صفحه اصلی / اخبار داخلی / حمایت قاطع دبیر تشکل‌های ملی گردشگری از صنوف گردشگری در جلسه با رئیس‌جمهور
حمایت قاطع دبیر تشکل‌های ملی گردشگری از صنوف گردشگری در جلسه با رئیس‌جمهور - تصویر 1

حمایت قاطع دبیر تشکل‌های ملی گردشگری از صنوف گردشگری در جلسه با رئیس‌جمهور

ایجاد شده: 7/اردیبهشت/1399       آخرین ویرایش: 7/اردیبهشت/1399

به گزارش هتل‌نیوز، جلسه رئیس‌جمهور با جمعی از فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور، روز گذشته ( شنبه 6 اردیبهشت ) با حضور "جمشید حمزه‌زاده" رئیس جامعه هتلداران ایران و دبیر مجمع تشکل‌های ملی گردشگری کشور، برگزار شد.

رئیس جامعه هتلداران ایران در این نشست با قدردانی از رئیس‌جمهور و وزیر گردشگری بابت تعامل و همراهی با بخش خصوصی به اهمیت صنعت گردشگری و همچنین تاثیرپذیری از این صنعت از حوزه‌های دیگر، اشاره کرد و اظهار داشت: صنعت گردشگری همواره از رخدادها، رویدادها و بحران‌ها تاثیر می‌گیرد. برای مثال بر اثر وقوع سیل در ابتدای سال 98، این صنعت دچار بحرانی دامن‌گیر شد.

"جمشید حمزه‌زاده" در رابطه با تاثیرات منفی شیوع ویروس کرونا بر صنعت گردشگری کشور، ابراز داشت: گردشگری تنها صنعتی بود كه در جریان تعطیلی‌ها، آسیب صد درصدی دید و طی اسفندماه سال گذشته و فروردین‌ماه امسال بالغ بر 5300 میلیارد تومان به صنعت گردشگری کشور، ضرر و زیان وارد شد.

رئیس جامعه هتلداران ایران به ضرر 5300 میلیارد تومانی گردشگری كشور در اسفند و فروردین گذشته اشاره و خاطرنشان کرد که این ضرر به صنعتی وارد شده است که 240 هزار نفر به صورت مستقیم و 550 هزار نفر به طو غیرمستقیم در آن اشتغال دارند.

دبیر مجمع تشکل‌های گردشگری کشور با اشاره به اشتغال حدود 800 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری کشور، بسته‌های حمایتی دولت برای جبران خسارت بخش گردشگری را بی‌تاثیر دانست و پیشنهاد داد: وام 12 درصدی دولت به دلیل آسیب صد درصدی صنعت گردشگری به تسهیلاتی با سود تک رقمی، بازپرداخت پنج ساله و یک دوره تنفس یک ساله، تبدیل شود.

نماینده بخش خصوصی صنعت گردشگری کشور در جلسه با رئیس‌جمهور، بخشودگی مالیاتی را نیز از ضروریاتی دانست که بایستی برای بخش گردشگری در نظر گرفته شود.

وی در این خصوص گفت: مالیات قاعدتاً بر درآمد محاسبه می‌شود و چون همه هتل‌ها، آژانس‌ها و مراكز اقامتی تعطیل هستند، درآمدی ندارند که مالیات بر اساس آن محاسبه شود. پس لازم است برای جبران بخشی از ضرر و زیان این صنعت، حداقل تا پایان سال جاری از معافیت صد درصدی در پرداخت مالیات، برخوردار شوند.

رئیس جامعه هتلداران ایران در پایان اظهارات خود به عدم حمایت دولت از برخی فعالان گردشگری اشاره کرد و گفت: 13 هزار نفر راهنمای گردشگری در بسته حمایتی دولت برای جبران خسارت‌های بخش گردشگری، نادیده گرفته شده‌اند.

همچنین در پایان این جلسه، هماهنگی‌های لازم برای برگزاری نشست روسای تشکل‌های گردشگری و فعالان گردشگری با "محمد نهاوندیان" معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در یکی از روزهای هفته آینده، انجام شد.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...