صفحه اصلی / اخبار داخلی / تغییر در معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها ضروری است / درجه‌بندی فعلی سلیقه‌ای است
تغییر در معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها ضروری است / درجه‌بندی فعلی سلیقه‌ای است - تصویر 1

تغییر در معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها ضروری است / درجه‌بندی فعلی سلیقه‌ای است

ایجاد شده: 30/مهر/1397       آخرین ویرایش: 30/مهر/1397

عضو هیات‌رئیسه کمیسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی به ضرورت تغییر در معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: متاسفانه اطلاعات اشتباهی از هتل‌های ایرانی به گردشگران خارجی داده می‌شود.

"مهرداد لاهوتی" ابراز داشت: هتل‌های ایران بایستی بر اساس استانداردهای بین‌المللی درجه‌بندی شوند تا گردشگر خارجی قبل از ورود به کشور بر اساس اطلاعات دریافتی از درجه هر یک از هتل‌ها و با توجه به بودجه خود، یکی از آنها را انتخاب کند.

"لاهوتی" گفت: عدم درجه‌بندی صحیح هتل‌ها باعث شده تا مسافران به ظاهر اولیه هتل‌ها اعتماد کنند و در بسیاری از مواقع پس از استفاده متوجه می‌شود که استانداردهای لازم را با توجه به میزان هزینه دریافتی، ندارد.

به گزارش هتل‌نیوز، وی افزود: در گذشته یکی از معیارهای درجه‌بندی هتل‌ها بر پایه مساحت و ارتفاع ساختمان‌ها بود در شرایطی که باید شاخص‌هایی مانند توسعه پایدار گردشگری و دسترسی برای افراد ناتوان جسمی را در این ارزیابی گنجاند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی بر بومی‌سازی ضوابط بین‌المللی درجه‌بندی هتل‌ها تاکید کرد و گفت: بایستی با تلفیق مدل‌های خارجی و ایرانی به یک دستورالعمل جامع رسید.

وی در پایان گفت: با اجرای این ضوابط، ارزیابی هتل‌ها از حالت سلیقه‌ای و کلی خارج می‌شود و شاخص‌های ارزیابی حالت کمی و سنجشی پیدا می‌کند و علاوه بر این، هزینه‌های موجود برای دستیابی به شاخص‌های مورد نظر نیز کاهش می‌یابد زیرا در شرایط جدید، تاکید بر معیارهای نرم‌افزاری و خدماتی است.

 


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...