتمان" به فهرست مصادیق تاسیسات گردشگری، اظهار داشت: در صورت موفقیت گردشگری برای گرفتن مجوز تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به هتل از هیأت دولت با شکایت به دیوان عدالت اداری کشور، دولت را مجبور به ابطال این آئین‌نامه می‌کنیم.

"شهرام شیروانی" ضمن بیان این مطلب، ابراز داشت: وزارت گردشگری در حال تکرار یک اشتباه جدید است که منجر به وارد آمدن صدمه‌ای شدید بر پیکر فعالان و سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران تاسیسات گردشگری ایران خواهد شد.

"شیروانی" افزود: وزارت گردشگری باید وضعیت وخیم گردشگری ایران را تسکین دهد نه آنکه به‌ خاطر تامین منافع عده‌ای خاص که در صنعت ساختمان سرمایه‌گذاری کرده‌اند، واحدهایشان را به سمت گردشگری کشور سوق دهد و هتلداری تخصصی را در آپارتمان‌های مسکونی بدون تغییر کاربری پیاده کند.

وی در ادامه به تجربه ناموفق ایجاد و فعالیت خانه‌های مسافر در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به‌ وجود هتل، هتل‌آپارتمان و مُتل، دیگر تبدیل آپارتمان‌های مسکونی به هتل در صنعت گردشگری معنا ندارد. مصیبت خانه‌مسافرها قرار بود ابتدا تنها در پیک سفر و در 5 استان راه‌اندازی شود که دیگر به تمام استان‌های کشور و در همه زمان‌ها تسری یافت.

نایب‌ رئیس جامعه هتلداران ایران در خصوص تاثیرات احتمالی اجرای این طرح، بیان داشت: وزارت گردشگری با اقدام به تبدیل آپارتمان‌های خالی کشور به سرویس آپارتمان و گذاشتن نام هتل بر آنها، در حال له کردن هتلدارانی است که سال‌ها تمامی سرمایه خود را برای احداث هتل‌های استاندارد در ایران هزینه کرده‌اند.

"شهرام شیروانی" تصریح کرد: هتل‌سازی مراحلی دارد که باید براساس استانداردهای جهانی انجام شود، نه اینکه با یک مجوز نام هتل بر آپارتمان‌های مسکونی کشور گذاشته شود. چون آپارتمان مسکونی، استاندارد هتل را ندارد و مشخص است که یک آپارتمان معمولی با دیدگاه مهندسی متفاوتی نسبت به یک هتل ساخته شده است و نمی‌تواند تبدیل به هتل شود.

وی همچنین گفت: اگر آپارتمان‌های معمولی و خانه‌های مسکونی خالی بخواهند با مجوز وزارت گردشگری تبدیل به فضای اقامتی شوند، این کار می‌تواند مسیر فرار مالیاتی و اقدامات دیگر را برای مالکان آنها هموار کند و با ایجاد رانت در این بخش صنعت هتلداری واقعی کشور را از مسیر اصلی خارج کند.

نایب ‌رئیس جامعه هتلدارن ایران در پایان تاکید کرد: اگر دولت با درخواست وزارت گردشگری برای تبدیل آپارتمان‌های مسکونی که ممکن است بخشی از آنها همان خانه‌های خالی مشمول مالیات باشند موافقت کند، پیش‌بینی می‌شود در آینده هتل‌های کشور یک به یک از چرخه گردشگری ایران، به ‌دلیل زیان‌دهی سنگین، خارج و حذف شوند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...