صفحه اصلی / اخبار داخلی / رویکرد وزارت گردشگری خروج گردشگری کشور از وضعیت تک بُعدی بوده است
رویکرد وزارت گردشگری خروج گردشگری کشور از وضعیت تک بُعدی بوده است - تصویر 1

رویکرد وزارت گردشگری خروج گردشگری کشور از وضعیت تک بُعدی بوده است

ایجاد شده: 26/شهریور/1399       آخرین ویرایش: 26/شهریور/1399

به گزارش هتل‌نیوز، وزیر گردشگری کشور با حضور در برنامه تلویزیونی "پایش" به تشریح برنامه‌های وزارت گردشگری در دوران پساکرونا پرداخت و توضیحات را در خصوص برخی سوالات در حوزه‌های مختلف گردشگری کشور را ارائه کرد.

سرفصل اظهارات "علی‌اصغر مونسان" وزیر گردشگری کشور در برنامه تلویزیونی "پایش" به شرح ذیل است؛

  • بودجه وزارت گردشگری در سال جاری دو برابر شده و از ۷۰۰ میلیارد به ۱۴۰۰ میلیارد تومان رسیده است. با این وجود سهم وزارت گردشگری از بودجه کشور، ۷۰ درصد کمتر از آخرین وزارتخانه است.
  • با وجود ۲۴ اثر ثبت جهانی، ۳۲ هزار اثر ثبت ملی و بیش از یک میلیون سابت تاریخی، دریافتی حوزه میراث فرهنگی در سال گذشته فقط ۱۸۰ میلیارد تومان بوده است. به دلیل بودجه بسیار پائین وزارت گردشگری، سهم آثاری مانند تخت جمشید که در دنیا بی‌نظیر است از این بودجخ فقط ۵ میلیون تومان می‌شود.
  • با همکاری وزارت بهداشت و صحبت‌های انجام شده با شخص وزیر بهداشت در حال آماده‌سازی مقدمات و برنامه‌ریزی برای ورود تورهای گروهی خارجی به کشور هستیم.
  • گردشگری دارای کارکردهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی متعددی در جامعه است و نقش بسیار موثری در ایجاد نشاط اجتماعی ایفا می‌کند.
  • در حوزه زیرساخت‌ها و ایجاد مفاهیم جدید گردشگری از جمله اکوتوریسم، بوتیک هتل‌ها، گردشگری سلامت، گردشگری کشاورزی و ... اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است. سعی کردیم از همه منابع و ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده کنیم تا گردشگری را از حالت تک بُعدی خارج کنیم که خوشبختانه با استقبال خوب گردشگران داخلی و خارجی هم مواجه شد.
  • بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری و بانک مرکزی، گردشگری در سال گذشته سهم 11.7 میلیارد دلاری در تولید ناخالص داخلی ( GDP ) در کشور داشته است.
  • ساخت سد، نیروگاه، پالایشگاه و دیگر پروژه‌های بزرگ هیچ تاثیری در جذب گردشگر ندارد. اقتصاد گردشگری مردم محور است و با کوچکترین توجه به جزئیات می‌توان نتایج بزرگی را در این زمینه به ارمغان آورد.
  • به تمامی معاونین و مدیران کل در سراسر كشور تاکید کرده‌ام که در زمینه صدور مجوزها، سخت‌گیری و مانع تراشی نکنند.
  • بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، وزارت گردشگری جزو سه دستگاه اجرایی برتر کشور از نظر میزان رضایت فعالان بخش خصوصی قرار دارد.

جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...