صفحه اصلی / اخبار خارجی / توافق چین و آمریکا در مورد صدور ویزا برای خبرنگاران
توافق چین و آمریکا در مورد صدور ویزا برای خبرنگاران - تصویر 1

توافق چین و آمریکا در مورد صدور ویزا برای خبرنگاران

ایجاد شده: 1/آذر/1400       آخرین ویرایش: 1/آذر/1400

به گزارش سرویس خارجی هتل نیوز و به نقل از " چاینا دیلی " روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه در وزارت خارجه این کشور نوشت: تسهیل صدور روادید رسانه ها یکی از سه توافق دو کشور قبل از دیدار مجازی روز سه شنبه بین رئیس جمهور شی جین پینگ و جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده بود.

این گزارش می افزاید: توافق شده است که ایالات متحده ویزای چند بار ورود یک ساله را برای خبرنگاران و کارکنان رسانه های چینی صادر کند و بلافاصله روندی را برای رسیدگی به مسائل مربوط به وضعیت آنها آغاز کند.

این منابع گفتند بر اساس اصل عمل متقابل، طرف چینی هم متعهد شده است بلافاصله پس از اجرایی شدن سیاست های ایالات متحده، رفتار مساوی با خبرنگاران آمریکایی داشته باشد.

این منابع افزودند که چین و ایالات متحده برای متقاضیان جدید بر اساس قوانین و مقررات مربوطه، ویزای رسانه ای صادر خواهند کرد.

این توافق نتیجه بیش از یک سال مذاکرات دشوار بر سر برخورد با رسانه ها در هر دو کشور بود.

دو طرف از این توافق به عنوان «خبر خوب» برای خبرنگاران نام برده اند. چاینا دیلی نوشته است این توافق همچنین بازتاب "شرایط جدید" چین و ایالات متحده است که به شیوه ای برابر با یکدیگر نگاه و رفتار می کنند.

پیش از این، کارکنان رسانه های چینی در آمریکا در صورت خروج از این کشور برای دیدار با خانواده خود در چین مجبور بودند دوباره برای ویزای یک ساله آمریکا درخواست دهند. این منابع گفتند که ویزای یکبار ورود برای خبرنگاران چینی، به دلیل سیاست های تبعیض آمیز ایالات متحده علیه خبرنگاران چینی مستقر در ایالات متحده است.

از سال ۲۰۱۸ تا کنون ایالات متحده درخواست صدور ویزا برای بیش از ۲۰ روزنامه نگار چینی را بدون ذکر دلیل، رد کرده است. در ماه مه سال گذشته، مقامات ایالات متحده حتی دوره ویزا برای خبرنگاران چینی را به ۹۰ روز محدود کردند و آنها را ملزم کردند هر سه ماه یک بار برای تمدید، درخواست دهند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...