صفحه اصلی / اخبار داخلی / دلار و یورو نرخ رایج خدمات گردشگری در ایران / از تاکسی و رستوران تا هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کوچک
دلار و یورو نرخ رایج خدمات گردشگری در ایران / از تاکسی و رستوران تا هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کوچک - تصویر 1

دلار و یورو نرخ رایج خدمات گردشگری در ایران / از تاکسی و رستوران تا هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کوچک

ایجاد شده: 9/آبان/1397       آخرین ویرایش: 9/آبان/1397

به گزارش هتل‌نیوز و به نقل از خبرگزاری ایسنا، رستوران‌ها و برخی فروشگاه‌های شهرهایی از ایران که این روزها محل حضور گردشگران خارجی شده‌اند در ازای فروش کالاهای مصرفی و خدماتی، یورو و دلار می‌گیرند.

این اتفاق از یک سو در پی کاهش ارزش پول ملی کشور اتفاق افتاده است و از سوی دیگر وقتی گردشگران خارجی امکان استفاده از کارت‌های اعتباری در ایران را ندارند و در طول سفر با نوسانات لحظه‌ای قیمت‌ها مواجه می‌شوند از معامله با ارز رایج کشور خود استقبال می‌کنند.

بر اساس اعلام برخی راهنمایان گردشگری، فروشگاه‌های مواد غذایی، صنایع دستی و فرش‌فروشی‌ها، راننده‌های تاکسی و برخی رستوران‌ها ترجیح می‌دهند از خارجی‌ها ارز دریافت و به ریال تبدیل کنند.

همچنین در برخی اماکن توریستی که زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیستند نیز ورودیه گردشگران خارجی به نرخ ارز محاسبه می‌شود. هاستل‌ها و اقامتگاه‌های کوچک از دیگر مراکزی هستند که خدماتشان به گردشگران خارجی را ارزی عرضه می‌کنند.

این در حالیست که پیشنهاد هتلداران ایران به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خصوص دو نرخی شدن نرخ اقامت با مخالفت شدیدی مواجه شده است و کارشناسان، تورگردانان و راهنمایان گردشگری این درخواست را نامتعارف با شیوه‌های جهانی ‌و مغایر با سیاست‌های پولی کشور دانسته‌اند که فقط به بی ارزش‌تر شدن پول ملی منجر خواهد شد.

 


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...