صفحه اصلی / اخبار داخلی / خرید پنج خانه تاریخی و یک هتل در یزد توسط سرمایه‌گذار اتریشی برای تبدیل به بوتیک هتل
خرید پنج خانه تاریخی و یک هتل در یزد توسط سرمایه‌گذار اتریشی برای تبدیل به بوتیک هتل - تصویر 1

خرید پنج خانه تاریخی و یک هتل در یزد توسط سرمایه‌گذار اتریشی برای تبدیل به بوتیک هتل

ایجاد شده: 28/اردیبهشت/1398       آخرین ویرایش: 28/اردیبهشت/1398

به گزارش هتل‌نیوز، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد با اشاره به جذب سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه صنعت گردشگری این استان، اظهار داشت: یک سرمایه‌گذار اتریشی در صدد خرید 5 خانه تاریخی و یک هتل در یزد بر آمده و آن‌ها را مرمت کرده است تا به بوتیک هتل تبدیل کند.

"سید مصطفی فاطمی‌کیا" ضمن اعلام این خبر، ابراز داشت: این سرمایه‌گذار در اتریش و آلمان نیز چند مجموعه هتل بوتیک دارد و در سفری که چند ماه پیش به یزد داشت به این موضوع علاقه‌مند شد.

"فاطمی‌کیا" گفت: با توجه به قیمت خانه‌های تاریخی در یزد، می‌توان گفت این سرمایه‌گذار برای خرید هر خانه حدود یک میلیارد تومان هزینه کرده است و بر اساس برآوردها برای تبدیل این خانه‌های تاریخی و هتل خریداری شده به بوتیک هتل، رقمی بین 30 تا 40 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: البته ما هیچ کاری برای جذب این سرمایه‌گذار انجام نداده‌ایم و خود او در سفری که به ایران داشت به یزد علاقه‌مند شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد، ضریب اشغال هتل‌ها و مراکز اقامتی این استان طی دو ماه اخیر را 100 درصد دانست و اضافه کرد: با ورود به فصل گرم سال و همچنین آغاز ماه مبارک رمضان، ضریب اشغال کاهش یافته است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تابستانه از نیمه خرداد تا نیمه شهریور برای جذب گردشگران، بیان داشت: در این جشنواره علاوه بر تخفیف 30 تا 60 درصدی هتل‌ها، مراکز اقامتی و ورودی اماکن تاریخی و دیدنی، هر هفته دو مراسم برگزار می‌شود که جشنواره‌های فروش صنایع دستی و سوغات را نیز شامل می‌شود.

از این رو برای آنکه بتوانند گردشگر جذب کنند، جشنواره تابستانه را از نیمه خرداد تا نیمه شهریور برگزار خواهند کرد.

وی در پایان گفت: با برگزاری این جشنواره‌ها، بخش عمده‌ای از ظرفیت خالی هتل‌ها و مراکز اقامتی تکمیل خواهد شد زیرا سال گذشته نیز با برگزاری این رویداد توانستیم ضریب اشغال 30 درصدی را به 100 نزدیک کنیم.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...