صفحه اصلی / اخبار خارجی / رقابت کشورهای جنوب شرق آسیا برای بازگشایی مرزها
رقابت کشورهای جنوب شرق آسیا برای بازگشایی مرزها - تصویر 1

رقابت کشورهای جنوب شرق آسیا برای بازگشایی مرزها

ایجاد شده: 8/آبان/1400       آخرین ویرایش: 8/آبان/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از روزنامه استریتس تایمز ، تایلند اولین کشوری بود که وارد گود شد و در ماه ژوییه برنامه ای طراحی کرد که به بازدیدکنندگان خارجی واکسینه شده کامل اجازه داد بدون قرنطینه از جزیره "فوکت" Phuket محبوب گردشگران بازدید نمایند. 

موفقیت نسبی این برنامه که به گفته مقامات تایلند موجب ورود بیش از ۷۰ هزار مسافر خارجی و صرف هزینه ای معادل ۲.۱۴ میلیارد بات (۸۶ میلیون دلار) در این جزیره شد ، مقامات را بر آن داشت که گام بزرگ بعدی را بردارند. 

از روز دوشنبه اول نوامبر مسافران واکسینه شده که از ۴۶ کشور جهان با هواپیما وارد پادشاهی تایلند می شوند نیازی به قرنطینه شدن نخواهند داشت. 

"پرایوت چانوکا" نخست وزیر تایلند حق مطلب را ادا کرد زمانی که گفت اگر تایلند به آهستگی و کندی عمل کند ، گردشگران خارجی راهای جاهای دیگر خواهند شد. 


او اوایل ماه جاری در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: ما باید در چند ماه آینده با سرعت اما با احتیاط عمل کنیم و فرصت را از دست ندهیم و از میلیونها نفری که از بخش گردشگری امرار معاش می کنند حمایت نماییم. 

منطقه آسیای جنوب شرقی در چند هفته گذشته شاهد اعلامیه ها و فعالیتهای مختلفی بوده و چندین کشور تدابیر قرنطینه را کاهش داده یا برداشته اند. 

اوایل ماه جاری کشور اندونزی نیز پس از تاخیرهایی ، جزیره "بالی" محبوب گردشگران را به روی بازدیدکنندگان بین المللی بازگشایی کرد . کشورهای ویتنام ، کامبوج و مالزی نیز در حال برنامه ریزی برای اقدامات مشابه هستند. 

گردشگری یکی از فعالیتهای اقتصادی کلیدی در منطقه است . پیش از پاندمی کرونا بیش از ۱۳۰ میلیون مسافر بین المللی از منطقه بازدید می کرد و ۴۲ میلیون شغل به این بخش وابسته بود. 

به گفته مسئولان بخش گردشگری ، بخش مسافرت و گردشگری در مجموع ۱۲.۱ درصد از تولید ناخالص داخلی جنوب شرقی آسیا را به خود اختصاص داده و این معادل بیش از ۳۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ بود. 



جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...