صفحه اصلی / اخبار داخلی / سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند معرفی شود
سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند معرفی شود - تصویر 1

سیستان و بلوچستان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه‌ی اقیانوس هند معرفی شود

ایجاد شده: 15/آذر/1400       آخرین ویرایش: 15/آذر/1400

به گزارش هتل نیوز، " حسین مدرس خیابانی " استاندار سیستان و بلوچستان با " عزت‌الله ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محل این وزارتخانه دیدار و پیرامون تقویت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان گفت و گو کردند.

 وی با بیان اینکه تقویت صنعت توریسم در استان می‌تواند توسعه سایر بخش‌ها را هم بدنبال داشته باشد؛ افزود: خواستار اتخاذ تدابیر ویژه به منظور ارزان سازی سفر به سیستان و بلوچستان هستیم.

 استاندار با اشاره به اتصال استان به آب‌های آزاد و ارتباطات دریایی استان با کشور عمان، پیگیری‌های ویژه به منظور راه‌اندازی خط دریایی بین ایران و عمان از طریق بندر بین‌المللی چابهار به مسقط را مورد تاکید قرار داد و گفت: در بحث پیگیری مربوط به راه اندازی کشتی کروز بین خطوط دریایی چابهار مسقط و اختصاص ۶ ماه سوخت رایگان تا زمان شکل گیری این مهم نیازمند توجه بیشتر هستیم.

 مدرس خیابانی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست: برای معرفی استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای حاشیه ی اقیانوس هند، دستور پیگیری لازم را صادر نماید.

 وی به بیان اهمیت ارزان‌سازی سفر و پیگیری حضور ایرلاین‌های جدید پرداخت و ایجاد زیر ساختهای گردشگری از جمله هتل ، متل، بوم‌گردی و مجتمع های اقامتی تفریحی و گردشگری را یکی از خواسته‌های جدی برای تقویت گردشگری استان ذکر کرد.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاه ویژه‌ی مقام معظم رهبری به توسعه سواحل مکران به عنوان گنج پنهان، تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان باید به عنوان هدف و مقصد گردشگری مورد توجه ویژه مسئولین کشور قرار گیرد.

 مدرس خیابانی افزود: در اولین فرصت ممکن جلسه‌ای در استان با حضور سرمایه‌گذاران این حوزه تشکیل می‌شود.

 وی‌ توجه به صنایع‌دستی، بسته‌بندی، بازاریابی و تجاری‌سازی صنایع دستی استان را  بسیار مهم خواند اظهار داشت: در راستای تکمیل و توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری در شهر سوخته، منطقه‌ی حوضدار، دهانه‌ی غلامان و کوه خواجه در شمال استان اقداماتی انجام شده است که می‌بایست با حمایت بیشتر این وزارتخانه، به وضعیت ایده‌آل برسد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...