صفحه اصلی / اخبار داخلی / سیاست‌های غلط دولت‌های قبل در حوزه گردشگری به صنعت هتلداری لطمه زده است
سیاست‌های غلط دولت‌های قبل در حوزه گردشگری به صنعت هتلداری لطمه زده است - تصویر 1

سیاست‌های غلط دولت‌های قبل در حوزه گردشگری به صنعت هتلداری لطمه زده است

ایجاد شده: 24/آبان/1397       آخرین ویرایش: 24/آبان/1397

بازرس جامعه هتلداران ایران، اظهار داشت: استان‌های شمالی مانند مازندران، گیلان و اردبیل به دلیل نزدیکی به مرکز، جزو مقاصد مهم گردشگری در کشور به حساب می‌آیند و بایستی با تدوین برنامه‌های هدفمند از پتانسیل‌ این استان‌ها در راستای توسعه گردشگری، بهره برد.

"جعفر بذری" با اشاره به اهمیت هتل‌ها و مراکز اقامتی به عنوان زیرساخت‌های اصلی در حوزه گردشگری کشور، ابراز داشت: سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در زمینه احداث هتل در استان‌های شمالی، نقش بسزایی در توسعه صنعت گردشگری کشور ایفا می‌نماید.

به گزارش هتل‌نیوز، مدیرعامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در ادامه گفت: با توجه به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی مسئولین گردشگری کشور در گذشته، صنعت هتلداری هم‌اکنون دچار مشکلات زیادی شده است و فعالان این صنف علی‌رغم سرمایه‌گذاری سنگین در زمینه زیرساخت‌های اقامتی نتوانسته‌اند بهره‌ای ببرند.

وی افزود: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بایستی دیدگاه خود نسبت به صنعت هتلداری را تغییر دهد و در راستای رفع مشکلات این صنعت، گام بردارد.

عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، گفت: وجود مراکز اقامتی غیرمجاز مانند خانه‌های مسافر، سالهاست که از مشکلات اصلی صنعت هتلداری و هتلداران به حساب می‌آید که ناشی از سیاست‌های دولت‌های قبلی و مسئولین وقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی با اشاره به عدم توانایی هتلداران با خانه‌های مسافر، گفت: دولت بایستی از مراکز اقامتی رسمی که با سرمایه‌گذاری کلان در پی کارآفرینی هستند، حمایت کند. 

وی در پایان گفت: چنانچه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص مشکلات و دغدغه‌های هتلداران چاره‌ای نیندیشد با توجه به نوسانات ارزی که وجود دارد، صنعت هتلداری با چالش جدی مواجه خواهد شد.



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...