صفحه اصلی / اخبار داخلی / خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران
خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران - تصویر 1

خبرهای خوب عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در خصوص مالیات بر ارزش افزوده هتلداران

ایجاد شده: 3/اردیبهشت/1397       آخرین ویرایش: 3/اردیبهشت/1397

رئیس جامعه هتلداران استان کرمان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هتل‌نیوز از انجام مذاکرات مثبت با اعضای کمیسیون اقتصادی و فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتل‌ها در حاشیه نشست اخیر کمیسیون اقتصادی در شهر کرمان، خبر داد.

به گزارش هتل‌نیوز، رئیس جامعه هتلداران استان کرمان و عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران در رابطه با جزئیات این مذاکرات، اظهار داشت: استدلال اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر پایه سه سند و لایحه صورت گرفته است. لایحه پیشنهادی دولت، پیشنهادات اتاق بازرگانی و پیشنهاد جوامع هتلداری بیست استان کشور که به امضای رئیس جامعه هتلداران ایران نیز رسیده و به این کمیسیون ارائه شده است.

“علی معین‌زاده” در خصوص پیشنهادات مطرح شده از سوی جامعه هتلداران ایران در رابطه با این موضوع، اظهار داشت: پیشنهاد جامعه هتلداران این است که 20 درصد از درآمد هتل‌های یک و دو ستاره به عنوان درآمدهای خدماتی محسوب و بر پایه آن نیز مالیات اخذ شود و این نسبت تا هتل‌های پنج ستاره به صورت پلکانی و تا سقف 70 درصد افزایش یابد.

رئیس جامعه هتلداران استان کرمان تصریح کرد: از سوی دیگر پیشنهاد شده که هتل‌های یک تا سه ستاره معاف از پرداخت مالیات و در هتل‌های چهار و پنج ستاره نیز این ضریب به 3 درصد کاهش یابد که البته این مورد نیز مورد قبول اکثریت نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قرار نگرفت.

عضو هیات‌مدیره جامعه هتلداران ایران، ادامه داد: نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی معتقدند که اکثر هتل‌های پنج ستاره در سراسر کشور، نیمه دولتی هستند و به این ترتیب دولت متضرر خواهد شد.

وی افزود: آخرین پیشنهادی که مورد تائید اولیه قرار گفته این است که ضریب مالیات هتل‌های یک تا سه ستاره به میزان 3 درصد محاسبه شود و هتل‌های چهار و پنج ستاره هیچ تغییری نداشته باشند که این پیشنهاد با توجه به اینکه نزدیک به 70 درصد از هتل‌های کشور یک و دو ستاره هستند، بسیار مطلوب و مناسب است.

“علی معین‌زاده” در پایان ضمن ابراز امیدواری در خصوص حل این مساله، گفت: با تلاش و پیگیری انجام شده از سوی هیات‌مدیره جامعه هتلداران و دیگر روسا و اعضای جوامع هتلداری در سراسر کشور، موضوع مالیات بر ارزش افزوده هتلداران در حال ساماندهی است و امیدواریم با ارائه صحن علنی مجلس نیز بتواند رای موافق اکثریت نمایندگان را کسب نماید.


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...