صفحه اصلی / اخبار داخلی / رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران : ۷۰ درصد استان‌ها با کاهش ضریب اقامت در مراکز اقامتی رسمی روبه رو بودند
رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران :  ۷۰ درصد استان‌ها با کاهش ضریب اقامت در مراکز اقامتی رسمی روبه رو بودند - تصویر 1

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران : ۷۰ درصد استان‌ها با کاهش ضریب اقامت در مراکز اقامتی رسمی روبه رو بودند

ایجاد شده: 20/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 20/فروردین/1402

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا " جمشید حمزه‌زاده " رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران کشور گفت ؛ در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به نوروز ۱۴۰۱ در حدود ۷۰ درصد استان‌ها با کاهش ضریب اقامت در هتل‌ها و مراکز اقامتی رسمی روبه رو بودند. تنها در ۴ استان کشور از جمله اردبیل، آذربایجان شرقی، زنجان و گلستان با افزایش میزان اقامت نسبت به سال گذشته روبه رو بودیم.

او گفت : بیشترین کاهش ضریب اقامت در نوروز در استان‌های قم و مرکزی با ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته و کمترین کاهش البرز و قزوین با ۱۰ درصد بودند. بیشترین اقامت رسمی نیز در استان‌های هرمزگان، فارس، مازندران با ۸۰ درصد، اردبیل با ۷۲.۵ درصد، گلستان، بوشهر، آذربایجان شرقی و گیلان با ۷۰ درصد انجام شد و کیش با ۹۵ درصد و قشم با ۱۰۰ درصد ضریب اشغال همراه بودند.

" حمزه‌زاده " افزود : به طور کلی می‌توان گفت میانگین ضریب اشغال هتل‌ها در کل کشور نسبت به سال گذشته با ۱۲ درصد کاهش روبه رو بوده است.

رییس جامعه حرفه‌ای هتلداران کشور تاکید کرد : متاسفانه هیچ مکانیزم آماری در وزرات گردشگری وجود ندارد تا آمار درست و صحیح ارائه دهد.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...