صفحه اصلی / اخبار داخلی / دولت مالیات هتل‌ها را ببخشد
دولت مالیات هتل‌ها را ببخشد - تصویر 1

دولت مالیات هتل‌ها را ببخشد

ایجاد شده: 11/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 11/اسفند/1399

به گزارش هتل نیوز و به نقل از ایمنا، "علیرضا رئیسی" عضو جامعه هتلداران استان اصفهان در ارتباط با وضعیت هتل‌ها در یک سال اخیر اظهار کرد: تعدادی از هتل‌ها تعطیل و تعدادی از آن‌ها ظاهراً باز، اما در حقیقت تعطیل است، چون کمتر از ۱۰ درصد ظرفیت هتل‌ها پذیرای مهمانان است. پیش از شیوع ویروس کرونا، با توجه به توافقات بین‌المللی انجام شده، سیستم گردشگری در حال جان گرفتن بود، اما با آغاز همه‌گیری، گردشگری دوباره زمین خورد. اگر این شرایط تا چهار پنج ماه دیگر ادامه یابد، امکان دارد تمامی هتل‌ها تعطیل شود.

وی درباره برنامه‌های تعطیلات نوروزی هتل‌ها، اظهار کرد: تغییر پی در پی نظرات مسئولان نظم کار هتلداران را بر هم می‌زند، حرف‌هایی مبنی بر انجام سفرها در تعطیلات سال نو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌ها گفته شده است؛ اما از اکنون هیچ چیز قطعی نیست و باید دید چه اتفاقاتی پیش رو است. برای عید نوروز هتلداران هزینه‌های زیادی را صرف ایمن سازی هتل‌ها کرده‌اند و زیر نظر استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و جامعه هتلداران استان کارت هتل ایمن صادر شده است. این کارت‌ها دارای بارکد است و مدام بازرسی می‌شود؛ پروتکل‌های لازم برای دریافت این کارت‌ها و آمادگی برای پذیرایی از مهمانان نیز از طرف وزارت بهداشت ارائه شده است؛ درباره اقدامات انجام شده، در نمایشگاه گردشگری تهران هم توضیحات لازم ارائه می‌شود.

عضو جامعه هتلداران اصفهان ادامه داد: ۵۰ تا ۷۰ درصد نیروهای ما تعدیل شده‌اند و برخی هتل‌ها هم تعطیل شده است. تحمل بار اجاره‌ها و هزینه‌ها با اینکه درآمد کمی از کافی‌شاپ و رستوران‌های هتل‌ها به دست می‌آید، بالاخره کمر هتلداران را خم می‌کند. در این باره کمک مالی به هتلداران نشده و یا کمک ناچیزی بوده است؛ امیدواریم مسئولان به هتلداران کمک کنند و حداقل دو سه سال بخشش مالیاتی و از این قبیل همیاری‌ها اعطا شود.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...