صفحه اصلی / اخبار داخلی / تقویت بنیان حقوقی تشکل‌های حرفه‌ای در لایحه برنامه هفتم توسعه
تقویت بنیان حقوقی تشکل‌های حرفه‌ای در لایحه برنامه هفتم توسعه - تصویر 1

تقویت بنیان حقوقی تشکل‌های حرفه‌ای در لایحه برنامه هفتم توسعه

ایجاد شده: 7/تیر/1402       آخرین ویرایش: 7/تیر/1402

" اسماعیل برات " معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور گفت : برنامه‌های توسعه اساساً با توجه به اینکه مسیر رشد کشور را در ابعاد فرهنگی، اجتماعی و به ویژه اقتصادی مشخص می‌کند از اهمیت زیادی برخوردار هستند. در بخش الف ماده ۸۲ به موضوع مهم مستثنی بودن تاسیسات و فعالیت‌های گردشگری از شمولیت قانون نظام‌ صنفی اشاره دارد و تاسیسات را از هر نظر تابع بخش صنعت گردشگری می‌داند.

وی افزود : یکی از انتظارات به حق بخش خصوصی و تشکل‌های حرفه‌ای واگذاری امور تصدی به این تشکل‌ها بوده است. به دلیل خلا و ابهامات قانونی این امر تاکنون به درستی محقق نشده است.

او ادامه داد : در این ماده ظرفیت قانونی لازم ایجاد شده است و شرایط به گونه‌ای در نظر گرفته شده است که در واقع بارویکرد چابک‌سازی بدنه  دولت، دولت به وظایف اصلی خودش که سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و هدایت است خواهد پرداخت و امور تصدی به تشکل‌های حرفه‌ای واگذار می‌شود. 

" برات " گفت : بنیان حقوقی تشکل‌های حرفه‌ای در این ماده تقویت شده است.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری کشور تاکید کرد : بخشی از این ماده الزام به عضویت درآمدن همه ذینفعان در تشکل‌ها را اشاره دارد که این امر مشارکت بیشتر فعالان گردشگری و تقویت جایگاه تشکل‌ها را به دنبال خواهد داشت. 


🔴 عضویت در تشکل‌های حرفه ای در این ماده مانند اتحادیه‌های صنفی به صورت قانونی و الزامی در نظر گرفته شده است و پیش بینی می شود ان شالله بعد از تصویب در مجلس و طی مراحل تقنینی، نقطه عطفی را در این زمینه شاهد باشیم.  


برچسب‌ها:   
جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...