صفحه اصلی / اخبار داخلی / تشریح ریز هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی
تشریح ریز هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی - تصویر 1

تشریح ریز هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی

ایجاد شده: 19/آبان/1399       آخرین ویرایش: 19/آبان/1399

به گزارش هتل‌نیوز، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران با تشریح ریز هزینه‌های ارزی ایرلاین‌های فعال در کشور، اظهار داشت: این ادعا که هزینه‌های ارزی شرکت‌های هواپیمایی کمتر از ۲۰ درصد است، صحت ندارد و هزینه‌های ارزی سهمی بالای ۵۰ درصد در هزینه ایرلاین‌ها دارد.

"مقصود اسعدی سامانی" ابراز داشت: شرکت‌های هواپیمایی با هزینه‌هایی مانند خرید، اجاره، تعمیر و نگهداری هواپیما، دستمزد خلبانان و ... مواجه هستند و اینکه گفته می‌شود هزینه‌های ارزی چندانی ندارند، عمدتاً از روی ناآگاهی است.

"اسعدی سامانی" گفت: برخی شرکت‌های داخلی در زمینه تعمیر و نگهداری هواپیما از ایرلاین‌های داخلی هزینه ارزی شامل ساعتی ۴۰ تا ۶۰ دلار مطالبه می‌کنند.

وی افزود: شرکت‌های هواپیمایی هزینه‌هایی مانند نشست و برخاست هواپیما در فرودگاه، هزینه پارکینگ و حتی هزینه روشنایی داخل فرودگاه را نیز باید به مراجع ذی‌ربط پرداخت کنند.

"اسعدی سامانی" تصریح کرد: از دیگر هزینه‌های ارزی ایرلاین‌ها هزینه‌های چون آموزش خلبانان، پروازهای سیمیلاتور، کیترینگ پروازهای خارجی، سوخت‌گیری در خارج از کشور، نشست و برخاست در فرودگاه‌های خارجی و ... است.

وی افزود: هزینه‌های عضویت در یاتا، رزرواسیون، هزینه هنلدینگ و امثال اینها نیز به صورت ارزی از شرکت‌های هواپیمایی اخذ می‌شود.

وی در ادامه یادآور شد: شرکت فرودگاه‌ها هزینه خدمات فرودگاهی پروازهای داخلی را نیز به صورت ارز نیمایی محاسبه کرده و از ایرلاین‌ها مطالبه و اخذ می‌کند. فرودگاه‌ها حتی هزینه پارکینگ هواپیما را نیز ارزی دریافت می‌کنند و ایرلاین‌ها حتی مجبورند هزینه پارکینگ هواپیماهای زمین‌گیر شده را نیز به صورت ارزی پرداخت کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ایران در بخش پایانی اظهارات خود گفت: از سوی دیگر شهرداری‌ها در حالی که کوچکترین خدماتی به فرودگاه‌ها ارائه نمی‌دهند اما از فروش هر بلیط هواپیما ۵ درصد عوارض دریافت می‌کنند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی هزینه سوخت هر مورد پرواز را بصورت نقدی به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی پرداخت می‌کنند.


جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 1 جایگاه تبلیغات گروه جامع و تخصصی هتل نیوز 2


کمی منتظر بمانید...