صفحه اصلی / اخبار داخلی / رئیس جامعه هتلداران ؛ اگر هتل برای مردم گران است، مقصر دولت است
رئیس جامعه هتلداران ؛ اگر هتل برای مردم گران است، مقصر دولت است - تصویر 1

رئیس جامعه هتلداران ؛ اگر هتل برای مردم گران است، مقصر دولت است

ایجاد شده: 17/تیر/1402       آخرین ویرایش: 17/تیر/1402

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایلنا ؛ " جمشید حمزه‌زاده " رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت :  اقامت در هتل‌های کشور در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ نسبت به نوروز ۱۴۰۱ با کاهش ۱۳ درصدی روبه رو بود. وقتی می‌گویم روند اقامت در هتل‌های کشور کاهشی بود به این معنا نیست که میزان سفر در کشور کاهش داشته بلکه میزان اقامت مسافران در هتل‌ها کاهش یافته است.

وی افزود : قطعا وضعیت اقتصادی و معیشت مردم مهمترین عامل در این روند است و هر اندازه توان مالی مردم کمتر شود، مستقیما بر هتل‌ها تاثیر می‌گذارد. 

" حمزه زاده " گفت : برخی می‌گویند که هتل‌های ایران گران است. اینگونه نیست که گران باشد چراکه هزینه‌های هتل‌ها خیلی زیاد است. اگر هتل برای مردم گران است، مقصر دولت است؛ چراکه نه تنها تسهیلاتی ارائه نمی‌دهد بلکه معافیت‌های مالیاتی را برداشته است.

وی افزود : در گذشته، هتل‌ها از معافیت ۵۰ درصدی بر درآمد برخوردار بودند که امسال آنرا حذف کردند و ما به دنبال ابقای آن هستیم.

او ادامه داد :  دولت اعلام کرد که برای استانداردسازی هتل‌ها وام می‌دهد اما تاکنون حتی یک هتل هم از محل صندوق توسعه وام تسهیلات جهت بازسازی هتل‌ها دریافت نکرده است. بارها هتل‌ها اعلام کرده‌اند که خواستار ارائه نرخ دلاری به گردشگران خارجی هستند اما وزارتخانه میراث و گردشگری عنوان می‌کند که اگر نرخ را ارزی کنیم و از خارجی‌ها درصد بیشتر بگیریم، تبعیض است. این درحالی گفته می‌شود که نرخ ورودی موزه‌ها و کاخ‌ها برای گردشگران خارجی ۲۰ برابر ایرانی‌هاست. 

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران تاکید کرد : اینکه این هزینه به جیب دولت برود اشکال ندارد اما برای بخش خصوصی، سرمایه‌گذار کارآفرین اشکال دارد؟ 



برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...