صفحه اصلی / اخبار داخلی / رودبارکی : امیدی به آینده صنعت هتلداری نیست
رودبارکی : امیدی به آینده صنعت هتلداری نیست - تصویر 1

رودبارکی : امیدی به آینده صنعت هتلداری نیست

ایجاد شده: 16/فروردین/1402       آخرین ویرایش: 16/فروردین/1402

به گزارش هتل نیوز " مهدی رودبارکی " عضو هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت :  در تعطیلات نوروز، هتل‌های ۴ و ۵ ستاره مشتریان خود را حفظ کرده‌اند اما نبود مسافر یا روند کاهشی در هتل‌های ۲ و ۳ و تک ستاره مشهود بوده است. در حال حاضر ‌میهمانان هتل‌ها قشر خاص جامعه هستند و به اقامتگاه‌های غیر از هتل نمی‌روند، زیرا موضوع امنیت، بهداشت و... برایشان بسیار حائز اهمیت است.

او افزود : نمی‌توان علت کاهش استقبال را در فرسودگی دانست زیرا یک مصرف‌کننده برای اقامت در یک هتل بیش از هرچیزی به نوع سرویس‌دهی و رفتار کارکنان اهمیت می‌دهد.

وی گفت :  زمانی که هتل‌ها از پس هزینه‌های جاری هم برنمی‌آیند، بازسازی و نو‌سازی هتل‌ها در دورترین اولویت هتلداران قرار خواهد گرفت.   تا زمانی که درآمدهای هتل کم است امکان بازسازی برای مالکان چندان وجود ندارد، زیرا تجهیزات بسیار گران است و بانک‌ها نیز در این مسیر با صنعت هتلداری همراهی لازم را ندارند و در ضرردهی هتل‌ها شریک نمی‌شوند.

" رودبارکی " تاکید کرد : دیپلماسی قوی یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل جذب گردشگر و ارزآوری و درآمدزایی و در نتیجه رشد صنعت هتلداری و گردشگری کشور است.

او گفت : در شرایط کنونی، فقط باید تحمل کرد و امید چندانی به آینده صنعت هتلداری و گردشگری در ایران وجود ندارد و چشم‌انداز روشنی دیده نمی‌شود.

عضو هیات مدیره جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران افزود : بخش خصوصی بدون حمایت دولت امکان سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذاران خارجی به کشور را ندارد. بخش خصوصی نمی‌تواند به تنهایی با هتلداری در ترکیه رقابت کند. این امر تنها با تسهیل‌گری حاکمیت و سیاستگذاری کلان در عرصه بین‌المللی امکان‌پذیر است.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...