صفحه اصلی / اخبار داخلی / دستورالعمل پروازهای دوبی، امروز ابلاغ می‌شود
دستورالعمل پروازهای دوبی، امروز ابلاغ می‌شود - تصویر 1

دستورالعمل پروازهای دوبی، امروز ابلاغ می‌شود

ایجاد شده: 10/اسفند/1399       آخرین ویرایش: 10/اسفند/1399

به گزارش هتل نیوز، حرمت الله رفیعی رئیس انجمن دفاتر خدمات گردشگری و سفرهای هوایی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره از سرگیری پروازهای دوبی گفت: هنوز دستورالعمل لازم به ما ابلاغ نشده و قرار است یکشنبه ۱۰ اسفند، دستورالعمل مربوطه به آژانس‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: قرار است گردشگران، تجار و دانشجویان ویزای دوبی دریافت کنند اما نباید مانند سال گذشته شود که بسیاری از مردم ثبت نام و مبالغی پرداخت کردند اما ناگهان با توقف پروازها و تورهای دوبی مواجه شدیم و بسیاری از متقاضیان یا نتوانستند پول‌های خود را پس بگیرند یا با مشکلات دیگری روبه‌رو شدند.

رفیعی ادامه داد: اگر ویزای توریستی دوبی فعال شود، دفاتر خدمات گردشگری اقدام به صدور تورهای نوروز ۱۴۰۰ به دوبی خواهند کرد اما در حال حاضر اقدام خاصی انجام نشده است.

وی درباره شروع پروازهای روزانه یک شرکت هواپیمایی ایرانی به دوبی نیز گفت: این پروازها محدود است ولی اگر پروازهای معمولی هم باز شود، مجدداً شاهد حجم بزرگی از تقاضای سفر به دوبی خواهیم بود.

این فعال صنفی صنعت حمل و نقل هوایی گفت: تعیین سقف ظرفیت ۶۰ درصد فروش بلیت پروازهای داخلی، در پروازهای بین‌المللی وجود ندارد و انجام آن در کشور به نظر من کار اشتباهی بود چون همان هواپیما برای سفرهای خارجی با مدت زمان طولانی‌تر، بدون سقف ظرفیت فروش بلیت، اقدام به مسافرگیری می‌کند اما در پروازهای داخلی و با مدت زمان کوتاه‌تر، باید حداکثر ۶۰ درصد ظرفیت خود را به فروش برساند یا اینکه از فرودگاه مهرآباد باید با ۴۰ درصد ظرفیت خالی پرواز کند ولی از فرودگاه امام خمینی (ره) می‌تواند با تمام ظرفیت مسافرگیری و پرواز کند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...